Intressanta och jobbiga buggar

Permalänk

Intressanta och jobbiga buggar

Tänkte att jag skulle kolla vilka irriterande eller roliga buggar/exploits ni hittat i spelet än så länge.

Försökte spela instansen Sorrow's Embrace igår. Efter en jobbig strid mot Kudo och hans ännu jobbigare golems så kom inte vårat party vidare. Efter vi gått igenom allt och dödat alla mobs så försökte vi se om man kanske kunde hoppa över en dörr som inte öppnades.

Istället upptäckte jag att jag med min thief kunde använda skill 5 med short bow till att helt enkelt teleportera mig igenom alla dörrar. Jag kunde komma till området med fiender jag skulle vidare till, men inget scriptat aktiverades. Jag kunde även utforska alla delar av instansen som skulle öppnas i exploration mode. Tyvärr fanns det inga fiender, NPC:er eller kistor där. Men det var en relativt kul upplevelse efter besvikelsen med att inte kunna komma vidare.

Jag vet inte om det är en bugg, men senaste dagarna så känns det som jag haft otrolig tur med långa fall. Jag har fallit och hamnat på exakt 0 HP över 10 gånger och det krävs -1 HP för att bli downed.

Även eq har uppfört sig lite konstigt. Jag har haft 3 par leggings som har rätt namn och ser rätt ut på karaktären, men ikonen har varit en handske.

Permalänk
Medlem

Har inga färger när jag försöker göra en karaktär, lite svårt att se hur det blir när alla färger man kan välja för markings osv bara är olika nyanser av grått.....tacksam om någon har ett tips för att lösa detta?

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Ibland försvinner funktionen att markera andra spelare och npc'er med musen, måste då starta om för att det ska fungera igen.

Permalänk
Medlem

Jag har vid två tillfällen lyckats trilla genom marken genom att använda en attack som teleporterar mig till fienden.

Permalänk
Medlem

Har lyckats hamna utanför "banan" och fastnat bakom väggar och under marken...

Något som jag också lagt märke till (kanske inte är en bugg iofs) är att greatsword/mace är mycket större när man håller dom i handen än vad dom faktiskt är när man har dom på ryggen vilket ser för jävla fult ut...

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Ramlade ner för kanten på Rata Sum, precis som jag fick en popup att haka på i nån annans personal story. Accepterade. Efter vi kört instansen hamnade jag under Rata Sum, på en ~klipphylla. Kunde ta mig ner till botten.

Roliga texturer på marken längst ner som ser tredimensionella ut uppifrån.

Köpte nyss en unidentified rare yellow dye i auction house också, såg ut som en rare tills den identifierades, då den plötsligt blev en commonvariant. Tur man inte betalade så mycket.