har jag tillräckligt med kraft?

Permalänk
Medlem

har jag tillräckligt med kraft?

tjena!
jag undrar om 500w räcker till en i3 2100, gtx 560 och en gts 450.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av doctor m:

tjena!
jag undrar om 500w räcker till en i3 2100, gtx 560 och en gts 450.

500w räcker till en i3 2100 och en Gtx 560..men om den räckte till en GTS 450 skulle du iallafall inte kunna köra SLI med 2 olika kort..Eller kan man de? Vet att ATI började med olika 69xx serier i CF..vet inte hur de är med SLI../: När börja dem?

Permalänk
Medlem

båda är ju nvidia?

Permalänk
Skrivet av Hagge:

500w räcker till en i3 2100 och en Gtx 560..men om den räckte till en GTS 450 skulle du iallafall inte kunna köra SLI med 2 olika kort..Eller kan man de? Vet att ATI började med olika 69xx serier i CF..vet inte hur de är med SLI../: När börja dem?

Han tänker nog ha GTS som physX.

Visa signatur

- Dyrast saker i signaturen vinner -

Permalänk
Medlem

Fabriksöverklockat GTS 450 1GB GDDR5

Permalänk
Skrivet av doctor m:

Fabriksöverklockat GTS 450 1GB GDDR5

Det går inte att köra dina grafikkort i sli om det är det du funderar på.

Visa signatur

- Dyrast saker i signaturen vinner -

Permalänk
Medlem
Skrivet av doctor m:

Fabriksöverklockat GTS 450 1GB GDDR5

Om du hade tänkt köra SLI går det ej pga att det är olika sorters kort... Däremot kan du köra ditt GTS 450 som physx och ditt 560 som "riktiga" kort.
Om 500W klarar att driva båda korten, nja vet inte. Det klarar dock GTX 560 utan problem.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

500W räcker.

Vem sa ngt om SLI?

Permalänk
Medlem

Gå nu inte och köp ett skitagg.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Häng upp din dator i en dynamometer.
Om den går över 500N behöver du mer kraft.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Medlem

Det är meningslöst att bara babbla om antal watt hit och dit. Ju bättre grafikkort desto viktigare är aggets märke modell och ålder så att man kan avgöra om det gäller ett BRA, budget eller ett dåligt agg.

Folk som stirrar sig blinda på antal watt bruka köpa billigt värdelöst skräp med rena fantasisiffror. Tex finns det BRA nätagg på 550W som är lika starka som ett skitagg på 1000W. Det finns fler exempel vid andra watt tal men det borde ge en vink om skillnaden vad skillnaden i kvalite har för betydelse.

Då har jag bara snackat deras förmåga att driva grafikkort och har inte nämnt budget och dåliga aggs tendens att sabba andra delar i datorn.