Mobilt bredband sökes med obegränsad datamängd

Permalänk
Medlem

Mobilt bredband sökes med obegränsad datamängd

Hej !

Ska ev flytta ut till ett hus men det finns ingen internet uppkoppling
å undrar om det finns något mobilt bredband som finns obegränsad datamängd på
så man kan spela LoL & WoW ostört på

Visa signatur

Bärbar - [Asus G75VW]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Berrich:

Hej !

Titta på vad Telenor har att erbjuda, spelade D3 via telefonen i somras på deras abonnemang med obegränsad datatrafik utan några som helst problem.

Permalänk
Medlem

Letar själv efter det. Men helt för jävels hitills

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Jag har tele2s maxi 4G med 10GB surf, fungerar bra, spelar rätt mycket dessutom, (mobilen som modem), har beställt telenors bredband stor nu 100gb, tror det kommer räcka enormt!;)

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Medlem

Onlinespel "ostört" på mobilt bredband? Skulle inte räkna med det. Ping samt instabilitet från det faktum att du delar bandbredd med alla andra i cellen gör detta direkt olämpligt om du har möjlighet till ADSL istället.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aniron:

Onlinespel "ostört" på mobilt bredband? Skulle inte räkna med det. Ping samt instabilitet från det faktum att du delar bandbredd med alla andra i cellen gör detta direkt olämpligt om du har möjlighet till ADSL istället.

Sitter som sagt själv med 4G, i FPS spel så fungerar det utmärkt, jag är sjukt nöjd faktiskt.
Brukar ligga mellan 30-50ping.

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Medlem

4g from Telenor/BBB (båda ingår i Telenor group) är det bästa.

Använder 4g dagligen när jag är hemma. Spelar sällan. Däremot är jag inne på nätet rätt så ofta. Snittar via mobile partner så där 6up/60ner.

Ett tips med modemen är att hitta rätt plats så att det får bästa mottagning mot närmaste mast. Själv ficka man möblera om och då blev det fart som bara heter duga.

Permalänk
Skrivet av Berrich:

Hej !

Nu vet jag inte hur mycket LoL och WoW förbrukar i bandbredd, men jag har mycket svårt att tänka mig att datamängen skulle bli ett problem. Starcraft 2 tex förbrukar inte mer än några megabyte per match. Kör du skype eller liknande hela tiden tar det såklart mer..

Permalänk

Jag kan spela utan problem via mobilen. Använder Telenor och har obegränsad surf där, inget speciellt egentligen.

Får 3-3,5mbit ner och ungefär samma upp när jag kör speedtest-appen. Gick bra med Diablo 3 iaf.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!