Video: "Floskler från Apple-fanatiker"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Memento mori:

Apple-användare ska vara glada att vi har religionsfrihet i Sverige annars skulle dom sitta i fängelse nu. Muslimer också, men de hade fått kortare straff.

Detta visar hur det går när SweClockers försöker starta flamewars.

Är ekonomin så rutten att ni vill stötta den här diskussionen?

Permalänk
Medlem

säg en "mp3-spelare" som är bättre än ipod touch.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av MartenKL:

Detta visar hur det går när SweClockers försöker starta flamewars.

Eller så kan man ta det för vad det faktiskt är, en kul och relevant video på en för övrigt långsam fredag.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kastrix:

Vilken som helst från Creative....

Så länge man slipper viruset som kallas för Itunes, Bonjour, Quicktime, Cloud så är vilken produkt som helst bättre än Apple's...låsta mög..

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Andreas D:

Eller så kan man ta det för vad det faktiskt är, en kul och relevant video på en för övrigt långsam fredag.

Kul? Definiera ''kul''?

Tyckte mest det var en massa reklam för Apple...

Beklagar för dubbelpost....Firefox krånglar som fan för mig nu =/

Visa signatur

AMD

Permalänk
Medlem

Måste hålla med de föregående talare som skrivit att detta knappast borde vara en nyhet på startsidan. Det känns väldigt mycket kvällstidningsjournalistik och "vi publicerar något som skapar reaktioner" istället för "vi publicerar något med nyhetsvärde". Jag hoppas verkligen inte att den här typen av nyheter är något vi ska behöva vänja oss vid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crownofthorns:

Vad har fanboy-ism med tro att göra? Jag har aldrig hört "Min Gud är bättre än din!"

Skickades från m.sweclockers.com

Folk har väll krigat o slåss på grund utav religion så länge människan har funnits?

Permalänk
Medlem

haha, jag måste vara fruktansvärt trött emen tyckte inte det var något roligt alls. Är väl att jag inte riktigt gillar parodier antar jag.

Permalänk
Medlem

Ett nytt lågvattenmärke helt klart, facebook-material. Det är underligt att man väljer att publicera sånt här trams före egentliga nyheter. Om man ändå talar om Apple så såg jag ingen nyhet för Mountain Lions release, men istället överöses man av skvallernyheter som är gjorda för att skapa en lång flame-debatt i kommentarerna.

Sweclockers tog väl över 99mac, håll dom nyheterna där istället så folk i rätt målgrupp kan ha en konversation.

Permalänk
Medlem

Kul att se att det bara är folk som sitter med Apple-produkter som klagar. Roligast var klagomålet från han med en lista på cirka 10 Apple produkter i sin signatur, han måste ha känt sig hemskt lurad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Vilken som helst från Creative....

Så länge man slipper viruset som kallas för Itunes, Bonjour, Quicktime, Cloud så är vilken produkt som helst bättre än Apple's...låsta mög..

det närmaste jag hitta var: http://se.creative.com/products/product.asp?category=948&subc...

med den ha man inte tillgång till miljontals appar (spel och allt du någonsin kan behöva), webbläsare, filmer på retina display, youtube, streaming av serier och filmer direkt på nätet, kamera, videosamtal, karta, mail, anteckningar och mycket mer....
'

men förklara varför den från creative är en bättre multimediaspelare.

edit:_ sen behöver jag ändå inte itunes då jag kan ladda ner både musik och film direkt på min ipod touch, har inte connectat den till itunes på 2 år.

§1.5
Permalänk
Medlem

*Tar på sig skyddshjälmen och duckar i skyttegrav* Nu blir det snart krig här känns det som...

Dock, rolig video, inget fel med den alls!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Permalänk

Haha, klockrent ju

Visa signatur

Chassi: Antec Nine Hundred Two V3 Svart | Moderkort: MSI P67A-GD65 | CPU: Intel Core i7 2600k @ 4,2GHz | CPU-Kylare: Corsair H80 | GPU: Gainward GeForce GTX 1070 Phoenix GS | RAM: 16GB Corsair XMS3 | PSU: Corsair AX 860W 80+ Platinum | SSDs: Intel 910 800GB PCI-E | Samsung 850 Pro 128GB | HDDs: WDC Black 500GB | WDC Green 2TB | WDC Green 3TB | WD My Book Elite 1TB Extern

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Fanboys kommer alltid finnas. Det enda positiva med det är väl att det finns komedier om olika fanboys xD

Nej det finns bara komedier om Apple fanboys, varför? alla har något emot dom

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Avstängd

Haha, finns det verkligen folk som predikar så där om datormärken precis som präster predikar i kyrkan?

Personligen anser jag att Apple som datorvarumärke är som dyra klädmärken; du kan hitta minst lika bra kläder för mindre pris hos andra klädmärken. Apple har utomordentligt bra marknadsföring (lite kultbaserat men funkar om man vill tjäna pengar long-term; ska lätt pröva på nått eget nån gång) och genom att skapa egna begränsningar (du måste ha Apple-sladd å inte en "vanlig" sladd osv) så tvingar dem in de flesta som vill använda Apples-produkter att använda ännu fler Apples-produkter och på så vis håller kvar dem.

Själv ska jag lira BF3 ikväll med daimglass i min mun så jag orkar inte sitta här och ens lägga märke till potentiella flamewars. Seriöst, finns klart roligare saker att göra nu i helgen än att tillåta sig vara hjärntvättad av något datorvarumärke oavsett om man gillar Apple, Microsoft eller Linux osv.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kastrix:

det närmaste jag hitta var: http://se.creative.com/products/product.asp?category=948&subc...

med den ha man inte tillgång till miljontals appar (spel och allt du någonsin kan behöva), webbläsare, filmer på retina display, youtube, streaming av serier och filmer direkt på nätet, kamera, videosamtal, karta, mail, anteckningar och mycket mer....
'

men förklara varför den från creative är en bättre multimediaspelare.

edit:_ sen behöver jag ändå inte itunes då jag kan ladda ner både musik och film direkt på min ipod touch, har inte connectat den till itunes på 2 år.

edit 2:_ ALLT DETTA GÖR IPOD TOUCH TILL DEN MEST PRISVÄRDA ELEKTRONIKPRODUKTEN,,,. NÅGONSIN. ATT MAN FÅR DETTA FÖR 1600 VISAR HUR GENERÖSA APPLE ÄR. att ipad suger (enbart stor och klumpig ipod touch) är dock en annan sak

Du sa inget om appar eller dylikt....bara kunna spela upp mp3/Media format, och då har Creative bättre ljudkvalité på sina kretsar...Flac osv..som Apple inte stödjer..

Btw; det är inget speciellt med retina display...

Visa signatur

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Nej det finns bara komedier om Apple fanboys, varför? alla har något emot dom

Jag har sett en kul video om tex PS3 fanboys.
Det är bara att leta

Permalänk
Medlem
Skrivet av kastrix:

Jag har inte hittat någon som levererar bättre ljud än iRivers u10, detta var dock några år sedan. Har alltid gillat iPod, om det inte vore för iTunes (går väl att komma runt visserligen) och att de inte kommer upp i samma nivå som u10an. (sen att u10 är gammal, seg, har ett dåligt interface, etc, det är en annan femma)

Haha - klassiker

--
OnT: Så fort något inte funkar mina polares Appleprylar brukar jag alltid dra till med den klassiska kommentaren: "Det som är bra med Apples prylar är att de alltid fungerar."
Sen säger jag inte att Apple tillverkar dåliga saker, mestadels är det ju skitbra produkter. Inget för mig bara (främst p.g.a. pris, samt att iOS är lite tråkigt).

Precis som Dimestam skrev så är det ju bara lite humor en fredag-eftermiddag. Inget att hänga upp sig på. Man behöver ju inte flamea om att SweC-redaktion startar flamewar för det.

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Du sa inget om appar eller dylikt....bara kunna spela upp mp3/Media format, och då har Creative bättre ljudkvalité på sina kretsar...Flac osv..som Apple inte stödjer..

Btw; det är inget speciellt med retina display...

Den enda prisvärda Apple produkten enligt mig är iPod Touch. Kan köpas på Elgiganten för ~1300kr.
Dock så eftersom det är en Apple-produkt så är du fast. Kan inte köpa nytt batteri, mer minne mm.

Håller med om att Retina inte är något speciellt. Det är bara fler pixlar som du kan ha i andra skärmar med.
Förresten är det inte bland annat LG som gör bildskärmar åt Apple?

Permalänk
Medlem

inga argument? riktigt såhär flumdumma brukar inte mina mac användande vänner vara o_O. bara den med "mac hat inga virus" den e ju klasisk

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: Asus P8P67, Intel i5-2500k, Asus 7970 DCII, 8gb ram, 300gb velociraptor
Server: Asus Rampage II, Intel i7-980x, 6970 ref, 30gb ram, SASUC8I + 8st 2tb diskar + 1st 128gb SSD

Permalänk
Medlem

Jag har hört så sjukt mycket apple-skit genom åren av fanboys att jag fan hatar apple nu, haha xD

Kommer ihåg för två år sen när jag var it-tek: "meh, installerar du 64-bitars windows, mac har kört på 128-bitars i flera år!" xD

Visa signatur

Dator: Fractal Design 650w modulär - Piledriver FX8350 + Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 - 4x2 gb Corsair Dominator 1866 mhz 9-9-9-24 - 1x 500 gb sataII, 1x640 Western Black Caviar, 1x Crucial m4 128 GB SSD - Fireface UCX (ljudkort) - SAPPHIRE Radeon HD7870GHZ (överclockat) - ASUS någonting lite över medelklass, 3 st 120mm chassifläktar Windows 8.1 x64

Permalänk
Medlem

Hmm, skulle vilja se en parodi på Freetards och andra Android fanbois men troligen så skulle den bli så extrem så väckelsepredikanter skulle bli mörkrädda!

Ser fram emot att kolla på denna snutt när jag kommer hem

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk

Usch en sån där person hade jag knuffat ner i sjön.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Utan att generalisera för mycket så är mitt intryck från diverse teknikforum att Androidanvändare tenderar att våga byta platform/mobil/OS oftare än iPhoneanvändare baserat på rationella överväganden såsom användningsområden, specifikationer och valmöjligheter.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det är okej att vara en fanatiker av vad som helst men man ska ha starka argument till varför man tycker si och så.
Det är inget fel med Apple: Ifall du skulle tycka om Apple, visst. Inga problem med det, men tryck inte ner andra för att de gillar Windows/Linux.

Samma sak gäller med Windows fanboys, sluta hata Apple. Hata Apple-fanboysen istället.

Sen ska ni sluta hata: Specifika musikstilar, företag, folk med andra politiska åsikter, andra raser och synnerligen när folk inte håller med i din åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av evok:

Härlig video, förstår dock inte varför vissa tror att mac inte kan få virus.

Ska man hårdra det så finns det (mig vetligen) inga virus till OSX ÄNNU, så det stämmer
...men däremot så finns det en antal trojaner men det är ju inte virus

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk

Det bästa med denna är att så fort någon nämner något dåligt om apple som typ denna video så blir det värsta hypen!
"Å dålig sida, oprofessionell, tappade allt för sidan, bla bla bla bla"

Om någon hade gjort en video om android, pc, xbox , ps3 etc etc så hade folk som tyckt det vara roligt garvat och de som inte tyckte det varit roligt hade inte garvat.

Problemet är problemet i sig själv, men får inte säga någon som kan uppfattas negativt om vissa tillverkare då blir det krig......

Visa signatur

CPU: i5-200k @3.30GHz, HDD SSD OCZ Agilty... boot failer........
Technical information:
*** STOP: 0x00000019 (0x00000000, 0xC00E0FF0, 0xFFFFEFD4, 0xC0000000) BAD_SSD_DISK
Ps. Alla grammatik polis ombeds ej att hava ett föreskrivit svar, då något ej kommer ges till handa tillbaks.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Mycket bra lista på varför Apple är världens bästa företag.
Gillade hur han fick med allt som gör Apple så mycket bättre än alla andra företag.
Så nu när ni har listan på allt som gör Apple så mycket bättre än windows pc och android telefoner, kan ni inte bara lägga ner all er fanboyism och erkänna att Apple är så sjukt mycket bättre på alla sätt och vis?
Börjar bli rätt jobbigt med allt erat skit snack.
Inse fakta istället och erkänn för er själva att Apple helt enkelt är bäst på allt dom gör!

Obvious troll is obvious

Permalänk

Denna video gjorde just min fredag bättre!

Visa signatur

Intel i5 - 750 @ 2,67 GHz | Gigabyte P55-UD3 | 12GB Corsair XMS3 Vengeance @ 1600 MHz | MSI GTX560Ti 448-cores | Fractal Design Define R3 Black | Steelseries Siberia V2 Limited Edition