Tänkte på det nu när chrome och andra börjat tvinga manifest v3 och lösningarna börjat sluta fungera och om det påverkat Sweclockers något.
Med manifest v3 adblock som Ublock Lite så går det ju inte längre att whitelista sidor som med ublock origin osv.
Många på Swec som skriver i forumen har ju bytt webbläsare till en med V2 stöd. Men hur ser den större skalan av besökare ut tro?
Sweclockers var en av de få sidor jag whitelistat då jag faktiskt ville se reklamen då de ibland också har exklusiva saker som bara syns om man ej döljer annonser.
Satt och funderade på om Sweclockers märkt något med mindre "ad clicks" efter V3 forceringen och sämre adblock där man ej kan whitelista ex Swec längre.
Jag har ännu inte orkat byta då jag är så van vid Chrome, så testar ublock lite. Vilket såklart är värdelöst.
Jag tänker att flera säkert också fortsätter köra vidare med en sämre adblocker (även om kommentarerna har en annan ton oftast).
Blir ju nog att man kastar in handduken snart men många kör säkert vidare och nöjer sig med bara "forced" adblock överallt även om det är en sämre adblocker.
Jag saknar annonserna på Swec faktiskt, sidan känns så tom utan de