Fordon och tält buggade

Permalänk
Medlem

Fordon och tält buggade

Tja! Jag och några kompisar har hittat fordon vid flera tillfällen. Vid alla tillfällen har vi blivit av med dom dagen efter när vi loggar in igen. Vi har gömt dom hyfsat bra så tror inte någon har snott dom. Är det vanligt med buggade fordon/tält på servrarna? Hur ska man veta om en server funkar 100%?

Det känns lite jobbigt att leta upp fordon och så försvinner dom dagen efter. Hur gör ni?

Permalänk
Medlem

Tält och fordon är buggade allmänt tyvärr.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Började spela Dayz 1.7.2.4 och kör nu 1.7.2.5 och varenda gång jag hittat och gömt undan fordon i skogen så är dom borta dagen efter.. detta då på en server med max 10 spelare... Tält man gömt under granar har varit helt tomma när man kommer tillbaka..

Begriper inte hur ni andra lyckas bevara era fordon och tält?

Ohyggliga grafikbuggar på flygplatsen och Stary Sobor m.m... Man får verkligen ha tålamod för detta spel!

Blir patcharna bara sämre och sämre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av iRonNuke:

Tja! Jag och några kompisar har hittat fordon vid flera tillfällen. Vid alla tillfällen har vi blivit av med dom dagen efter när vi loggar in igen. Vi har gömt dom hyfsat bra så tror inte någon har snott dom. Är det vanligt med buggade fordon/tält på servrarna? Hur ska man veta om en server funkar 100%?

Det känns lite jobbigt att leta upp fordon och så försvinner dom dagen efter. Hur gör ni?

Just nu är alla tält och fordon buggade där de inte sparas korrekt och kommer därför att ressetas vid varje server restart.
Vi på SweC mumblen har reparerat massvis med fordon och de sparas inte. Dock så har det hänt att fordonen som sparades har blivit andra fordon.
Kan både vara negativt och positivt

Permalänk
Medlem

Vi har lyckats spara själva fordona i senaste patchen men inte sakerna som är i fordonet. Var ju bara en sådär 7vapen, antibiotica och några nvg. Kul säger jag bara!

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

står på dayz wiki att det är problem denna patch.

Jag hittade ett tält idag när jag sprang i elektro så jag plockade upp det.

Är det rare eller finns de överallt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Callema:

står på dayz wiki att det är problem denna patch.

Jag hittade ett tält idag när jag sprang i elektro så jag plockade upp det.

Är det rare eller finns de överallt?

Är väl inte jätte sälsynta man brukar hitta dem i supermarkets. Skulle säga ovanligare än en alice pack men vanligare än en ghile.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Vad har ni för tips på att hitta servers där fordon stannar kvar där man ställer dom ?

Kan det vara så att det trots allt är andra som råkar snubbla över t.ex. en cykel gömd mitt inne i skogen?? Man vet ju inte riktigt om det är servern som buggar eller att man har otur....

Permalänk
Medlem
Skrivet av comtronic:

Vad har ni för tips på att hitta servers där fordon stannar kvar där man ställer dom ?

Kan det vara så att det trots allt är andra som råkar snubbla över t.ex. en cykel gömd mitt inne i skogen?? Man vet ju inte riktigt om det är servern som buggar eller att man har otur....

Ingen server som kör senaste DayZ patche kommer spara fordon.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Tycker det varit lite slack med updates sista dagarna.
men beror väl på att rocket drog till gamescom