Anmäl dig till Roborock Challenge!

Webbhallen beter sig fruktansvärt oproffsigt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasforever:

Ja då är det mer problem med skit webbhallen. I min tråd (http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/1133066-asu...) beskrev jag mitt problem med att få rätt att få tillbaka mina pengar för deras problem att från början laga den, sedan ersätta den inom en rimlig tid. Efter flera månaders tjat fick jag tillslut ett OK från ASUS att jag skulle bli krediterad till 100%.

Men nu är det att Webbhallen vill minsann tjäna pengar med på absolut ingenting. Dom hänvisade mig att vända mig direkt till återförsäljaren efter första gången jag lämna in datorn på reparation vilket jag då gjorde. Och nu när jag fått ordna det på egen hand så säger ASUS att man krediteras genom sin återförsäljare.
Så när webbhallen fick detta ärende erbjuder dom mig;

"Hej jonasforever.

Du köpte din dator för 19990 kr 2010-08-28.

Det vi kan erbjuda är:

Om kund väljer tillgodo:
-10% Nyttjandeavdrag = -1999kr
Alltså 17991 kr

Om kund vill ha pengarna tillbaka:
-20% Nyttjandeavdrag= -3998 kr
Alltså 15992 kr i retur.

Ha en trevlig dag.

--

Best Regards / Med Vänliga Hälsningar
Butikschef
Webhallen Göteborg"

Det dom gör är att hävda nyttjade avdrag, samma avdrag som ASUS gjorde till en början och som konsumentverket avfärdade i och med att det dragit ut så på tiden. När jag sedan påpekar omständigheterna för henne per telefon så ber hon att få återkomma och jag får detta mail idag;

"Hej jonasforever.

Jag måste tyvärr informera att nedanstående erbjudande kvarstår.

Att det tog lång tid då den skickades direkt till Asus utan att låta oss
hjälpa till att få allting ordnat smidigt är beklagligt, men då datorn
köptes 2010-08-28 så har vi rätt att dra nyttjandeavdrag .

--

Best Regards / Med Vänliga Hälsningar
Butikschef
Webhallen Göteborg"

Så nästa steg blir att kontakta konsumentverket igen och få någon klarhet i varför Webbhallen ska tjänar pengar på ingenting eftersom ASUS ger 100% kreditering. Det är rent ut sagt förjävligt att dom ska vara så gnidna och inte se till det speciella fallet. Aldrig i mitt liv att jag kommer handla på deras skitföretag igen, jag ska dessutom se till att ingen jag vet eller känner någonsin gör det igen heller !

Etersom det är ASUS och inte Webhallen som lovat dig en 100% refund så kanske du ska förklara läget för dom också och inte bara för Webhallen (jag uppfattade det som du inte pratat med ASUS igen).

Permalänk
Medlem

Kan inte hjälpa dig med det problemet men läst i den andra tråden att din Xbox 360 du köpte på webhallen hade en trasig dvd spelare.. Jag hade samma problem, och sen dagen efter så började den fungera igen. Så då kunde jag inte lämna in den. Och nu för en vecka sen (ca ett år efter köpet) så stängdes den av helt och jag kunde inte sätta på den alls.. Nästa dag så började den fungera igen men då var DVD spelaren helt död igen. Några dagar senare så började DVD spelaren fungera..Så nu vet jag inte vad jag ska göra..

Får troligen ringa Microsoft supporten och se ifall jag ska skicka in den eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anden12:

Vet inte om sommarjobbare signerar under sina mail med "butikschef" där du jobbar, men där jag har gjort det är det inte så det går till.

Vet inte om alla stockholmare är dryga men här där jag bor kan man påpeka saker och ting schysst.

Permalänk

80% låter ändå rimligt om du köpte den 2010 skulle jag säga. Kolla annars med dom om de kan ge dig en schysstare deal på när du ska skaffa en ny dator så borde du väl hamna där kring 90% ändå?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

Vet inte om alla stockholmare är dryga men här där jag bor kan man påpeka saker och ting schysst.

Äh, så hemskt var det ju inte.
Men sedan har ju vi Stockholmare ett rykte att leva upp till!

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk

Tragiskt hur dessa kedjor blåser folk, ännu mer tragiskt hur vissa människor försvarar att dom blåser folk.

Blir att bojkotta Webhallen oxå då, har läst alldeles för mycket negativt om dom.

Permalänk
Entusiast

Webhallen säljer spel. TV och datorspel.
Dem har gett sig in i datorhårdvaru-marknaden med på tok för lite erfarenhet. Visst dem kan sälja, men när det kommer till kunskaperna om det dem säljer och att hantera sina kunder så har inte Webhallen mycket att hänga i granen.

Om man skall handla hos Webhallen, så skall man veta vad man vill ha, ha artikelnummer på produkterna och avstå från tekniska frågor som kassören troligen inte kan svara på i alla fall.

Så ha det i åtanke när ni handlar hos Webhallen: Dem säljer primärt TV och datorspel, och har kunskaper därefter.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk

Du ska aldrig vända dig direkt till tillverkaren vad än Återförsäljaren säger, du har köpt produkten av Återförsäljaren och det är endast dem du ska vända dig till. ALDRIG tillverkaren. Alla avtal & garantier du ingår iom köpet är mellan dig och återförsäljaren. ÅF's som hänvisar till tillverkarens egna reklamationsavdelningar osv är slöa och tar inte sitt ansvar.

Permalänk
Medlem

vettefan men 80% efter 2år är rätt bra, kolla vad prestandan din dator har, kostar i en ny laptop. tippar på mindre än det du får av dom

Permalänk
Medlem

Att man får avdrag, när man använt en vara i 2år, är inget konstigt. Men däremot bör man få nån kompensation för att vart utan varan i flera månader.

Jag köpte en 32" lcd-tv för 9995kr för länge sen och den gick sönder precis innan garantin gick ut (efter nästan 2år). Företaget skickade budbil, som hämtade tv´n och sen försvann den. Ringde och ringde och dom hade inte fått nån tv till service stället. Efter två månader beslutades att jag skulle få en motsvarande tv eller pengar (efter dom dragit av 2000kr för att den använts i 2år).

Eftersom tv-apparaterna gått ner så i pris hitta jag en 40" lcd-tv till ungefär dom pengar jag skulle få tillbaka, så jag bad att få den istället. Det gick dom med på och jag fick 3år extra garanti som kompensation, för jag fick vara utan tv i 2 mån. Det tycker jag blev bra!

Visa signatur

I5 9600K - Hyper 212 EVO - Corsair 3200MHz 4x8GB - ASUS Z390-F GAMING - 850 PRO 512GB - 860 EVO 500GB - Asus GTX1070 OC - EVGA Supernova G2 650w - Corsair Carbide 275R + Samsung Q60R 75" + Logitech Z906 + PS5

Permalänk
Webhallen

Hej.

Normalt sett har vi rätt till att ta ut ett nyttjandeavdrag om produkten varit fungerande i kundens ägo en längre tid och kunden vill häva köpet. (Har vi begått misstag som gör att nyttjandeavdrag känns orimligt brukar vi avstå.)
Eftersom ASUS sagt att du ska få 100% kreditering kommer vi att stå för det.
Du kommer att bli kontaktad inom kort.

Jag ber om ursäkt om du uppfattat att vi inte agerat på ett profesionellt sätt.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Jag finner avdraget väldigt milt, och anser det deras fulla rätt. Dom går ju oavsätt vad back på detta.

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV | i5 4460 | Noctua NH-U9B SE2 |
Corsair 12GB@1866mhz | GTX 970 | SSDs: 3x120 raid, 1x 256 Win10

Permalänk
Medlem

Mycket bra Webhallen.
Jag har nyligen förlorat en del av min respekt för Komplett, och jag var orolig över att en till återförsäljare som jag hade höga tankar om skulle få sig en törn i sidan, men så blev inte fallet. Tummen upp.

Citat:

Jag finner avdraget väldigt milt, och anser det deras fulla rätt. Dom går ju oavsätt vad back på detta.

Du bör läsa hela tråden, inklusive jonasforevers(?) första tråd. Det handlar inte om att det är okej med 10%, det handlar om att de 10% ska slås ut mot det faktum att TS varit datorlös i flera månader.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av propan:

Tycker faktiskt det är skäligt med av drag då den är köpt 2010-08-28. Men läste lite snabbt och verkar som att den senaste processen började i maj således bör de ta hänsyn till tiden utan dator som en stor nackdel. Så tja 10% kanske är rimligt, du kommer ju kunna köpa en bättre laptop nu.

Det kan icke någonstans anses vara skäligt. Hade webhallen från början agerat schyst och tagit hand om datorn och pratat med ASUS så hade det varit en annan sak. Nu har webhallen sagt åt TS att ta detta direkt med ASUS. Varpå ASUS först kan tänka sig 60% av inköpspriset. TS pratar då med konsumentverket som säger att tidsramen är passerad och nyttjandeavdrag bör därför inte kunna åberopas. ASUS, som ett bra varumärke de är, går direkt på konsumentverkets linje och erbjuder TS 100% kreditering. Eloge till ASUS!
Webhallen däremot är ett bra "gnidet" företag vad det verkar. ASUS har sagt till TS, du får 100%. Då helt plötsligt ser webhallen ett sätt att få en bit av kakan istället för att vara tillmötesgående. Tappar kund. Smart.

Skamligt och inget annat, jag har slutat handla där för längesen.

Permalänk
Medlem

Det känns som 75% av alla trådar ang. trasiga datorer kommer för att Webhallen inte kan hantera ärenden på ett korrekt sätt. De får massa skit i tråden och 2-3 sidor senare har de skrivit ett svar i stil med detta.

Citat:

Förlåt för missförståndet. Självklart ska det vara som du säger. Kontakta mig i PM så ska vi lösa det här.

Eller så är det något såhär:

Citat:

Tyvärr har något blivit fel, men när vi är ett sånt stort företag är det lätt att något går fel. Alla kan tyvärr inte ha koll på allting.

Sen får inlägget massa gillningar och alla låtsas som om ingenting har hänt. Det är i mina ögon hemskt. De har fortfarande gjort fel från början, och inte bara en gång. Hur kan folk godta detta? Ett inlägg på ett forum som ber om ursäkt. Om man inte är medlem på SweClockers så har du ingen chans.
Webhallen får mycket uppmärksamhet här på forumet, och det är inte bra sådan. Om de inte "ursäktar" så tappar folk förtroendet helt. Så vad händer utan SweClockers, du får dina 4 närmsta vänner att inte handla på WH, ojj vad mycket pengar de förlorar i jämförelse mot de 100-tal som läst tråden.

TL;DR ska vi verkligen acceptera att Webhallen håller på såhär? De sköter sig dåligt varje gång och sen ber om ursäkt och sen låtsas som om inget har hänt.

Webhallen har tappat allt mitt förtroende och jag kommer aldrig handla av dem igen.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem

Webhallens erbjudande är ju riktigt bra ju, en ny laptop som presterar bättre än den du köpte kostar 13790 (http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/152978-asus_g75vw-t10...) om man ska tro http://www.notebookcheck.net/ATI-Mobility-Radeon-HD-5870.2307...

Visst känns det skumt att du inte skulle få samma som asus sa men, enligt ska du bara få samma prestanda (aka motsvarande produkt)

Permalänk
Medlem

En annan sak som slog mig. Troligtvis har webhallen redan fått betalt av ASUS, oavsett vad den summan är, så ska webhallen bara se till att betala ut 100% av det som TS har betalat. Spelar ingen roll om datorn är 2 år eller 2 dagar gammal. Tillverkaren, ASUS, har tagit på sig hela den här kostnaden. Jag tror att webhallen vill kräma ut lite mer. Fått betalt av ASUS, hotar TS med att du får 20% avdrag om du väljer pengar tillbaka och 10% avdrag om du köper något av oss. Det är ju rent ut sagt äckligt och vidrigt. Detta kan inte anses vara ett seriöst företag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Webhallens erbjudande är ju riktigt bra ju, en ny laptop som presterar bättre än den du köpte kostar 13790 (http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/152978-asus_g75vw-t10...) om man ska tro http://www.notebookcheck.net/ATI-Mobility-Radeon-HD-5870.2307...

Visst känns det skumt att du inte skulle få samma som asus sa men, enligt ska du bara få samma prestanda (aka motsvarande produkt)

Fast nu har ju Webhallen sagt att de ska betala tillbaka 100%.

Permalänk
Medlem

Med tanke på att jonasforever varit utan dator i flera månader pga av att webbhallen strulat så är nyttjande avdraget inte skäligt

Visa signatur

“When a clown moves into a palace he doesn’t become a king, the palace instead becomes a circus.”

Permalänk
Webhallen
Skrivet av HerrGoreMann:

Det känns som 75% av alla trådar ang. trasiga datorer kommer för att Webhallen inte kan hantera ärenden på ett korrekt sätt. De får massa skit i tråden och 2-3 sidor senare har de skrivit ett svar i stil med detta.

Eller så är det något såhär:

Sen får inlägget massa gillningar och alla låtsas som om ingenting har hänt. Det är i mina ögon hemskt. De har fortfarande gjort fel från början, och inte bara en gång. Hur kan folk godta detta? Ett inlägg på ett forum som ber om ursäkt. Om man inte är medlem på SweClockers så har du ingen chans.
Webhallen får mycket uppmärksamhet här på forumet, och det är inte bra sådan. Om de inte "ursäktar" så tappar folk förtroendet helt. Så vad händer utan SweClockers, du får dina 4 närmsta vänner att inte handla på WH, ojj vad mycket pengar de förlorar i jämförelse mot de 100-tal som läst tråden.

TL;DR ska vi verkligen acceptera att Webhallen håller på såhär? De sköter sig dåligt varje gång och sen ber om ursäkt och sen låtsas som om inget har hänt.

Webhallen har tappat allt mitt förtroende och jag kommer aldrig handla av dem igen.

Hej, det var en tråkig bild du målade upp av oss.
Som tur är vet vi att den inte heller är helt sann.

Om du kollar vårt snittbetyg från kunder på prisjakt ser du att vi ligger väldigt högt upp (samt att vi har bland flest betyg av alla återförsäljare på prisjakt så urvalet är gott).

Vidare blev vi 2011 rankade tredje högst av alla företag som handlar med slutkunder vad det gäller kundnöjdhet.
Vi blev rankade fyra av alla företag som handlar med slutkunder vad det gäller servicenivå.
Vi blev rankade etta vad det gäller företag som folk rekommenderar till sina vänner.
(Konsumentindex - Market 2011, en sammanställning som inte bara undersöker IT-handlare utan även ICA, systembolaget osv finns med här)

Trots det kan det gå snett ibland. När vi ser att det gjort det försöker vi rätta till det.
Ibland tolkas det som opportunism av "åskådare" och det är jättetråkigt så därför brukar vi sällan besvara den typen av kritik men nu kände jag att det kunde vara läge.
(Alternativet: att vi inte gjorde något alls när vi blev uppmärksammade på havererade ärenden, känns ju inte heller helt 100.)

Men: jag gillar inte att behöva gå på defensiven inför en tredje part så jag kommer att hålla mig utanför denna diskussion hädanefter. Skulle TS däremot har mer input kommer jag att försöka besvara det.

Vad det gäller detta ärende specifikt:
100% återbetalning från ASUS innebar "dagspris" för oss, det vill säga en bråkdel av nyvärdet.
Den ansvariga jag pratat med känns inte vid att vi skulle ha slussat vidare ärendet till ASUS, blott informerat om att det är en möjlighet som ofta kan skala av några dagar från hanteringstiden (vilket är sant).
Under de förutsättningarna tog butikschefen ett beslut om att ge erbjudande om 10 respektive 20 procent avdrag vid återköp för att minska våra förluster (knappast för att göra vinst som några antytt).

Dock anser vi att eftersom kunden av vår partner, ASUS, till en början utlovats 100% kreditering samt uppfattat att vi slussat ärendet vidare till ASUS så känns det inte mer än rimligt att han också erhåller full återbetalning vilket vi nu löser.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Om du kollar vårt snittbetyg från kunder på prisjakt ser du att vi ligger väldigt högt upp (samt att vi har bland flest betyg av alla återförsäljare på prisjakt så urvalet är gott).

Vidare blev vi 2011 rankade tredje högst av alla företag som handlar med slutkunder vad det gäller kundnöjdhet.
Vi blev rankade fyra av alla företag som handlar med slutkunder vad det gäller servicenivå.
Vi blev rankade etta vad det gäller företag som folk rekommenderar till sina vänner.
(Konsumentindex - Market 2011, en sammanställning som inte bara undersöker IT-handlare utan även ICA, systembolaget osv finns med här)

Kanske är för att jag är trött som att jag uppfattar det som att ni är kaxiga tillbaka mot en kund som har blivit felbehandlad. Tror han skiter fullständigt i vad ni har för betyg på prisjakt. Kollade igenom den första sidan med betyg på er nu på prisjakt. Ni kanske helt enkelt är kassa nu för tiden för det ser inte helt bra ut.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Under de förutsättningarna tog butikschefen ett beslut om att ge erbjudande om 10 respektive 20 procent avdrag vid återköp för att minska våra förluster (knappast för att göra vinst som några antytt).

Typexempel på ett något felaktigt företagande och butikschefer i synnerhet. Trots att man får kreditering av tillverkaren, i detta fall, ASUS. Så kan man inte bara ta det, utan man vill åberopa utnyttjandeparagrafen för att täcka "förlust" och göra avdrag. Istället för att utan krångel erbjuda 100% direkt som en självklar "kompensation" till kunden. Istället börjar man krångla som det "gnidna" företag man är.

webhallen kunde bara gett 100% direkt och sett det som en "kompensation" för att hela resan har krånglat. Men den "lilla" människan är inte i fokus. Förrän det kommer upp på ytan, t.ex här via Swec. Då blir det helt plötsligt en helt annan nivå på diskussionen. Det är ju bra på ett sätt, men samtidigt jäkligt tråkigt att det inte bara fungerar direkt. Jag menar erbjuder ASUS 100% kreditering så ska fan inte en återförsäljare ta bort 10-20% på ett sätt som de finner godtyckligt.

Skrivet av Webhallen:

Dock anser vi att eftersom kunden av vår partner, ASUS, till en början utlovats 100% kreditering samt uppfattat att vi slussat ärendet vidare till ASUS så känns det inte mer än rimligt att han också erhåller full återbetalning vilket vi nu löser.

Som någon skrev ovan. Typexempel på era svar när något "gått fel".

Ogilla.

Permalänk
Medlem

Varan är mer än två år gammal. Webhallen har all rätt att göra avdraget. Däremot kan de bli ersättningsskyldiga för tiden du varit utan dator. Men det är en annan debatt.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Subzero299:

Kanske är för att jag är trött som att jag uppfattar det som att ni är kaxiga tillbaka mot en kund som har blivit felbehandlad.

Det var såklart inte vår avsikt att vara kaxiga.

Citat:

Tror han skiter fullständigt i vad ni har för betyg på prisjakt.

Självklart gör han det. Därför löste vi hans specifika case också.

Informationen från Market och Prisjakt kommer aldrig att hjälpa ett enskilt ärende. Jag använde inte informationen för att besvara något i ett enskilt ärende. Jag använde det för att besvara "Webhallen inte kan hantera ärenden på ett korrekt sätt"-påståendet som är ett generellt påstående.

Vad jag försöker säga är: generellt sett sköter vi saker bra, annars hade vi inte kunnat ha så bra omdömen i alla kundundersökningar som görs (annat än om det är så att vi attraherar självplågare).
När det går snett i specifika ärenden försöker vi ta han om den.

Dvs:
Generellt sett fungerar det bra enligt alla underlag som finns oss tillhanda. (Men dessa underlag "får vi" inte highlighta för det hjälper inte det enskilda fallet)
I specifika ärenden där det inte fungerat bra försöker vi lösa det om vi uppmärksammas på dem. (Men det "får vi" inte göra för då är vi bara opportunister)

Hoppas det blir tydligare hur jag menade med ovan info. Uppfattar någon det som kexigt ber jag om ursäkt, det är absolut inte min avsikt att sitta och vara dryg mot någon.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Subzero299:

Kanske är för att jag är trött som att jag uppfattar det som att ni är kaxiga tillbaka mot en kund som har blivit felbehandlad. Tror han skiter fullständigt i vad ni har för betyg på prisjakt. Kollade igenom den första sidan med betyg på er nu på prisjakt. Ni kanske helt enkelt är kassa nu för tiden för det ser inte helt bra ut.

Det handlade inte om att vara kaxig mot en felbehandlad kund. Det handlade om att HerrGoreMann pratade skit och glömde tydligen bort att det är bara missnöjda kunder som hörs. Självklart kommer 75% av trådarna med Webhallen i titeln handla om något negativt. Dessutom kollade jag sidan på prisjakt, och jag ser tydligen inte det du ser. Det finns några negativa kommentarer, men i de flesta fallen har Webhallen förklarat på ett korrekt sätt vad som hänt och i vissa fall då kunder haft orimliga krav eller total oförståelse hur en butikskedja sköts så kan det uppfattas som kaxigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Typexempel på ett något felaktigt företagande och butikschefer i synnerhet. Trots att man får kreditering av tillverkaren, i detta fall, ASUS. Så kan man inte bara ta det, utan man vill åberopa utnyttjandeparagrafen för att täcka "förlust" och göra avdrag. Istället för att utan krångel erbjuda 100% direkt som en självklar "kompensation" till kunden. Istället börjar man krångla som det "gnidna" företag man är.

webhallen kunde bara gett 100% direkt och sett det som en "kompensation" för att hela resan har krånglat. Men den "lilla" människan är inte i fokus. Förrän det kommer upp på ytan, t.ex här via Swec. Då blir det helt plötsligt en helt annan nivå på diskussionen. Det är ju bra på ett sätt, men samtidigt jäkligt tråkigt att det inte bara fungerar direkt. Jag menar erbjuder ASUS 100% kreditering så ska fan inte en återförsäljare ta bort 10-20% på ett sätt som de finner godtyckligt.

Som någon skrev ovan. Typexempel på era svar när något "gått fel".

Ogilla.

Här är någon som förstått vad jag ville få ut i mitt inlägg.

Jag skiter fullständigt om era omdömen på Prisjakt och Pricerunner. Jag värderar min egna erfarenhet över det någon skriver på prisjakt. Så fort ni blir anklagade så skyller ni ifrån er och ni får missnöjda kunder. En missnöjd kund handlar bara en gång. Om ni får en kund nöjd så går ni kanske i förlust vid första serviceärendet, men istället kommer hen tillbaka och köper fler produkter. Men ni på Webhallen verkar helt enkelt för trångsynta för att inse det. Jag har handlat av er förut, och jag slutade. Och ni har verkligen inte förbättras sen dess.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av GigaWing:

Varan är mer än två år gammal. Webhallen har all rätt att göra avdraget. Däremot kan de bli ersättningsskyldiga för tiden du varit utan dator. Men det är en annan debatt.

webhallen har nu löst ärendet, tyvärr endast tack vare den här tråden.
TS borde haft 100% direkt, utan krångel. Tänk att webhallen är mer gnidna och förlorar gärna en kund på det här viset, medans det stora ASUS direkt håller med och går på konsumentverkets linje. Det är smått fantastiskt.

Läs hela tråden så fattar du vad det handlar om! Någon "utnyttjanderätt" föreligger verkligen inte!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Om du kollar vårt snittbetyg från kunder på prisjakt ser du att vi ligger väldigt högt upp (samt att vi har bland flest betyg av alla återförsäljare på prisjakt så urvalet är gott).[/I]

Härligt resonemang om man tillhör intelligensens lägre medelklass.

Vad säljer ni mest av och av vad har ni flest returer? Vad är snittsumman? Någon beställer ett spel och får ett spel. Knappast något att bli förvånad över. Görs det på en tjugofyratimmars-leverans är det nog ganska säkert att 7.5-10 stjärnor delas ut. Och det är inget konstigt med det. Men om vi gör ett antagande: lika sällan som den där 2/10-stjärnor dyker upp - lika sällan uppstår omfattande problematik.

Vips, så syns inte era mer kritiska och besvärande fall.

Det är lätt att bolla med mindre ärenden, skicka ut ett spel, byta en hårddisk etc än att lösa ett större problem. Och är det inte i dessa situationer ett kvaliteten på bemötande egentligen spelar roll?

Jo. Det är det.

Bra att ni, som någon skrev, tillslut löste ärendet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGoreMann:

Här är någon som förstått vad jag ville få ut i mitt inlägg.

Jag skiter fullständigt om era omdömen på Prisjakt och Pricerunner. Jag värderar min egna erfarenhet över det någon skriver på prisjakt. Så fort ni blir anklagade så skyller ni ifrån er och ni får missnöjda kunder. En missnöjd kund handlar bara en gång. Om ni får en kund nöjd så går ni kanske i förlust vid första serviceärendet, men istället kommer hen tillbaka och köper fler produkter. Men ni på Webhallen verkar helt enkelt för trångsynta för att inse det. Jag har handlat av er förut, och jag slutade. Och ni har verkligen inte förbättras sen dess.

Fast det är ju pga. din otur och till din nackdel. Ibland blir det fel, tokigt, någon hamnar i kläm. Hos Webhallen händer det betydligt mera sällan än hos de flesta ÅF.

I det här fallet lär de gå back, ptja, 10k kanske. På ett ärende. Just den här kunden kommer de förmodligen aldrig gå plus på igen. Vad du inte förstår är dock att det goda omdömet och ryktet, som de faktiskt verkar arbeta för, kommer av att de flesta kunder väger in fler fall än BARA sina egna. Fast utifrån ditt resonemang är det väl knappast en överraskning...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mezzlock:

Visst, kanske snålt att du inte får allt om ASUS ger 100% tillbaka. Men om jag hade fått tillbaka 80% av värdet på en två år gammal dator så hade jag fan nöjt mig med det och köpt en ny bättre och haft pengar över.

Håller faktiskt med dig på den punkten! På två år är det klart man inte kan få pengarna tillbax, det är ju en använd dator.. Visst man köper en bil för 300k så får du då fan inte 300k när du säljer den..

Visa signatur

||Chassi - Corsair Obsidian 650D ||Motherboard - Asus P7P55D Deluxe ||PSU Corsair TX650v2
||Grafikkort Gigabyte GTX460oc SLI ||Corsair 16GB DDR3 XMS3 1333MHZ ||Steelseries Sibira V1
||Prosessor Intel I5 760 3.8GHZ + Transformer 4 ||Corsair Force 60gb ||Logitech G11