Half-Life får nytt liv i gratisspelet Black Mesa – nu redo för nedladdning

Permalänk
Medlem

Helvete! Det är gratis!!?!? <3 :D:D::D:D:D:;D:

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem

Åh, nice! Får hoppas att fullversionen med xenbanorna är gratis också då när den väl släpps, kommer nog vänta med att lira detta tills dess. Sluttampen där är väl kanske inte den bästa delen av spelet, men HL-upplevelsen är ju inte komplett utan dem så att säga

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Klar nu me, seedar också med 100mbit, 2.5mb/s upp nu, så gott om hastighet kvar.

Permalänk
Medlem

Bra fart upp i alla fall... :c

Permalänk

Spelat hela början fram till resonance cascade.
Jag är helt jävla amazed!!
Det är så gaaalet snyggt och välgjort!

Sådana små detaljer som att lämna toarulle till stackarn på toan!

Har nu seedad 42GB...

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Spelat hela början fram till resonance cascade.
Jag är helt jävla amazed!!
Det är så gaaalet snyggt och välgjort!

Sådana små detaljer som att lämna toarulle till stackarn på toan!

Helt klart ett sjukt dedikerat team som har gjort det här.

Går inte så fort för mig att ladda upp av okänd anledning, men har fått iväg 2,37 ggr så mycket som jag laddat ner iaf

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Fractal North Vit Mesh | Phanteks AMP 1000W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Snusfri

Needar hjälp

Har kommit hit:

Men man kan fan bara hoppa typ 2cm så kommer inte upp till luftgångarna

Dold text
Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk

Har spelat 20 min nu och måste bara få ur mig ett FETT JÄVLA KUDOS till de som har lagt ner all tid på att göra detta möjligt.
Har HL2 som ett all-time-top-3-spel men har aldrig lirat ettan. Detta ser förbannat bra ut när man vet förutsättningarna med en åldrad Source Engine. Nu lutar jag mig tillbaka i soffan och kickar igång projektorn. Det är julafton

Visa signatur

CPU: I7-5820K @ 4,0Ghz + Corsair H100i // GPU: ASUS GTX 780 DirectCU ii // RAM: 16 GB DDR4 Corsair Vengeance LPX 2666MHz // MoBo: MSI X99S SLI PLUS // PSU: Fractal Design Newton 800W // SSD: Samsung 840 Evo 500GB + Corsair Force GT 120GB // HDD: WD Green 4TB + WD Green 2TB // Chassi: Fractal Design Define R2 // OS: Win 8.1 x64 // Skärmar: BenQ XL2420T + ASUS 24" VS247HR + LG 22" // Ljudkort: RME Fireface 800 + Steinberg UR824

Permalänk
Medlem

Awesome... synd att man har 8mbit som delas på flera personer xD.
Får vänta tills imorgon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teethgrinder101:

Har spelat 20 min nu och måste bara få ur mig ett FETT JÄVLA KUDOS till de som har lagt ner all tid på att göra detta möjligt.
Har HL2 som ett all-time-top-3-spel men har aldrig lirat ettan. Detta ser förbannat bra ut när man vet förutsättningarna med en åldrad Source Engine. Nu lutar jag mig tillbaka i soffan och kickar igång projektorn. Det är julafton

Ja, det glömde man säga. Jävligt coolt att folk lägger ner så mycket jobb på sådana här projekt utan minsta tanke på belöning. Det är ju inte det att det inte är säljbart liksom

Ettan är bättre, till och med mycket bättre, enligt min åsikt i alla fall. Du kommer inte bli besviken.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk

Sätt på DHT i utorrent om ni har det avstängt för att få mer speed på torrenten.

Permalänk
Medlem

Jag kan inte säga annat än att spelet är helt grymt! Klarade precis "We've got hostiles"
Edit: Moden

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ligerius:

Haha, trodde detsamma! Har spelat igenom HF2, episode 1 och 2 flera gånger, men aldrig spelat igenom ettan!
Nu är det fan dags!

Jo man man måste nog ta sig i kragen och börja spela. Det är ju pinsamt att inte ha spelat det.

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Medlem
Skrivet av EpicBoobs:

Needar hjälp

Har kommit hit:
http://i.imgur.com/J1GZK.jpg

Men man kan fan bara hoppa typ 2cm så kommer inte upp till luftgångarna

Dold text

mellanslag och sen ctrl? Det är ju lika i CS och HL/HL2:D

Permalänk
Medlem

Fattar inte hur man ska få det att funka. Har tankat ner Source SDK Base 2007 på steam samt tagit installerat Black Mesa. Måste Black Mesa ligga på samma hårddisk som steam?

Hittar ingen exe fil i installations mappen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Choachen:

Fattar inte hur man ska få det att funka. Har tankat ner Source SDK Base 2007 på steam samt tagit ner Black Mesa. Måste Black Mesa ligga på samma hårddisk som steam?

Undrar samma här. Så det man behöver är SDK base -07 och sen så ska en ikon dyka upp vad jag fattar?

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem

Dra ner spelet i 800kB/s 47minuter kvar, det gör ont i själen, jag vill spela NU

Permalänk
Permalänk
Snusfri
Skrivet av Åkan:

mellanslag och sen ctrl? Det är ju lika i CS och HL/HL2:D

Märkte det efter många trial and errors

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk

89.8% 1.2MB/s snart har kört igenom originalet men att få en chans att köra igenom originalet en gång till fast med hl2 grafik - yeaaah.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av jookeer:

Varifrån tankar man ner Source SDK Base 2007?

Länk tack!

Steam.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordarosten:

Undrar samma här. Så det man behöver är SDK base -07 och sen så ska en ikon dyka upp vad jag fattar?

Du laddar ned source SDK Base 07 och installerar det. Ladda ned Black Mesa och installera och sedan startar du bara spelet.

Permalänk
Medlem

Ojoj, vilka minnen dethär väcker. Orginalet Half Life kom ut i 1998 och då var jag 17 år, nu 14 år efter är jag 31. Jag får en nostalgikänsla som är något utav det ovanliga.

Om någon av er inte har spelat orginala half life rekommenderas det starkt att prova!

Kudos til gänget som har genomfört detta, kan man donera cash til dom nånstans?

Visa signatur

Søk på "BjoKib" på Spotify om du gillar Progressive House / Deep / Trance.

Permalänk

De va på tiden, borde stämma dom för att dom teasade mig under så många år!

Visa signatur

Chassi: Master Cooler Haf X-----Moderboard: Sabertooth Z77-----PSU: Corsair HX 650W-----CPU: Intel I5 2500k @ 4,5Ghz)-----CPU-Cooler: Noctua NH-U12P SE2-----GPU: Gigabyte 680 Winforce OC-----RAM: Ripjaws 16GB 1600mhz-----SSD: Samsung 830-----HDD: 1TB WD

[URL="http://www.inwaves.se[/URL]

Permalänk
Medlem

Jag vill inte vara för neggo nu, men det är lite buggit och viissa saker är inte speciellt snygga. Men förutom det, fan vad gött det är!!

Visa signatur

🟢 Main: R9 9900X3D | Strix B850-I | 64GB | RX9070 | Samsung C49RG9
🔵 unRaid: Ryzen5 2700X | B450M DS3H | 32GB
🟠 Tfn: Google Pixel 7 Lime Green

-:| @ eller citera för svar |:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anguish:

Du laddar ned source SDK Base 07 och installerar det. Ladda ned Black Mesa och installera och sedan startar du bara spelet.

Vart startar du spelet? Har ingen skrivbordsgenväg eller liknande. Kom en fråga om jag ville starta när jag installerat klart Black Mesa men var inte klar med SDK då.

Permalänk
Medlem

Nice... Trotts att spelet är 14 år gammal så är det en av dom största spelnyheter 2012 eller?

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Choachen:

Vart startar du spelet? Har ingen skrivbordsgenväg eller liknande. Kom en fråga om jag ville starta när jag installerat klart Black Mesa men var inte klar med SDK då.

Starta om steam då ska spelet finnas i ditt bibliotek, förutsatt att du installerade det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anguish:

Starta om steam då ska spelet finnas i ditt bibliotek förutsatt att du installerade det.

Redan startat om steam, installerade Black Mesa på en annan hdd än steam är väl därför det krånglar?

Vad heter spelet i biblioteket?

Permalänk

SDK laddar ni ner från steam! genvägen ska vara i spelbiblioteket på steam

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64