Permalänk
Avstängd

Datorstol för 24timmars sittande.

Så har under flera år varit ute efter en ny datorstol men har inte hittat något alls som är bra.

Köpte en från ikea för 8år sedan för 3500kr som har hållt bra men har blivit sliten och tyget har spruckit. Allt som ikea/jysk säljer idag tycker jag är ganska skräp, de funkar men de är knappast någon höjdare, vill ha något som är en förbättring över de jag har nu.

De krav jag har är att jag ska få en stol som ger mig stöd åt nacken ihop med att sätet är stort nog för att nå ända ut till baksidan av knäna så att man inte bara sitter som på en liten träpall, självklart gjort i tyg.

Funnit dessa krav ganska svåra att uppnå då jag är ganska lång, 199cm, så jag har många gånger ändå sökt efter en stol med lite lägre en de krav jag har.

Har hittat ett antal sidor som säljer stolar, så som
http://www.ergonomicofficechairs.com/

http://dxracer.se/ (reklamerar sig mycket hårt inom de flesta esport evenemang)

http://www.kabseating.com.au/Category/24-hour-office-chairs (ger alternativ att välja vilket material man ska ha, garantin gäller folk till 225kg! lol, så de låter som robust och bra stolar)

Har provat alla kinnarps stolar. Ja de går ju och ställa in dem hur man vill men tycker dem inte är speciellt bekväma alls. Ingen passform för ryggen eller något.

Antar att ni flesta sitter på något läderikea skräp men om de nu finns någon där ute som råkar ha någon form av monsterstol på jobbet eller har köpt en egen/byggt, var snäll och skriv vad ni tycker eller förslag på något.

Permalänk
Medlem

Sitter själv med en Kinnarps o gillar den skarpt men såg att du redan hade testat deras utbud

Permalänk

Satt tidigare i en stol från just Ikea men bestämde mig för att byta till en dyrare stol. Dels pga. att stolen började bli sliten, och samt att jag tillbringar ändå en stor del av tiden vid datorn så vill man kunna sitta som folk.
Vi har lite olika kontorsstolar på jobbet, och däribland kinnarps men har som dig tyckte att de inte varit något för mig, trots inställningsmöjligheter m.m.

För min del slutade de faktiskt med en stol från just dxracer.se, dels pga. av vad två kompisar tyckte om dessa stolar, samt att prislappen var acceptabel. Har nu använt stolen dagligen i ca 4 månaders tid, och är extremt nöjd.
Tycker stolen ger bra stöd för rygg/nacke samt svank samt även för benen. Är iof en aning kortare än dig (175cm), men för mig fungerar stolen ypperligt.

Kan inte annat än ge stolen 5/5.

/ Stefan

Visa signatur

|| CPU: Intel i5 2500k @ 4.5hz | CPU Kylare: Corsair H80 | MB: Asus P8P67 WS Revolution B3 | RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 16Gb CL9 | WIN HDD: Intel X25-M G2 80GB | Lagring: ~2TB | GPU: 2x Asus GTX 680 DC II | Skärm: 2 x BenQ TFT 24" LED 120Hz | Chassi: NZXT Switch 810 - Vit | PSU: Silverstone Strider 1000W | 3DMark11: ~X7000 / P15000 ||

Permalänk
Medlem

Åk till t.e.x Ikea och test sitt deras stolar?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 2500k - Moderkort: ASUS P8Z77-V LX - RAM: 4GB XMS3 1333Mhz - Chassi: Fractal Design Define R3 Svart - Nätagg: OCZ PowerSupply ModXstream Pro Series 500W - Hårddisk: 1TB Seagate Barracuda 7200RPM 64MB Cache - Mus: Steelseries Sensei RAW Glossy Black - Musmatta: Steelseries QCK+ SK Gaming - Tangentbord: Saitek Eclipse - Headset: Steelseries 5hv2 Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krawlezt:

Åk till t.e.x Ikea och test sitt deras stolar?

Imo, så kan man inte testsitta stolar heller. Om man nu ska sitta på den större delar av dygnet.
Dör jag tycker då att alla stolar e fan sköna om man "provsitter" i 10min.

Jag gillar http://www.jysk.se/120/122/3620019/a/catalog-sales , men som alltid är det upp till var och en.

Du kan inte beställa hem en stol, sitta i den en lång stund, sen avgöra om den är bra eller inte?
Det e väl typ öppet köp å så iaf? Så du kan skicka tillbaka stolen om du inte är nöjd.

Permalänk
Medlem

Åk till Ikea och fråga om du får sitta där ett dygn;)

Ont: sitter du dygnet runt i stolen? Isf så ska du nog lägga pengarna på hjälp snarare än en stol!:p

Permalänk

Jag rekomenderar Svergiestolen har en gammal hemma och på jobbet får att ställa in mycket på dom t.ex. nackstödet går att höja sänka, dra fram sitsen och så vidare.
dom väger satans mycket men det känns kvalitet hela vägen tycker jag! då är det ju bra matrial i dom.
finns begagnat, gå runt och fråga företag för dom har dom typ 3 år sedan slänger dom stolarna!

http://www.gerdmans.se/shop/product/M54609/Sverigestolen+inkl...

Visa signatur

Define XL R2 ||Core I7 3930K @ 4,0 || 32GB DDR3 1600Mhz ||GTX 780 Ti SLI || 2st 480GB SSD ||
Fractal Design R5 || XEON X5650 X2 || 48GB DDR3 ECC 1600Mhz || SUPERMICRO || 2st 250GB SSD || 8 x 3 TB HDD ||
MacBook Pro 15 Retina 2018 || 16GB RAM || 512 SSD || 555X || I7 2,2 Ghz ||

Permalänk
Medlem

Skit i leksaksstolarna, även om Kinnarps är bra så fick jag iaf ont efter några år då jag kom fram att de inte alls passade min rygg/sittstil. Jag tror inte man hittar bekväma stolar 24h stolar på varken Ikea, Jysk etc.

Hemma har jag idag en Herman Miller Aeron, på jobbet Ergohuman (V1? tror jag).

Aeron är bra och snygg, även om dyrt nytt, annars ok vid begagnat förutsatt att man får en felfri stol, och välj rätt storlek bara. Annars så så är typ hälften av nypriset design. Prisvärt beg pris är 5-6k, 7-9k när företag säljer dem.

Ergohuman är otroligt mycket stol för pengarna, den kanske inte har samma (dyra) känsla som Aeron, men man sitter ännu bättre/djupare, oerhört svårt och sitta fel i en sån här stol som trycker till ryggen på ett bekvämt sätt.

Men visst funderar du på att USA importera, så kör på Humanscale Freedom, om varenda tre-bokstaviga myndighet i staterna kör denna stil så kan den inte vara dålig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenny88g:

Åk till Ikea och fråga om du får sitta där ett dygn;)

Ont: sitter du dygnet runt i stolen? Isf så ska du nog lägga pengarna på hjälp snarare än en stol!:p

Vad skall du göra i stolen 24 timmar per dygn? Lite nyfiken.. vad sysslar du med. Programmerar...?

Du måste tänka som en idrottsman. Fast det gör du ju redan. Eftersom du har kravet=tyg, och som dessutom har ergonomiska krav eftersom du är väldigt lång. Egentligen så tror jag du vet bäst själv.

Personligen så sitter jag i en Kinnarps (tyg så klart), där jag skruvat bort nackstödet. Höll på att bli galen på deras idiotiska nackstöd.

Vi är idrottsmän! (som sitter i stolar)

Visa signatur

Asus P7H57D-V EVO...... 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 SATA.....OCZ 4GB (2x2048MB) Obsidian XTC 1600MHz.....Intel Core i3 530, 2.93GHz.....Windows 7 Home Premium Svensk Retail...

Permalänk
Medlem

kab-stolarna är onekligen bra. Operatörerna där jag jobbar har sådana och de får man inte ont av, men priset är högt. Det fanns någon annan tråd här som var liknande där de pratade om 10k för någon av de enklare modellerna.

Visa signatur

"Det här systemet fungerar urkasst." - operatör.
"Hur ska det fungera då?" - jag
"Gör så att det fungerar som jag vill." - operatör.
/facepalm

Permalänk
Medlem

Har själv köpt en Kab K4, och om man jämnför med en Ikea skrotstol så är det stor skillnad.
Dock så råder jag dig att provsitta Kab innan du ens tänker på att köpa en då dom är väldigt skålade.
Dom passar alldeles utmärkt i en miljö där man halvligger lite i dom, sätter man ryggstöden rakt upp så blir man lite framåtlutad och är man inte van vid det så tror jag att man får det jobbigt.
Valde därför K4 då den e minst skålad av dom, men den är inte i närheten av lika bekväm som dom andra lite dyrare modellerna dom har.
Fördel med kab är även att armstöden sitter i ryggen så man kan fälla upp dom om man känner för det så man kan komma närmre bordet i alla höjder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Granter:

http://dxracer.se/ (reklamerar sig mycket hårt inom de flesta esport evenemang)

"reklamerar sig"
skön böjning, I aprove!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kenny88g:

Åk till Ikea och fråga om du får sitta där ett dygn;)

Ont: sitter du dygnet runt i stolen? Isf så ska du nog lägga pengarna på hjälp snarare än en stol!:p

Nu råkar de vara så att när jag jobbar så sitter jag framför en dator, min hobby som är att spela dator/sitta vid datorn. Total tid blir ca 6-14timmar per dag.

Skrivet av johan5758:

Jag rekomenderar Svergiestolen har en gammal hemma och på jobbet får att ställa in mycket på dom t.ex. nackstödet går att höja sänka, dra fram sitsen och så vidare.
dom väger satans mycket men det känns kvalitet hela vägen tycker jag! då är det ju bra matrial i dom.
finns begagnat, gå runt och fråga företag för dom har dom typ 3 år sedan slänger dom stolarna!

http://www.gerdmans.se/shop/product/M54609/Sverigestolen+inkl...

Om denna stol fanns i storleken större så hade jag köpt den :), den är dock mindre en vad jag har nu

Skrivet av Jimi84:

Skit i leksaksstolarna, även om Kinnarps är bra så fick jag iaf ont efter några år då jag kom fram att de inte alls passade min rygg/sittstil. Jag tror inte man hittar bekväma stolar 24h stolar på varken Ikea, Jysk etc.

Hemma har jag idag en Herman Miller Aeron, på jobbet Ergohuman (V1? tror jag).

Aeron är bra och snygg, även om dyrt nytt, annars ok vid begagnat förutsatt att man får en felfri stol, och välj rätt storlek bara. Annars så så är typ hälften av nypriset design. Prisvärt beg pris är 5-6k, 7-9k när företag säljer dem.

Ergohuman är otroligt mycket stol för pengarna, den kanske inte har samma (dyra) känsla som Aeron, men man sitter ännu bättre/djupare, oerhört svårt och sitta fel i en sån här stol som trycker till ryggen på ett bekvämt sätt.

Men visst funderar du på att USA importera, så kör på Humanscale Freedom, om varenda tre-bokstaviga myndighet i staterna kör denna stil så kan den inte vara dålig.

http://ergohuman.com/categories/Ergohuman-V1-Chair/
mycket intressant stol! Dessa "nätvarianter" har jag velat prova länge då de måste känns mycket behagligt att inte kunna bli svettig.

Skrivet av Otur:

kab-stolarna är onekligen bra. Operatörerna där jag jobbar har sådana och de får man inte ont av, men priset är högt. Det fanns någon annan tråd här som var liknande där de pratade om 10k för någon av de enklare modellerna.

Jo kab är nog vad man kan kalla för deluxe inom datorstolar, kommer till ett högt pris men kan vara värt med tanke på att den kommer att brukas mycket.
Har dock inte lyckats få fram någon information om storleken på stolen då ingenting beskrivs på hemsidan deras, har dragit iväg ett mail. Går ej säkert att säga hur pass stora många stolar är de de oftast är mycket kortare människor en jag själv som sitter i dem. Skulle vara ganska tråkigt om dem var för små och man fick nackstödet i ryggen ^^.

Men fint att de var så många som har svarat! räknade med att högst 1-2personer skulle ha något att säga om de här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wranz:

Imo, så kan man inte testsitta stolar heller. Om man nu ska sitta på den större delar av dygnet.
Dör jag tycker då att alla stolar e fan sköna om man "provsitter" i 10min.

Jag gillar http://www.jysk.se/120/122/3620019/a/catalog-sales , men som alltid är det upp till var och en.

Du kan inte beställa hem en stol, sitta i den en lång stund, sen avgöra om den är bra eller inte?
Det e väl typ öppet köp å så iaf? Så du kan skicka tillbaka stolen om du inte är nöjd.

Av egen erfarenhet så skulle jag avråda från både stolen och Jysk. En vän till mig köpte en sådan hos jysk, gick knappt att sätta ihop då saker och ting inte var i linje med rätt mått etc, tillslut fick vi ihop den bara för att den ska visas vara trasig. Vi åker båda till jysk, pratar med nån tanig liten 20 årig tjej som vägde säkert 55Kg, hon ser på min vän som är en stor kille och står på sig att han har suttit sönder den. Efter ett jävla tjaffs så får vi tillslut en nu, som såklart är skev i armstöden och sne i stolsryggen (ja.... vi satte ihop den korrekt).

Nu säger jag inte att hela Jysk är svin och alla stolar av den modellen är felaktiga, men min erfarenhet av Jysk och nämnd stol gör att jag varken kan rekommendera stol eller företag.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av johan5758:

Jag rekomenderar Svergiestolen har en gammal hemma och på jobbet får att ställa in mycket på dom t.ex. nackstödet går att höja sänka, dra fram sitsen och så vidare.
dom väger satans mycket men det känns kvalitet hela vägen tycker jag! då är det ju bra matrial i dom.
finns begagnat, gå runt och fråga företag för dom har dom typ 3 år sedan slänger dom stolarna!

http://www.gerdmans.se/shop/product/M54609/Sverigestolen+inkl...

Den e väldigt skön.. jag har spenderat många timmar i min

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Skrivet av Fenix:

Den e väldigt skön.. jag har spenderat många timmar i min

Yes dock så kan jag inte låsa min stol på jobbet som är lite tråkigt så antingen inte luta sig mot ryggstödet eller så får man ligga ner!:P
och jag som är hantverkare fan vill ju inte ens lämna kontoret för stolen är så skön.

men som sagt rekommenderar svergie stolen iaf. sedan så kan jag tycka att 10K för stol är lite mycket tyckte denna var dyr men 10K får man ju nästan en ny ryggrad för:P

Visa signatur

Define XL R2 ||Core I7 3930K @ 4,0 || 32GB DDR3 1600Mhz ||GTX 780 Ti SLI || 2st 480GB SSD ||
Fractal Design R5 || XEON X5650 X2 || 48GB DDR3 ECC 1600Mhz || SUPERMICRO || 2st 250GB SSD || 8 x 3 TB HDD ||
MacBook Pro 15 Retina 2018 || 16GB RAM || 512 SSD || 555X || I7 2,2 Ghz ||

Permalänk
Medlem

Mycket trevlig tråd , letar själv efter en ny stol då min gamla Kinnarps börjar rasa sönder , hopplöst att hitta bra stolar där man kunnat ställa armstöden som man velat (höjd & bredd) , de flesta stolar som säljs är ju med fasta armstöd.

Men nu har man ju fått flera bra tips , det tackar man och bugar för!

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Avstängd

Lyckades få tag på lite information on dessa Kab stolar

Orthopedic quality body contoured cushions
High strength steel frame
Adjustable air lumbar support
Seat tilt with tensioner and lockout
Backrest angle adjustment up to 16 degrees
Height adjustment 4 in. (gas assisted)
Deluxe 5 star aluminum Spyder Base with double wheel casters
Comfort armrests, height & tilt adjustable
Comfort headrest, height & tilt adjustable
User weight rating: up to 275 lbs.
User stature: 5'5" to 6'3"

167cm - 192cm är stolen rekommenderad för, Kanske skulle funka.
Har lite svårt att förstår varför de ska vara så svårt att hitta en stol som är för längre människor, amerikanarna bygger ju ändå mycket som är anpassade för deras 150kg's + monster så då lär de ju finnas någon marknad för oss som är längre!

Har hittat 2stolar som enligt beskrivningarna passar min längd!
http://www.ergonomicofficechairs.com/5000.aspx (endasti i läder)

http://www.ergonomicofficechairs.com/4000.aspx för folk mellan 5.9-6.6foot "upp till 202cm" Alternativ att välja tyg.

Blev ganska glad när jag såg den 4000series, ser ut att vara något som man vill ha, så jävla synd att företagen endast finns i USA så att prova dem är nästan omöjligt i kombination med att de kostar att ta hem dem.

Ergohuman är fortfarande mest intressanta som nämnts bortsett från dessa för mig.

Permalänk
Skrivet av Granter:

Så har under flera år varit ute efter en ny datorstol men har inte hittat något alls som är bra.

Köpte en från ikea för 8år sedan för 3500kr som har hållt bra men har blivit sliten och tyget har spruckit. Allt som ikea/jysk säljer idag tycker jag är ganska skräp, de funkar men de är knappast någon höjdare, vill ha något som är en förbättring över de jag har nu.

De krav jag har är att jag ska få en stol som ger mig stöd åt nacken ihop med att sätet är stort nog för att nå ända ut till baksidan av knäna så att man inte bara sitter som på en liten träpall, självklart gjort i tyg.

Funnit dessa krav ganska svåra att uppnå då jag är ganska lång, 199cm, så jag har många gånger ändå sökt efter en stol med lite lägre en de krav jag har.

Har hittat ett antal sidor som säljer stolar, så som
http://www.ergonomicofficechairs.com/

http://dxracer.se/ (reklamerar sig mycket hårt inom de flesta esport evenemang)

http://www.kabseating.com.au/Category/24-hour-office-chairs (ger alternativ att välja vilket material man ska ha, garantin gäller folk till 225kg! lol, så de låter som robust och bra stolar)

Har provat alla kinnarps stolar. Ja de går ju och ställa in dem hur man vill men tycker dem inte är speciellt bekväma alls. Ingen passform för ryggen eller något.

Antar att ni flesta sitter på något läderikea skräp men om de nu finns någon där ute som råkar ha någon form av monsterstol på jobbet eller har köpt en egen/byggt, var snäll och skriv vad ni tycker eller förslag på något.

Kolla om du kan hitta något företag i närheten som säljer begagnade kotorsmöbler.
Hittade själv en kinnarps stol till väldigt bra pris i Köping hos ett sådant företag och dom brukar ha väldigt många varianter och märken (bra ställe att provsitta stolar på).
http://www.nasstrom.org/index.htm

Visa signatur

Asus M4N82 Deluxe | AMD Phenom II-X4 940 BE | 4 GB 1066 MHz RAM | 2xmsi gtx260 | cooler master cosmos | corsair 750w psu |windows 7 ultimate|samsung 2233rz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av chevynova:

Kolla om du kan hitta något företag i närheten som säljer begagnade kotorsmöbler.
Hittade själv en kinnarps stol till väldigt bra pris i Köping hos ett sådant företag och dom brukar ha väldigt många varianter och märken (bra ställe att provsitta stolar på).
http://www.nasstrom.org/index.htm

Ska ta mig en titt, tack för tipset

Permalänk
Medlem

Det som jag finner viktigt med en bra kontorsstol är "sido" supporten att det är riktigt vaderat å skönt å luta sig mot. Jag använder gärna stolar som inte har pinnar till armbåges stöd utan kör på "hel" design där rygg och armbåges stöd sitter ihop.
http://image.made-in-china.com/2f0j00KhTEgHYrFaql/Boss-Chair-...
Liknar den typ

Visa signatur

Kamera: D800
Optik:Nikkor 24-70mm f/2.8, Nikkor 70-200 f/2.8 VR, Sigma 50mm f/1.4, 500m f/4 VR

Permalänk
Medlem

Vad har hänt med dxracer stolarna? Går dom att få tag på i Sverige??

Visa signatur

Asrock X58 Extreme III | Intel Core i7 950 + Thermalright Ultima-90I | GTX 580 | 6GB DDR3 Corsair XMS3 | OCZ Vertex II SSD 120GB x 2 @RAID0 |

Permalänk
Avstängd

24/7? då skulle jag rekommendera nått sånt här...

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av fraze86:

Vad har hänt med dxracer stolarna? Går dom att få tag på i Sverige??

Jag undrar detsamma och om någon har en R-serie eller M-serie hemma som dom ha testat. Har suttit i en och samma stol i 10 år nu och känner att det kanske är dags att byta. Det jag vill ha är nackstöd och lutning på ryggstödet. Helst en DXracer stol eller liknande. Vore tacksam för tankar och ideér. Inga 10k kr stol för det är overkill för en stol.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Define R4 | ASUS Z97 PRO Gamer | Intel i5 5675C @4,0Ghz/ Noctua NH U14S | 4x4GB Corsair Vengeance Pro CL9 2133mhz | Fractal design Newton R3 800W Platinum | EVGA GTX 780 SC ACX | Plextor SSD 128GB / Hitachi 1TB |Monitor: Benq 24" 120Hz Headset: Logitech G35 Mus: Microsoft CM 6000 Tangentbord: Logitech MK 710. Laptop: ASUS ROG G75W

Permalänk
Medlem
Skrivet av johan5758:

Jag rekomenderar Svergiestolen har en gammal hemma och på jobbet får att ställa in mycket på dom t.ex. nackstödet går att höja sänka, dra fram sitsen och så vidare.
dom väger satans mycket men det känns kvalitet hela vägen tycker jag! då är det ju bra matrial i dom.
finns begagnat, gå runt och fråga företag för dom har dom typ 3 år sedan slänger dom stolarna!

http://www.gerdmans.se/shop/product/M54609/Sverigestolen+inkl...

Ser man på, det där är ju min stol xD

En liten historia om hur jag fick tag på den:

Gick hem ifrån universitetet en dag för 3 år sedan och gick förbi en stor container som var full med stolar som skulle slängas. Eftersom jag precis hade flyttat och för närvarande satt på en pall (mer eller mindre) frågade jag helt sonika personen som kånkade bråte om man fick ta en. Han sa att det var okej så länge jag inte grävde för mycket i högen (där var säkert minst 30 stolar av olika sorter). Jag tog den som såg bäst ut av de som stod närmast containerdörren helt enkelt.. har misstänkt att den var dyr för jag har tyckt den var jäkligt skön att sitta i hur länge som helst men länge undrat vad det var för märke egentligen, enda som står på den är att den är från 1993 och att det är modell 814 samt patent pending på en massa saker

Så kan det gå till när man får en 5000krs stol gratis utan att ens veta om det. Kan förövrigt rekommendera den till alla som behöver ny stol, skön som fan och nu 20år gammal utan märkbart slitage på annat än armstöden.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

Ni som letar efter DXracer stolar så finns de på chili. De heter inte samma sak men de har flera olika t.ex.

http://www.chilli.se/sv/artiklar/arbetsplats/cadwell-kontorss...

Funderar själv på att åka o testa dom o köpa en av dom. De verkar jäkligt nice och börjar bli otroligt trött på min gamla ikea läder stol.

Permalänk
Medlem

Förutom en bra stol bör du investera några kronor i ett bra fotstöd. Att med hjälp av ett sådant avlasta baksidan av låren, när det gäller att bära upp kroppsvikten, gör mycket för ergonomin. Att åstadkomma detta genom att ha fötterna platt i golvet är inte idealt (därför bör fotstödet vara vinklingsbart), och hursomhelst är det nog få som har sitsen på så låg höjd att detta är möjligt.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk

Funderar på att köpa en sån här: http://www.witre.se/kontorsstol-ortega_MOD72301194.html#descr...
Undrar om den är bra. Vad betyder "viktjustering och synkron teknik" Mest synkron teknik som jag är mest nyfiken över. Den är garanterat bättre än Jysk stolen Timo för 400 kr, den är hård och oskön som fan. För oss som sitter vid datorn hela vår vakna tid så är det lika bra att kosta på sig en stol för ca 2000 kr då det är något man använder så jävla mycket, onödigt att snåla på det och köpa en ny budget stol vart tredje år då är det bättre att köpa en kvalitetsstol som håller ett tag istället.

Visa signatur

"there is no spoone" - tbe matricks

Permalänk

Nu kommer alla hata mig men jag sitter i en Markus från IKEA, jag tycker den är oerhört prisvärd och sitter skönt i den! (Sitter ofta vid datorn, Nördvarning!)
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40103100/
Tyget som sitter där gör så du inte svettas om ryggen när du sitter långa pass!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

24/7? då skulle jag rekommendera nått sånt här...

http://www.borringia.se/bilder/dawn.JPG

Dold text

Oh dra mig åt helvetet jag skrattade så jag höll på att pissa ner mig totalt... Jag gråter !!

On Topic: Är också ute efter en skön stol. Sitter väl ca 14h om dagen vid datorn, är 194cm lång, och väger väl cirkus 80kg och den stolen jag har nu börjar falla samman... Säkert något kina skit. köpte den på en lokal möbelaffär med obetydligt namn.

Har en budget på 5-6k

Visa signatur