Enkät: Nytt spel på G!

Permalänk
Medlem

Enkät: Nytt spel på G!

Hej Sweclockers! Vi är ett litet, nystartat, Indieföretag och undrar vilken sorts spel ni helst skulle vilja se mer av inom en närliggande framtid!

Tack på förhand!
-AWE

Permalänk
Medlem

Peka klicka äventyr med val som påverkar storyn.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk

Strategiskt kortspel i stil med Magic The Gathering, Doom Trooper, Yu-gi-oh, Pokemon card trading game etc.

Permalänk
Medlem

Hmm. Är det inte bättre att ni själva bestämmer vad ni vill göra för spel, något som ni verkligen brinner för och kan ägna hela ert engagemang på? Det kommer förmodligen synas i produkten då.
Även att ni satsar på ett projekt som ni behärskar, eller åtminstone som ni hoppas kunna behärska efter hand. När grunden är klar, då kan ni vända er till potentiella köpare som får vara med att önska och styra.
Bara mina tankar.

Permalänk
Medlem

Jag vill se en ny spelgenre som vi inte visste vi ville ha! Hittta på det ni.

Visa signatur

Søk på "BjoKib" på Spotify om du gillar Progressive House / Deep / Trance.

Permalänk
Medlem

självklart mer Real-time Strategy till folket finns för lite

Permalänk
Medlem

Tack för all feedback hitills, men vi behöver mer! Ge järnet!

Permalänk
Medlem

Typ starcraft fast med typ "skyrim" tema

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

turbaserat rollspel (alt med paus som i baldurs gate) med schysst och lång story och där man kan gräva ner sig i detaljer. 2D fungerar

Permalänk
Medlem

Lite mer..

Permalänk

Ett eget worldofwarcraft, där alla träden är fiender så man kan gå upp i levlar hela tiden!
http://www.youtube.com/watch?v=WfASzAYpZHU

Edit: allvarligt menar jag ett TBS.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Något nytt, kolla på reviews av indie spel i kategorin ni tänker jobba i och se till så att problemen dom har är lösta. Typ pathfinding, hotkeys, hyfsad balancering som exempel i rts. simpla, lätt använda menyer som inte täcker mer än 1/4 av skärmen. kunna ombinda ALLA keys. AA/AF kontroll, fullscreen/windowed/fullscreen windowed.
Viktigast av allt.... MODSUPPORT, mod tools. kolla på spel som warcraft 3 och se hur bra det har funkat för dom. Skit i dlcs. Ge oss modsuppport, modsupport gör så att om det är brist på content så fixar userbasen det åt er
Ett kallakriget rts/tbs vore trevligt.

Permalänk
Permalänk
Medlem

2D/3D rymdsimulator i peka-klicka stil. Grafiken ska vara blandning av EVE och Endless Space. Fysiken är viktig och ska vara realistisk, trots att det är turordningsbaserat i realtid. En färd förbi Phobos ska ändra kursen pga gravitation. Det ska vara singleplayer.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Beat em up i 3D hade varit nice

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fabbeee:

Age of empires?

Visa signatur

The Best There Is, The Best There Was And The Best There Ever Will Be!!!!!!

Permalänk

Självklart mer RTS i framtiden! Har varit riktigt snålt med det senaste åren.

Visa signatur

Snålt, smått och raffinerat är min melodi :-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av LessIsMoore:

Självklart mer RTS i framtiden! Har varit riktigt snålt med det senaste åren.

Där man ska hindra USA:s ekonomi att krascha?

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Hack n slash!

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk

Litet enkelt spel med schysst grafik. T.ex. en ny tower defence spel i klass med flower vs zombie.
Tower defence spel finns det hur gott som helst, men inte roliga såna, mer spel där brist på fantasi saknas.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fabbeee:

Warcraft?

EDIT: Vad jag skulle vilja se är faktiskt en kombination av peka-klicka-äventyr och turbaserad strategi. Lite som Heroes of Might and Magic fast med mer äventyr/problemlösning mellan fajterna

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Lite mer RTS vill jag se mer av.

Visa signatur

Intel inside ✔ Intel i5 14400F | Intel Arc B580 12GB Steel Legend OC | Corsair Vengeance LPX 32GB 3600MHz | Kingston KC3000 2TB NVME | Windows 11 + Fedora

Permalänk

Det finns alldeles för få bra turn based strategyspel imo

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alakai:

2D/3D rymdsimulator i peka-klicka stil. Grafiken ska vara blandning av EVE och Endless Space. Fysiken är viktig och ska vara realistisk, trots att det är turordningsbaserat i realtid. En färd förbi Phobos ska ändra kursen pga gravitation. Det ska vara singleplayer.

KSP.

Visa signatur

Student, Webbutvecklare, Dj - Macbook Air i7
Nexus 7: Paranoid - 4.2.1 - M-Kernel - (500/700 GPU/LP) -200mv UV

Permalänk
Medlem

Detta var menat som en marknadsundersökning för att se hur pass efterfrågad genren är på vårat spel som just nu är in progress!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArcaneWrench:

Detta var menat som en marknadsundersökning för att se hur pass efterfrågad genren är på vårat spel som just nu är in progress!

Ta det här på rätt sätt nu snälla (vill hjälpa och ge min åsikt enbart), men marknadsföring/kundrelationer verkar inte vara erat bästa kort. Ni måste kommunicera, och erbjuda information för att få hjälp. Ni kanske inte kommit tillräckligt långt för att kunna posta länkar eller information alls osv, men då tycker jag det är bättre att vänta tills ni kan det. Istället känns det mindre seriöst och något som jag som konsument inte anser vara värt att "sitta uppe och vänta på" i dagsläget.

Det jag uppskattar kanske mest med indiespelen är hur kunden sätts i fokus. Inte dess pengar, inte vad utvecklarna tror kunden vill ha, utan rak och ärlig kommunikation. Byteshandel så att säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArcaneWrench:

Skit i vad andra tycker och gör det spel ni själva vill göra. Är det bra så köper folk det.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.