Permalänk

Automatisk synkronisera filer till NAS

Hej, jag letar efter ett smidigt och bra program som kan synkronisera mappar på min dator till familjens nas.
Jag vill alltså att så fort jag lägger till en fil i min specifika mapp på datorn kopierar programmet direkt över filen till motsvarande mapp på NASen utan att jag behöver göra någonting.

FYI har jag googlat men har då ingen aning om vilka program som är bra eller dåliga, så jag tänkte att en del av er säkerligen har bra koll på ett passande program.

Tack på förhand!

Permalänk

*Ignorera detta*
Detta behöver jag med veta såsmåningom då NASen och en-korts-datorn kommer.

Visa signatur

"Citera för svar"
|Gigabyte GA-970A-UD3 <> AMD FX-6100 X6 Black Edition @ 3,8GHz - Kühler 620 <> XFX Radeon HD 6870|
|8bg Corsair DOMINATOR <> Cooler Master 500W <> BitFenix Survivor Core|

Permalänk
Medlem

Kör du windows fungerar det att schemalägga en "robocopy <source> <destination> /MIR" så ofta du vill... finns lite andra options oxo som kan vara bra att använda..

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Skrivet av anden12:

Kör du windows fungerar det att schemalägga en "robocopy <source> <destination> /MIR" så ofta du vill... finns lite andra options oxo som kan vara bra att använda..

Du menar att jag kör kommandot varje gång jag vill synkronisera?

Berätta gärna mer om robocopy eller om du vet någon nyttig sida att länka till så man kan läsa på sig

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Svenjolov:

Du menar att jag kör kommandot varje gång jag vill synkronisera?

Berätta gärna mer om robocopy eller om du vet någon nyttig sida att länka till så man kan läsa på sig

Det mesta står i robocopy's help. Bara att gå in i kommandotolken och skriva "robocopy /?" så får du fram allt som finns.
Annars finns den också online, http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc733145(v=ws.10)....

Jag menar att du ska schemalägga så att kommandot körs varje gång du startar datorn, en gång om dagen, varje timme, varje minut.. eller vad du nu själv önskar..

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.