Vilken MD / Mp3-spelare??

Permalänk

Vilken MD / Mp3-spelare??

Vet att det fanns ett inlägg om MD-spelare här förut men nu hittar jag det inte så jag gör ett nytt..

Tänkte köpa mig en ny musikspelare och har funderat på Mp3 resp MD-spelare och kommit fram till att md är bättre iom att man kan bara byta disc när man sitter på tåget och lyssnat sönder låtarna. Eller?

Men vilken MD ska man köpa, vill kunna spela in på dem och har sett att det finns allt från ca 2000 till 3500+ kr.

Är det stor skillnad på de i 2000-klassen och de dyrare?

Och vad tycker ni om MD jämfört med Mp3-spelare?

Visa signatur

-GhostMan-
Victory alone is not everything,
but is it not, after all what really counts?

Permalänk

jobbigt att spela in osv med MD..
går ju ite direkt snabbt
MUVO mp3 spelaren verkar ju ok.. aningen ful dock..

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oC MasteR Jay
jobbigt att spela in osv med MD..
går ju ite direkt snabbt
MUVO mp3 spelaren verkar ju ok.. aningen ful dock..

Jo, men det är ju skönt sedan när man några olika discar så kan man bara byta.. jobbigt om man åker iväg någonstans med Muvon som inte tar så många låtar om man tröttnar på dem...

Visa signatur

-GhostMan-
Victory alone is not everything,
but is it not, after all what really counts?

Permalänk
Medlem

MD Regerar!!
Kommer aldrig byta till något annat när det gäller portabel ljudkälla med ett sånt smidigt storleks format.
Om man har tillgång till optisk inspelning så sköter ju md:n sig självt i stort sett=) Även om man lirar via analog med 2sec gap mellan så ska det fungera också=)
Så satsa på md om du vill kunna ta med dig och byta album osv.. som mannen sade ovan.

Visa signatur

[b]/* May the source be with you... */[/b]

Permalänk
Hedersmedlem

En fet MP3-spelare typ IPod då? Den rymmer ju en hel del musik.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Jag tycker att du ska köpa en Nät-MD. Väldigt skönt att organisera alla md-skivor från datorn (har själv en Sony MZ-N1).

Permalänk
Hedersmedlem

Japp tycker du ska ta en Sony MZ-N1

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Avstängd

först köpte jag en md men efter att jag spelat in några cd skivor upptäckte jag hur jobbigt de va så månaden efter köpte jag en mp3 med 64mb och köpte 256 till = ) men som sakt nu finns ju "Nät-MD" så om dem inte är allt för dyra köp en sådan

Visa signatur

P4 2.0 GHZ ♂ Sapphire Radeon 9700 np @ 364/349 ORGINAL kylning ♂ Hercules Game Theater XP 7.1 ♂ Segate Barracuda IV 80+40 ♂ Logitech T-bord, Mus & Webcam!! Bäst noterad på 16 plats på www.snyggast.com ;)

Permalänk
Medlem

Klart du ska ha en MD!!

Haft min i snart fyra år och har väl sisådär 80-90 MD-skivor, smidigt som fan å ha den kopplad till stereon eller bara ta med sig när man ska nånstans. Lätt och spela in både från dator och stereo.

Skillnaden mellan de dyrare och de lite billigare är väl mest att vissa kan sakna Fjärrkontroll(med/utan display), vara något större, ha sämre batteritid(de flesta har ändå mer än tillräckligt) m.m.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
En fet MP3-spelare typ IPod då? Den rymmer ju en hel del musik.

har vad jag vet otroligt usel batteritid, men rymmer juh en hel del och är bra som extern hdd.

Visa signatur

//anno