Permalänk

Igår pillade jag lite på Nexus 7 i en affär på Gatwicks flygplats, fantastisk liten pryl! Ångrar att jag inte köpte den.

Visa signatur

vegavidar

Permalänk
Medlem

Skummat igenom tråden men kanske missat. Finns det några spekulationer, rykten eller spikat datum för när man kan köpa den i svenska butiker? Morsan skulle vilja ha en.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 16GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Skummat igenom tråden men kanske missat. Finns det några spekulationer, rykten eller spikat datum för när man kan köpa den i svenska butiker? Morsan skulle vilja ha en.

ASUS har, vad jag hittat, vid två tillfällen uttalat sig på deras facebooksida. Först dom sa något om den som som väntar på nått gott alltid väntar för länge, men att den som frågade om N7 skulle bli glad i slutändan.
Den andra sa att dom förväntade sig att dom kunde släppa produkten vid slutet av sommaren. Kanske slutet av Augusti?

Med tanke på att Google antagligen inte kommer släppa sina tjänster för att hyra film, etc(Tror jag) kommer deras vinst vara ännu värre per enhet. Tjänsterna är väl vad dom tjänar pengarna på i UK, USA, osv. Så priset kommer nog stiga bra.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk

ASUS har nu sagt att Nexus 7 bör finnas i Svenska butiker innan sommarens slut.

http://www.swedroid.se/asus-sverige-nexus-7-bor-komma-till-sv...

Vi får hoppas detta stämmer!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Avstängd

Tips på fysiska butiker i London mottages.

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

ASUS har nu sagt att Nexus 7 bör finnas i Svenska butiker innan sommarens slut.

http://www.swedroid.se/asus-sverige-nexus-7-bor-komma-till-sv...

Vi får hoppas detta stämmer!

Mer exakt har de sagt september, men jag hoppas innerligt att det stämmer. Riktigt sugen på en sådan här liten rackare.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

ja nu har de ju sagt att man kommer få in den i september kankse till sverige. men om man vill ha den senast runt augusti? kan jag shipa in den från england? eller är det en dålig idé på något sett?

Visa signatur

There are 10 types of people in the world:
Those who understand binary, and those who don't.

Permalänk
Medlem

Snubben från Asus Sverige spekulerade om runt 2000-2400 SEK, i September.
Endast 16GB.

"Den kommer förmodligen att lanseras i september i en 16 GB version (endast) och säljas av ASUS och våra partners. Priset kommer att ligga runt 2000-2400 kr (motsvarande i övriga nordiska länder).

Mvh ASUS!"

Permalänk
Medlem

Någon som har förslag på fysiska butiker i New York som kan tänkas sälja Nexus 7?
Syrran är där nu och hon skulle gå in på Gamestop och fråga. Det känns dock som det kan vara...jätteslut.
Tänkte om jag kunde ge henne nått mer förslag på butiker, i fall hon skulle råka gå förbi nått. Vill ju inte tvinga henne att springa in i butiker där dom inte säljer N7.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem

En till fråga. Får man tag på en N7 från USA ska man väl få 25$ krediten att handla för. Hur ska man komma åt den i Sverige? Den anpassar väl Google Play till sverige så fort jag sätter igång den? (Vet inte vad den baserar min position på?)

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem

Blir eventuellt att köpa en Nexus 7 till både mig och sambon, att i huvudsak användas för bokläsning. Visst, skulle kunna ta iRiver Story HD Wifi istället, som är bättre för det syftet, men då Nexus 7 bara kostar ca femhundringen mer och en platta ju faktiskt går att använda till några fler saker än en e-boksläsare, så känns det lite som en no-brainer...

Lagringsutrymmet är skit samma, då den biten sköts bättre av en hemserver, och hdmi-anslutning, kamera och dylikt trams slipper jag gärna.

Nexus 7 framstår som den ultimata plattan för vår del.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonywalk:

Den anpassar väl Google Play till sverige så fort jag sätter igång den? (Vet inte vad den baserar min position på?)

Din ip-adress, högst sannolikt. Anslut om inte annat via VPN-tjänst som har en server i USA.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Har den börjat säljas i Tyskland, för övrigt? Har sökt men inte hittat. US & UK var ju först, sedan Tyskland och Frankrike. Från Tyskland borde den gå att få tag på till bättre pris, och som bonus blir det ju rätt sorts strömkontakt på eventuell nätadapter då också.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Har den börjat säljas i Tyskland, för övrigt? Har sökt men inte hittat. US & UK var ju först, sedan Tyskland och Frankrike. Från Tyskland borde den gå att få tag på till bättre pris, och som bonus blir det ju rätt sorts strömkontakt på eventuell nätadapter då också.

Om jag inte minns helt snett så var den på väg till båda dessa länder, kan ju dock vara så att detta sker lagom tills den kommer till Sverige.

Permalänk
Visa signatur

http://ninite.com/
Riktigt nice sida efter man installerat om datorn tex.
Finns de flesta program man behöver för att komma igång :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonywalk:

En till fråga. Får man tag på en N7 från USA ska man väl få 25$ krediten att handla för. Hur ska man komma åt den i Sverige? Den anpassar väl Google Play till sverige så fort jag sätter igång den? (Vet inte vad den baserar min position på?)

http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?p=1077256#post107...

Permalänk
Medlem

Slut på flera ställen i New York. Håller tummarna för att nån butik på Heathrow flygplats har den

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem

Självklart så hade HMV inga i lager på flygplatsen. Skit också. Blir nog kanske att beställa från Ebay..
Vet någon hur det blir om man beställer från en säljare i UK? Vad jag förstått är det väl inga moms- eller tull-avgifter eftersom det är inom EU?

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk

Vet någon om det går att beställa den säkert från någon sida? som har erfarenheter att de laverar till andra länder?

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hampusofsweden:

Vet någon om det går att beställa den säkert från någon sida? som har erfarenheter att de laverar till andra länder?

myUS.com är väl lättast. Min kom idag

Permalänk
Skrivet av anon76929:

myUS.com är väl lättast. Min kom idag

Den funkar bra osv?
Står att de köper den från ebay? stämmer det?
Aldrig handlat där så vet inte riktigt hur man går tillväga

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk
Visa signatur

"Antar dock att du menar SLI(Scalable Link Interface), och inte SFI[I](Svenskundervisning för invandrare)" - lol

Permalänk
Avstängd

Intressant, fast 2400kr för 8Gb, är inte det lite för mkt?

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk

Kan jag också tycka, men om det kliar i fingrarna så ^^

Visa signatur

"Antar dock att du menar SLI(Scalable Link Interface), och inte SFI[I](Svenskundervisning för invandrare)" - lol

Permalänk
Avstängd

Då väntar jag hellre på Sverige release eller ett köp utomlands.

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heztio:

ja nu har de ju sagt att man kommer få in den i september kankse till sverige. men om man vill ha den senast runt augusti? kan jag shipa in den från england? eller är det en dålig idé på något sett?

Det enda dåliga är väl eventuellt medföljande laddare - den kommer troligtvis att ha engelsk nätplugg, som inte passar utan adapter. Men det är ju bara att skaffa en adapter eller använda vilken usb-laddare som helst, om det inte funkar att ladda från datorn (vilket kan vara problem om det krävs mer ström än usb-hubben kan leverera, vilket åtminstone verkar vara fallet när det gäller iPad).

Annars går det ju gå att köpa från Tyskland, som borde få leveranser före Sverige. Tyskarna har samma nätpluggar som vi.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Inaktiv

Det går ju att använda en iPad-laddare från Apple

Permalänk
Medlem

Verkar funka bra än så länge. Plattan är tydligen på gång mot Borderlinx lager. Hoppas det går fort.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Blir eventuellt att köpa en Nexus 7 till både mig och sambon, att i huvudsak användas för bokläsning. Visst, skulle kunna ta iRiver Story HD Wifi istället, som är bättre för det syftet, men då Nexus 7 bara kostar ca femhundringen mer och en platta ju faktiskt går att använda till några fler saker än en e-boksläsare, så känns det lite som en no-brainer...

Lagringsutrymmet är skit samma, då den biten sköts bättre av en hemserver, och hdmi-anslutning, kamera och dylikt trams slipper jag gärna.

Nexus 7 framstår som den ultimata plattan för vår del.

Jag har en ipad och en amazon kindle och de har helt olika användningsområden. Ska du läsa romaner eller vanliga böcker är en eboksläsare toppen.

Jag gillar dock att läsa tekniska böcker inom programmering och där funkar kindlen kass iom att den är så liten, så där krävs en platta.

Att bara läsa böcker med enstaka bilder osv är dock mycket bättre på en eboksläsare - du ser inte pixlarna vilket man gör på en platta.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem

Det är ingen som hört några nya smaskiga rykten om släppet i Sverige?

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305