Permalänk
Medlem

Telia, 30/12 - äcklig Thomson!

Hej,

Jag har beställt https://www.tewss.telia.se/privat/adminpackage/setupPackage.d... av Telia. Jag beställde endast 30/12 för att få lite mer hastighet än 24/3 - jag är alltså inte intresserad av telefoni eller tv.

Kan man byta det äckliga, plastiga lilla billiga modemet man fick med - Thomson TG789?

Jag har 14 dagars ångerrätt, så har inte testat något ännu, men oroar mig enormt för disconnects och taskig through-put i World of Warcraft, Starcraft 2, Battlefield 3 etc.

Enlgit deras support bor jag 1600-1700 meter från min stolpe - supporten säger att jag trots 30/12-lina kommer få ut 24/3, och då kan man ju fråga sig varför jag, eftersom jag inte är intresserad av telefoni eller tv, inte istället väljer 24/3 om det ändå är den hastighet jag kommer få ut?

Borde jag invokera min ångerrätt och istället byta till 24/3 så jag kan använda duglig utrustning?

Mycket av denna information fick jag ta del av i ett samtal igår. Internet-beställningen kopplas in idag.

Hur tycker ni att jag ska göra? Finns ett bättre modem? Avsätts massa hastighet till tv och telefoni även när det inte används?

Tack på förhand,
GigaWing

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GigaWing:

Hej,

Jag har beställt https://www.tewss.telia.se/privat/adminpackage/setupPackage.d... av Telia. Jag beställde endast 30/12 för att få lite mer hastighet än 24/3 - jag är alltså inte intresserad av telefoni eller tv.

Kan man byta det äckliga, plastiga lilla billiga modemet man fick med - Thomson TG789?

Jag har 14 dagars ångerrätt, så har inte testat något ännu, men oroar mig enormt för disconnects och taskig through-put i World of Warcraft, Starcraft 2, Battlefield 3 etc.

Enlgit deras support bor jag 1600-1700 meter från min stolpe - supporten säger att jag trots 30/12-lina kommer få ut 24/3, och då kan man ju fråga sig varför jag, eftersom jag inte är intresserad av telefoni eller tv, inte istället väljer 24/3 om det ändå är den hastighet jag kommer få ut?

Borde jag invokera min ångerrätt och istället byta till 24/3 så jag kan använda duglig utrustning?

Mycket av denna information fick jag ta del av i ett samtal igår. Internet-beställningen kopplas in idag.

Hur tycker ni att jag ska göra? Finns ett bättre modem? Avsätts massa hastighet till tv och telefoni även när det inte används?

Tack på förhand,
GigaWing

Det modememt med WoW är ett helvete. Du kommer att fastna på loading screens stup i kvarten är jag rädd. Problem med deras portmapping, eller vad det var.

Du kan ju faktiskt testa och se om du får ut mer än ditt nuvarande 24/3, och ja - du kan köpa och använda ett annat modem/router.

För säkerhetsskull, tala med dem i telefon om du har rätt att testa hårdvaran, och om ditt internet blir snabbare, men ändå har rätten att återgå till tidigare hastighet samt dess gällande villkor. Be dem att få bevis på detta genom email. (:

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

Det modememt med WoW är ett helvete. Du kommer att fastna på loading screens stup i kvarten är jag rädd. Problem med deras portmapping, eller vad det var.

Du kan ju faktiskt testa och se om du får ut mer än ditt nuvarande 24/3, och ja - du kan köpa och använda ett annat modem/router.

För säkerhetsskull, tala med dem i telefon om du har rätt att testa hårdvaran, och om ditt internet blir snabbare, men ändå har rätten att återgå till tidigare hastighet samt dess gällande villkor. Be dem att få bevis på detta genom email. (:

Hade ingen uppkoppling alls innan då jag nyss flyttat hemifrån. Men det är 14 dagars ångerrätt så ska inte vara något problem.

Men vilket modem kan jag använda istället för äckliga Thomson för 30/12 (jag är megadålig på sånt)? Vill ha något ruskigt, ruskigt bra! Vore vänligt med ett förslag.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GigaWing:

Hade ingen uppkoppling alls innan då jag nyss flyttat hemifrån. Men det är 14 dagars ångerrätt så ska inte vara något problem.

Men vilket modem kan jag använda istället för äckliga Thomson för 30/12 (jag är megadålig på sånt)? Vill ha något ruskigt, ruskigt bra! Vore vänligt med ett förslag.

Säg en budget först, samt vad det är för funktioner du vill ha (:

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

Säg en budget först, samt vad det är för funktioner du vill ha (:

Jag vill ha total-blås rakt igenom så jag inte får disconnects eller sådant. Det får gärna bara vara modem (alltså ingen inbyggd router), men är det en kombo så funkar det kalas. Den ska vara stabil och endast användas till internet, ingen telefon och ingen tv. Min dator ska kunna kopplas med en nätverkssladd så inget som bara är trådlöst.

Tänkte koppla till en router för att få det trådlöst.

Max budget: 2.000:-.

Jättetack för att du tar dig tid! <3 E-kram!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GigaWing:

Jag vill ha total-blås rakt igenom så jag inte får disconnects eller sådant. Det får gärna bara vara modem (alltså ingen inbyggd router), men är det en kombo så funkar det kalas. Den ska vara stabil och endast användas till internet, ingen telefon och ingen tv. Min dator ska kunna kopplas med en nätverkssladd så inget som bara är trådlöst.

Tänkte koppla till en router för att få det trådlöst.

Max budget: 2.000:-.

Jättetack för att du tar dig tid! <3 E-kram!

Självklart tar jag mig tiden(: Sitter faktiskt med ett Thomson själv, men som jag har bryggat och kör superuser genom. (Telias modem, men jag kör BBB hihi). Mycket strul med det.

Jag tror att om du vill köra för maxbudgeten så är det något utav de dyrare ASUS-router/modemen som gäller. Hört att det senaste skall vara riktigt fint faktiskt! Var någon tidigare modell som hade lite strul, men så är det nog med det mesta. Skall se om jag hittar någon review/"benchmark". (:

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Avstängd

http://www.asus.se/Networks/Wireless_Routers/RTN66U/#specific... Kanske någonting sådant? (: Personligen håller jag mig borta från DLINK for life, men de kanske har blivit bättre. Är några år sedan sist.
Innan du impulsköper detta, så kolla runt lite mer om liknande, och med folk som faktiskt har testat modemen (:

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

Självklart tar jag mig tiden(: Sitter faktiskt med ett Thomson själv, men som jag har bryggat och kör superuser genom. (Telias modem, men jag kör BBB hihi). Mycket strul med det.

Busigt!

Skrivet av Demonoidz:

Jag tror att om du vill köra för maxbudgeten så är det något utav de dyrare ASUS-router/modemen som gäller. Hört att det senaste skall vara riktigt fint faktiskt! Var någon tidigare modell som hade lite strul, men så är det nog med det mesta. Skall se om jag hittar någon review/"benchmark". (:

Och det fungerar trots att det är någon sorts VDSL+, eller vad det heter? Trodde det nästan var låst till Telias Thomson 789? Har du ett ASUS-router/modem som du skulle rekommendera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

http://www.asus.se/Networks/Wireless_Routers/RTN66U/#specific... Kanske någonting sådant? (: Personligen håller jag mig borta från DLINK for life, men de kanske har blivit bättre. Är några år sedan sist.
Innan du impulsköper detta, så kolla runt lite mer om liknande, och med folk som faktiskt har testat modemen (:

Vad jag förstår så är det inget inbyggt modem i denna? Eller är jag jättedålig just nu?

Permalänk
Medlem

Nu kan jag inte tala för något annat spel än BF3 och jag har inte ändrat några inställningar i mitt Thomson alls och det funkar utan som helst några problem. Det bara fungerar kort och gott...aldrig haft något strul med det modemet.

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan_Carlsson71:

Nu kan jag inte tala för något annat spel än BF3 och jag har inte ändrat några inställningar i mitt Thomson alls och det funkar utan som helst några problem. Det bara fungerar kort och gott...aldrig haft något strul med det modemet.

Och du får ut bra hastighet? Provat mot Blizzards servrar?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GigaWing:

Vad jag förstår så är det inget inbyggt modem i denna? Eller är jag jättedålig just nu?

Du har så rätt så.
Vad det gäller VDSL+, vet jag inte om det finns andra modem som kan hantera detta än just Thomsonbajset. Inte läst någonting om det, men är fövisso inte så insatt i just VDSL. Borde dock bara vara att googla efter "modem för vdsl" eller dylikt.

Hittade denna sida dock som verkar visa lite bland det övre segmentet. http://cable-modem-review.toptenreviews.com/

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

Du har så rätt så.
Vad det gäller VDSL+, vet jag inte om det finns andra modem som kan hantera detta än just Thomsonbajset. Inte läst någonting om det, men är fövisso inte så insatt i just VDSL. Borde dock bara vara att googla efter "modem för vdsl" eller dylikt.

Hittade denna sida dock som verkar visa lite bland det övre segmentet. http://cable-modem-review.toptenreviews.com/

Tack så mycket för all hjälp!

Kommer invokera min ångerrätt på Telia 30/12 och hoppa över till Bredbandbolagets (eller om du har bättre förslag på ISP?) 24/3 - där jag kan åtminstone koppla in ett bra modem.

EDIT: vet dock inte vilket modem än, verkar inte som att ASUS gör några?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GigaWing:

Tack så mycket för all hjälp!

Kommer invokera min ångerrätt på Telia 30/12 och hoppa över till Bredbandbolagets (eller om du har bättre förslag på ISP?) 24/3 - där jag kan åtminstone koppla in ett bra modem.

Ja, om du har WoW i sikte är tyvärr Telia ett problembarn för verkligen varenda kotte jag känner som kör det över både koppar och fiberlinor i samband med Thomson.

Har för mig att BBB kör med Zyxelmodem just nu. Hur bra de fungerar vet jag inte, men tror inte att det skall vara några större problem med en throughput på runtom 24/3 (:

Jadu.. Andra ISPer skulle väl vara t.ex BB2 eller Bahnhof, tack vare deras sekretess för tillfället. Hur det ser ut i framtiden är mig ovetligt.
Med tanke på hur långt bort från stationen du bor så är nog knappast Glocalnet eller Comhem aktuellt. ):

Kan dock rekommendera BBB personligen. Bra kundsupport, samt väldigt bra upptid på deras kopparlina här. Får max ut 7.2/1.4 här, så bor en bit ifrån jag med. Vad jag vet så har jag inte haft ett enda avbrott på snart ett år, faktiskt. (: Fast det beror ju också på hur "nya" linorna och noddarna är t.ex, samt hälsa på station etc.etc.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

http://www.asus.se/Networks/Wireless_Routers/RTN66U/#specific... Kanske någonting sådant? Personligen håller jag mig borta från DLINK for life, men de kanske har blivit bättre. Är några år sedan sist.
Innan du impulsköper detta, så kolla runt lite mer om liknande, och med folk som faktiskt har testat modemen

Skrivet av GigaWing:

Busigt!

Och det fungerar trots att det är någon sorts VDSL+, eller vad det heter? Trodde det nästan var låst till Telias Thomson 789? Har du ett ASUS-router/modem som du skulle rekommendera?

Desvärre fungerar inte just den routern då det inte finns inbyggt modem.

Sedan är det få modem för gemene man som stödjer VDSL (vad jag vet).
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=834003 verkar vettig och möjlig att få tag på. Verkar även fungera med Telias VDSL

Visa signatur

//The Mighty Spawn Of Lille Skutt

Permalänk
Medlem

Om du ringer till Telia och förklarar ditt missnöje och konstaterar att det verkligen inte fungerar för dig med ett Thomsom mode så kan du kräva att få ett Zyxel modem (Om du är lugn och pratar med en person som har de flesta indianerna i kanoten).

Ring upp och kräv helt enkelt ett Zyxel modem som de har att erbjuda och köp en valfri Router som fått bra recensioner

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem
Skrivet av GigaWing:

Och du får ut bra hastighet? Provat mot Blizzards servrar?

Testade med bredbandskollen.se och fick 30.14 Mbit/s ner och 9.28 Mbit/s upp.

Kollade på Blizzards hemsida men hittar ingenstans att testa hastigheten mot någon av deras servrar!

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem
Skrivet av schkutt:

Desvärre fungerar inte just den routern då det inte finns inbyggt modem.

Sedan är det få modem för gemene man som stödjer VDSL (vad jag vet).
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=834003 verkar vettig och möjlig att få tag på. Verkar även fungera med Telias VDSL

Ser bra ut! Ska kika på den. Verkar inte vara något billigt skräp. Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forbidden:

Om du är lugn och pratar med en person som har de flesta indianerna i kanoten).

Att inte ha alla indianerna i kanoten anses som något riktigt bra på resumén när man söker jobb hos Telia. Helst ska de 2-3 indianerna som är kvar ha intellekt som en Golden Retriver med Downs också.

Uppskattar förslaget. Ska se vad jag kan göra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan_Carlsson71:

Testade med bredbandskollen.se och fick 30.14 Mbit/s ner och 9.28 Mbit/s upp.

Hur långt ifrån din stolpe bor du? För det där var ju rätt fin hastighet!

Permalänk
Medlem

Jag kör med telias thomson sak och jag får väl kanske 3 disconnects om året när jag spelar wow.

Permalänk
Medlem

Jag har nog bara ca 5-600 meter till telestation, dock så ligger kopparn under en järnväg men uppenbarligen störs det inte så mycket.
Innan jag bytte så hade jag Telia 12-24(upp) och fick då ca 14-16 just för att kopparn låg under en järnväg, men VDSL funkar klockrent för mig. Här på min lilla ort så kan vi bara få Telia om man vill ha lite speed på sitt bredband, hade Tele2 ett tag som hade 2/2 via ett radiolan, rena skiten så jag är supernöjd vad jag har idag.

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem

PROBLEMEN SOM FANNS NÄR MODEMET SLÄPPTES FINNS INTE LÄNGRE.

Om du nu skulle vara den 0.1% som har problemet fortfarande, då ska du ENKELT bara STÄNGA AV UPNP i modemets inställningar.

Tycker du/ni att detta modemet är dåligt så är de då fan något fel på er. Använd det lite innan ni/du snackar. Detta modemet är väldigt simpelt och väldigt bra.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nirmada:

Jag kör med telias thomson sak och jag får väl kanske 3 disconnects om året när jag spelar wow.

Det låter ju helt klart lagom!

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

PROBLEMEN SOM FANNS NÄR MODEMET SLÄPPTES FINNS INTE LÄNGRE.

Om du nu skulle vara den 0.1% som har problemet fortfarande, då ska du ENKELT bara STÄNGA AV UPNP i modemets inställningar.

Tycker du/ni att detta modemet är dåligt så är de då fan något fel på er. Använd det lite innan ni/du snackar. Detta modemet är väldigt simpelt och väldigt bra.

Jag uppskattar in-put och hoppas att du inte är lika arg som du låter. För min del så sökte jag på modemet och fick upp massa klagomål - då är det ju inte konstigt att man drar en slutsats? Självklart kan allt vara annorlunda nu. Och det var bland annat sånt jag hoppades få fram i denna tråd.

Permalänk

Ring till telia och be dom uppdatera mjukvaran i modemet och ifall det inte fungerar, disable'a upnp. glhf

Visa signatur

Citera för svar!
[Moderkort: Asrock Z67 Professional Gen 3] [Minne: 16gb Corsair Vengeance 1600mhz] [Processor: Intel Sandy Bridge i7 2600K @ 4,7 Ghz] [Grafikkort: Powercolor 6970 2gb....Kommer snart Gainward phantom 680!] [Chassi: Fractal design R3] [Hårddisk: en skräpig 300gb mekanisk] [SSD: Plextor M3P 128 GB.]

Permalänk
Medlem
Skrivet av GigaWing:

Hej,

Jag har beställt https://www.tewss.telia.se/privat/adminpackage/setupPackage.d... av Telia. Jag beställde endast 30/12 för att få lite mer hastighet än 24/3 - jag är alltså inte intresserad av telefoni eller tv.

Kan man byta det äckliga, plastiga lilla billiga modemet man fick med - Thomson TG789?

Jag har 14 dagars ångerrätt, så har inte testat något ännu, men oroar mig enormt för disconnects och taskig through-put i World of Warcraft, Starcraft 2, Battlefield 3 etc.

Enlgit deras support bor jag 1600-1700 meter från min stolpe - supporten säger att jag trots 30/12-lina kommer få ut 24/3, och då kan man ju fråga sig varför jag, eftersom jag inte är intresserad av telefoni eller tv, inte istället väljer 24/3 om det ändå är den hastighet jag kommer få ut?

Borde jag invokera min ångerrätt och istället byta till 24/3 så jag kan använda duglig utrustning?

Mycket av denna information fick jag ta del av i ett samtal igår. Internet-beställningen kopplas in idag.

Hur tycker ni att jag ska göra? Finns ett bättre modem? Avsätts massa hastighet till tv och telefoni även när det inte används?

Tack på förhand,
GigaWing

Börja med att stänga a UPNP funktionen i modemet så bordet inte vara några problem att spela, om det fortfarande är ett problem efter det se till att stänga av allt som har med IPV6 windows inbyggda tunnel protokoll

Windows Vista "http://www.mydigitallife.info/how-to-disable-tcpipv6-teredo-t..."
Windows 7 "http://superuser.com/questions/218278/how-to-remove-unwanted-..."

Det brukar alltid fungera bra efter det. Har spelat alla möjliga spel inkl World of Warcraft och Battlefield 3 utan några ifrån kopplingar alls efter detta. Fast Thompson routern är ändå värdelös rakt igenom tackvara att den till ex bara har 100mbit osv och dålig troughport osv vidare så det är bra att skaffa en ny router och ringa Telia och be dem brygga Thompson routern så du kan använda den som ett vanligt modem, för mig tog det däremot 3 dagar innan det blev bryggat så man får ha lite tålamod med dem.

Efter bryggning och ny router fungerar allt som det skall göra fick till och med lite bättre hastighet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

http://www.asus.se/Networks/Wireless_Routers/RTN66U/#specific... Kanske någonting sådant? (: Personligen håller jag mig borta från DLINK for life, men de kanske har blivit bättre. Är några år sedan sist.
Innan du impulsköper detta, så kolla runt lite mer om liknande, och med folk som faktiskt har testat modemen (:

Jag skulle hålla mig borta från ASUS med, vem tillverkar ASUS nätverksprylar?

ASUS har inget med nätverk att göra utan skall man köpa nätverk blir det från någon av dem stora.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gandir:

...ringa Telia och be dem brygga Thompson routern så du kan använda den som ett vanligt modem, för mig tog det däremot 3 dagar innan det blev bryggat så man får ha lite tålamod med dem.

Efter bryggning och ny router fungerar allt som det skall göra fick till och med lite bättre hastighet.

Skickar man in modemet då och så går någon in och micklar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

PROBLEMEN SOM FANNS NÄR MODEMET SLÄPPTES FINNS INTE LÄNGRE.

Om du nu skulle vara den 0.1% som har problemet fortfarande, då ska du ENKELT bara STÄNGA AV UPNP i modemets inställningar.

Tycker du/ni att detta modemet är dåligt så är de då fan något fel på er. Använd det lite innan ni/du snackar. Detta modemet är väldigt simpelt och väldigt bra.

Oj vad man kan vara stor i munnen då, det är fortfarande många problem med routern i fråga även om ja det blev lite bättre efter de uppdateringar de har gjort, men det är fortfarande inte en bra router, duger utmärkt om man bryggar den och använder den som ett modem däremot.

Sedan vem gör en router med hårddisks delningsfunktioner med mera och bara har 100Mbit anslutningar på routern? Bara det är en väldigt dålig sak med denna routern.

Fast att säga att den inte har några problem är ju struntsnack rakt igenom, sedan skall man inte behöva stänga av UPNP till att börja med den funktionen skall också fungera som den skall för att det skall vara en bra router.