Macbook Pro Retina till 2 externa skärmar

Permalänk
Medlem

Macbook Pro Retina till 2 externa skärmar

Hej ny här, vil säga hej till alla först. hittade ingen tråd med deta ämne antar det finns men jag postar ändå,

Köpte en Macbook pro retina, hur kan jag koppla denna til 2 externa dataskärmar med dvi-d ill ha thunderbolt till 2 skärmar finns det någon sånn adapter eller kabel, har inte hittat nått när jag kollat genom butiker på nätet.

/Eddie

Permalänk

Du kan använda en mini-DisplayPort till DVI adapter, en per Thunderbolt/mini-DisplayPort utgång och skärm. Sen har du ju även en HDMI-utgång på högersidan, men förstår om du vill koncentrerar så många sladdar som möjligt till en sida

(Maskinen kan driva 3 externa skärmar samtidigt som den interna om du skulle behöva fler skärmar i framtiden )

Visa signatur

Permalänk
Medlem

okej så jag kan alltså koppla en minidisplay till thunderbolt porten till dvi och köra en extern skärm? Har ju nyaste retina macbooken.. Jo Hdmi porten är kopplad till min tv funkar utmärkt, tror inte jag har hdmi på min 24 tums externa data skärm, ska kolla när jag kommer hem, men minidisplay adaptern funkar i thunderbolt porten eller?

Permalänk

Ja, Thunderbolt porten är "bakåtkompatibel" med mini-DisplayPort.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

"Thunderboltporten" ÄR väl en mini-DisplayPort? Så du kör helt enkelt på en mini-DisplayPort > DVI, och sen HDMI till din andra skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eddienet:

okej så jag kan alltså koppla en minidisplay till thunderbolt porten till dvi och köra en extern skärm? Har ju nyaste retina macbooken.. Jo Hdmi porten är kopplad till min tv funkar utmärkt, tror inte jag har hdmi på min 24 tums externa data skärm, ska kolla när jag kommer hem, men minidisplay adaptern funkar i thunderbolt porten eller?

okej men då funkar det alltså att köpa 2 minidisplay till dvi för att koppla in 2 st extra skärmar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av eddienet:

okej men då funkar det alltså att köpa 2 minidisplay till dvi för att koppla in 2 st extra skärmar..

Ja, men då kan du inte använda skärmen på din laptop samtidigt.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Skrivet av Jilted82:

Ja, men då kan du inte använda skärmen på din laptop samtidigt.

Fel, den klarar 3 st externa samtidigt som den interna. Såvida det inte är ett problem med mDP->DVI adaptern?
Källa: http://www.macrumors.com/2012/06/20/retina-macbook-pro-can-ru...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av rastersize:

Fel, den klarar 3 st externa samtidigt som den interna. Såvida det inte är ett problem med mDP->DVI adaptern?
Källa: http://www.macrumors.com/2012/06/20/retina-macbook-pro-can-ru...

Coolers Det visste jag inte, impressive.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

Jag löste detta genom att köpa 2 adaptrar vga samt dvi apples då... + att jag hade hdmi på ena externa skärmen så köpte en hdmi kabel så nu funkar allt, jag kör 2 externa just nu + macbook pro funkar klockrent, + att jag kan koppla en till extern då...:D