Permalänk

Mounts i GW 2?

Kommer det finnas mounts i GW 2? Dvs ground mounts och flying mounts? Eller kommer allt springande gå till fots?

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem

Will there be mounts?

No.
For traveling long distance, the game will offer the two types of teleports above (waypoints and asura gates), but the initial release does not any other methods, i.e. there are no mounts or ships.

Snippat från: http://wiki.guildwars2.com/wiki/Frequently_Asked_Questions

Visa signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk
Medlem

Det kommer inte finnas några mounts vid release. Tolka det hur du vill, men så skrev utvecklarna. Har spelat spelet och du BEHÖVER inte mounts för du kan ta en portal var du än är, till var du vill (om du upptäckt den zonen innan).
Jag vill ha mounts jag med, men mest som show off typ eftersom det inte är nödvändigt. Har alltid beundrat krigare med fet rustning på en awesome stridshäst

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk

Jaha, hur är utrustningen i GW 2 då? Ser den bra ut?

Vad jag läst så spelar inte gear någon roll i GW 2 och allting är skill-baserat , så alla endgame items som brukar vara svinsnygga kommer ej existera i Gw2 eller? Kommer inte finnas så mkt gear eftersom gear inte spelar så stor roll i spelet, eller?

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem

Det kommer inte finnas mounts för de ej behövs. I alla zoner finns flertalet waypoints som gör att du kan teleportera runt i zonen på någon sekund.

En item behöver inte vara bra/grym/imba för att vara snygg. Det enda du behöver är att ha items med snygga texturer. Istället för att få items som gör att du kan döda andra på någon sekund får du item-skins istället. Med andra ord kommer du fortfarande kunna se "cool" ut.

http://www.youtube.com/watch?v=eipmtgcGILE&list=UUUzj5q3v-6um...

Visa signatur

Nikken: Dont waste ze brain cellzzzzz
Tigimon: But I need to lower myself to walkers level.

Permalänk

Men eftersom GW2 ej kommer vara gear-baserat så skiter jag i hur och om det finns "bra" eller "grymma" items ingame eftersom dom redan sagt det ej kommer finnas. Det enda jag bryr mig om det finns gear som ser snygg/cool ut. Så finns det de?

Okej jag såg videon nu, men de här är PvP och jag gillar inte PvP. Så jag tänker mer på PVE , finns det saker i PVE som gör att man ser cool eller badass ut?

O förövrigt så tyckte jag inte dem itemsen i videon såg nå speciellt märkvärdigt eller coolt ut. Såg mer ut som vanlig rustning eller hjälm. Ungefär som i Rift (som saknar badass eller coola items).

Har fått svar på min fråga nu , sök på youtube guild wars 2 dungeon armor och dungeon weapons .. och ja det finns en hel del coola looking badass vapen/armor i spelet.

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem

Eh..... jo gearen spelar visst en viss roll. Inte lika avgörande som i wow Tex, men nog fasen tillför siffrorna på gearen en hel del på damagen osv. Det kommer däremot inte finnas OP gear från dungeons/PvP med stats som gör dig oövervinnlig. Det kommer vara utseendet som i första hand skall skilja på end gear.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk

Finns väl inte gear i nåt spel som gör en oövervinnlig, inte ens i wow. Och PvP gear så ska ju alla ha samma gear i PVP har jag läst.

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Finns väl inte gear i nåt spel som gör en oövervinnlig, inte ens i wow. Och PvP gear så ska ju alla ha samma gear i PVP har jag läst.

Inte oövervinnlig men i wow så är det ju som natt och dag att köra med bra / dåligt gear

Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

Inte oövervinnlig men i wow så är det ju som natt och dag att köra med bra / dåligt gear

Yeah, kommer ihåg när man mötte 2x glaive pve gear rogue + resto druid i TBC, bara o lägga sig ner och ge upp

Visa signatur

För övrigt anser jag att Kartago bör förstöras

Permalänk

Men vad köper man för items i cash shop i Gw2?

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Men vad köper man för items i cash shop i Gw2?

Mest vanity items såsom olika outfits, dyes, minipets. Men även extra character och bank slots, server transfers osv.
finns en ganska bra överblick vad som kommer finnas här http://wiki.guildwars2.com/wiki/Gem_Store

Visa signatur

ASUS Strix 980Ti, i5 6600k, 16GB RAM

Permalänk
Medlem

Stats i guild wars spelar väldigt liten roll, du får snabbt "max gear" men att hitta dom snygga skinsen som är det svåra, så var det iaf i GW1 t.ex med alla olika vapen kunde ha samma stats och vara identiska förutom hur vapnet såg ut så kunde pris skillnaderna vara hur stor som helst.

http://wiki.guildwars.com/images/5/57/Chaos_Axe_dye_chart.jpg

http://wiki.guildwars.com/images/thumb/8/8f/Battle_Axe_%28hat...

vilken skulle du vilja glida runt o styla med? och detsamma gäller självklart med armor

Permalänk
Medlem

Länk till tråd med endgame dungeon weapons, i vilken de länkar till endgame dungeon armor samt lite annat armor. Detta är troligtvis inte allt men en stor del.

Permalänk
Medlem

Riktigt bra guide som förklar hur gear och stats fungerar http://www.guildwars2guru.com/topic/46603-faq-equipment-attri...

Permalänk
Medlem

Lite luftskepp, fartyg och liknande vore ändå rätt mysigt att åka på som ett alternativ till att teleportera sig. Att kunna porta överallt sabbar min immersion, även om jag uppskattar det alternativet då det brådskar.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Men eftersom GW2 ej kommer vara gear-baserat så skiter jag i hur och om det finns "bra" eller "grymma" items ingame eftersom dom redan sagt det ej kommer finnas. Det enda jag bryr mig om det finns gear som ser snygg/cool ut. Så finns det de?

Okej jag såg videon nu, men de här är PvP och jag gillar inte PvP. Så jag tänker mer på PVE , finns det saker i PVE som gör att man ser cool eller badass ut?

O förövrigt så tyckte jag inte dem itemsen i videon såg nå speciellt märkvärdigt eller coolt ut. Såg mer ut som vanlig rustning eller hjälm. Ungefär som i Rift (som saknar badass eller coola items).

Har fått svar på min fråga nu , sök på youtube guild wars 2 dungeon armor och dungeon weapons .. och ja det finns en hel del coola looking badass vapen/armor i spelet.

Gearen innehåller ju stats och det kan adderas typ jewels åtminståne på endel gear har jag sett. Gear som droppar i dungeons är de man vill ha för en badass pve gubbe men som jag fattat det så skiljer det knappt något statsmässigt från random drops utomhus utan det gäller mest utseendet.
http://www.youtube.com/watch?v=4TSssY4hzaQ där är ett exempel på hur man kan bli att se ut om man lägger lite tid på att geara upp sig.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KingCobra:

Det kommer inte finnas några mounts vid release. Tolka det hur du vill, men så skrev utvecklarna. Har spelat spelet och du BEHÖVER inte mounts för du kan ta en portal var du än är, till var du vill (om du upptäckt den zonen innan).

Vilket får spelet att kännas rätt... instängt, snarare än öppet. Och de sa ju trotsallt att det skulle vara Open World. Men jag antar att de tolkar det på ett annat sätt.

Känns som att meningen med exploration är...meningslös?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Stårk:

Vilket får spelet att kännas rätt... instängt, snarare än öppet. Och de sa ju trotsallt att det skulle vara Open World. Men jag antar att de tolkar det på ett annat sätt.

Känns som att meningen med exploration är...meningslös?

Du kan bara använda waypoints du redan varit vid. De ligger heller inte så tätt att exploration blir värdelöst, det kan bli ett par minuter apostlahästar från närmaste waypoint om man dör och måste tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stårk:

Vilket får spelet att kännas rätt... instängt, snarare än öppet. Och de sa ju trotsallt att det skulle vara Open World. Men jag antar att de tolkar det på ett annat sätt.

Nejdå, Asura gates får det att kännas öppet. Du kan som lvl 1 ta dig mellan huvudstäderna och pvp areorna snabbt och enkelt, men utöver det är gates extremt begränsade. Det gör att man har friheten att spela man vill i början av spelet.

Way-points finns på många ställen på varje karta. Som A-gen sa ovan så kan man sen bara teleportera via way-points till ställen man redan upptäckt manuellt. Teleportering har en kostnad, men när man har slut på pengar blir det gratis. Så när man utforskat alla kartor är det lätt att ta sig till alla områden via way-points, men det är först då.

Spelet har många hemliga ställen som man måste hitta manuellt och som kan leda till ett speciellt område eller jumping puzzles. Exempel (spoiler) http://www.youtube.com/watch?v=t4xjFyJkKps

Sen har spelet zoner och det är laddbild mellan dem. Men zonerna är väldigt stora, så det känns inte så instängt som t.ex. vissa delar i AoC.