Ja då är det mer problem med skit webbhallen. I min tråd (http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/1133066-asu...) beskrev jag mitt problem med att få rätt att få tillbaka mina pengar för deras problem att från början laga den, sedan ersätta den inom en rimlig tid. Efter flera månaders tjat fick jag tillslut ett OK från ASUS att jag skulle bli krediterad till 100%.
Men nu är det att Webbhallen vill minsann tjäna pengar med på absolut ingenting. Dom hänvisade mig att vända mig direkt till återförsäljaren efter första gången jag lämna in datorn på reparation vilket jag då gjorde. Och nu när jag fått ordna det på egen hand så säger ASUS att man krediteras genom sin återförsäljare.
Så när webbhallen fick detta ärende erbjuder dom mig;
"Hej jonasforever.
Du köpte din dator för 19990 kr 2010-08-28.
Det vi kan erbjuda är:
Om kund väljer tillgodo:
-10% Nyttjandeavdrag = -1999kr
Alltså 17991 kr
Om kund vill ha pengarna tillbaka:
-20% Nyttjandeavdrag= -3998 kr
Alltså 15992 kr i retur.
Ha en trevlig dag.
--
Best Regards / Med Vänliga Hälsningar
Butikschef
Webhallen Göteborg"
Det dom gör är att hävda nyttjade avdrag, samma avdrag som ASUS gjorde till en början och som konsumentverket avfärdade i och med att det dragit ut så på tiden. När jag sedan påpekar omständigheterna för henne per telefon så ber hon att få återkomma och jag får detta mail idag;
"Hej jonasforever.
Jag måste tyvärr informera att nedanstående erbjudande kvarstår.
Att det tog lång tid då den skickades direkt till Asus utan att låta oss
hjälpa till att få allting ordnat smidigt är beklagligt, men då datorn
köptes 2010-08-28 så har vi rätt att dra nyttjandeavdrag .
--
Best Regards / Med Vänliga Hälsningar
Butikschef
Webhallen Göteborg"
Så nästa steg blir att kontakta konsumentverket igen och få någon klarhet i varför Webbhallen ska tjänar pengar på ingenting eftersom ASUS ger 100% kreditering. Det är rent ut sagt förjävligt att dom ska vara så gnidna och inte se till det speciella fallet. Aldrig i mitt liv att jag kommer handla på deras skitföretag igen, jag ska dessutom se till att ingen jag vet eller känner någonsin gör det igen heller !
Etersom det är ASUS och inte Webhallen som lovat dig en 100% refund så kanske du ska förklara läget för dom också och inte bara för Webhallen (jag uppfattade det som du inte pratat med ASUS igen).