Installerat windows men det hittar de inte!

Permalänk

Installerat windows men det hittar de inte!

Hej! Jag har äntligen fått hem min dator från inet och jag bad dom fixa iordning min nya dator och även installera windows 7 på den! Enligt dom så ska man bara kunna trycka på knappen och datorn ska starta! Men när jag har kopplat in datorn och har tryckt på startknappen så kommer det upp. Reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key?
Jag satt i skivan i cdläsaren bara för att se om det funkade men när jag tryckte på en tangent så startade även inte datorn det står fortfarande boot device.

Snälla hjälp mig! betalt massa pengar och få inte min dator att fungera!!

Tack i iförhand!

Permalänk

Ser du om din hårddisk detekteras?
Kollat Bootprioordning i BIOS?

Vad har du för spec i övrigt?

Permalänk

Jag har inte kollat om hårddisken har detekteras! Nej har inte kollat ngt i BIOS!

DDR3 4GB Corsair XMS3 1333MHz/PC3-10666 (2x2GB)
CPU Core i5 2500
GK PCIe MSI GF GTX 560SE
Nätagg Corsair 600W Gaming series
Kab ATX CM Elite 334U
MK MSI Z77MA-G45 Z77
SSD 60GB Corsair SATA 2.5", Force 3

Permalänk
Medlem

Gå in i BIOS och kolla så att din Corsair-SSD är först i bootordern

Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.

Permalänk

Jag hittar inte ens ssd i BIOS! hittar bara en som står harddisk men det ska stå ssd så den har förmodligen crashat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonssonjesperrr:

Jag hittar inte ens ssd i BIOS! hittar bara en som står harddisk men det ska stå ssd så den har förmodligen crashat!

Kontakta Corsair och beskriv problemet för dem, deras RMA-tjänst är legendarisk och kommer förmodligen skicka en ny SSD till dig.

Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.

Permalänk
Medlem

Varför har du fortfarande flera hårddiskar (SSD) kopplade?

Du ska bara ha 1 hårddiskar (SSD) och 1 DVD (eller USB minne) kopplad medan du installerar Windows. De andra kopplar du in EFTER att du är klar. Har man flera kopplade så får man problem senare och ibland även när man försöker installera bara för att man inte tog bort de andra hårddiskarna.

Edit:
Syns den fortfarande inte efter att du tagit bort de andra diskarna?
Vissa upptäckte att de glömde att koppla in både SATA och strömkabeln.

Var nånstans i bios kollar du efter din SSD?
Har du kollat där man ställer in datum tid i bios?
Om den syns där men inte i boot listan så får man leta upp SATA inställningarna och ändra dom. På vissa är det en gemensam SATA inställning. På andra (nyare) är det separata för varje SATA/IDE enhet man kopplat som ändras där man ändrar datum/tid i bios.

Edit:
Om det bara står hårddisk i boot listan så har du fortfarande kollat på fel ställe. Det ska finnas ett 3:e ställe med exakt märke modell på alla hårddiskar och USB minnen du just nu kopplat. Den här extra listan bruka vara utanför i närheten av eller i boot listan under hårddiskar. Den används när vill starta från USB eller har flera av samma typ tex 2 hårddiskar, 2 DVD läsare, 2 USB minnen osv.