YouTube klipp stannar.

Permalänk

YouTube klipp stannar.

Tjenare nu på senare tiden så stannar mina youtube klipp fastän de är färdigladdade enligt flash player. för att kunna lyssna igen så måste jag ladda om sidan eller liknande så det resettas, vet att det är fler som har samma problem som mig men undrar om det är någon soiim vet vad felet är? har tömt min cach, har provat internet explorer fast då var det html5 eller så som spelade upp klippet, det gick dock riktigt bra utan att klippet låste sig eller liknande. btw använder firefox 15.0.1 med senaste flash player.

Mvh: Oliwer

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Medlem

Har samma problem (fx 15.0.1) och ingen lösning.
Fick även gå tillbaks till en äldre version av flash på grund av att den senaste krashade fx.
Det verkar hur som helst inte vara relaterat till flash då jag även provade youtube i html5. Det är alltså webläsaren som är problemet...

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk

Samma problem här... kör chrome 21.0.1180.89 på en macbook, men har inte orkat grotta ner mig i vad det kan vara för fel :/

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo Evolv ATX | Moderkort: ASUS Z97-AR | CPU: Intel Xeon E3-1270v3 | RAM: Corsair 16GB VENGEANCE LP Grafikkort: 2x AMD R9 290 | PSU: Corsair AX750 | SSD: Intel 730 Series Kylning: Phanteks PH-TC14CS | Scythe Gentle Typhoon | Corsair Air series AF140 | Phanteks PH-F140HP

Galleri: Ash | By SweLingonBerry

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweLingonBerry:

Samma problem här... kör chrome 21.0.1180.89 på en macbook, men har inte orkat grotta ner mig i vad det kan vara för fel :/

Det var ju synd att du har problem även i chrome. Då skiter sig ju min teori att det är fx som buggar.
Hur länge har ni haft bekymmer? Själv har jag nog haft det i 1 månad+.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk

har ej samma problem på vare sig macbook med safari eller vanlig stationär med internet explorer (ja ja vet ie haters, men ja har inte orkat fixa en ny läsare sen mitt fx buggade sönder)

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jesperlowendahl:

har ej samma problem på vare sig macbook med safari eller vanlig stationär med internet explorer (ja ja vet ie haters, men ja har inte orkat fixa en ny läsare sen mitt fx buggade sönder)

Inga av mina vänner har så vitt jag vet några bekymmer heller.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

Det beror inte på Firefox (eller någon annan browser heller), det beror på Flash. Adobe är kanske världens sämsta mjukvaruföretag, sett till dess storlek.

Så vitt jag vet dök problemet upp när Adobe pillade in någon form av sandboxing i Flash, men jag vet inget om detaljerna. Denna form av sandboxing fungerar synnerligen värdelöst i kombination med Firefox, och Adobe "jobbar på problemet". Det verkar inte hända så mycket dock - problemet har ju funnits sedan Fx 13 (och den Flashversion som släpptes då) tror jag?

Ett sätt att komma runt problemet är att backa till senaste releasen av Flash 10.3 (som är nyare än 11.2, som också ska fungera). Det löste problemet för mig och många andra.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barak:

Det var ju synd att du har problem även i chrome. Då skiter sig ju min teori att det är fx som buggar.
Hur länge har ni haft bekymmer? Själv har jag nog haft det i 1 månad+.

Har samma problem, fast för mig kan det också ibland bli så att klippet "hoppar" tillbaka och videon startar om (vanligast på längre youtube-videor). Har också haft dessa problem i drygt 1 månad.

Permalänk
Medlem

Händer hela tiden för mig, oavsett vilken dator som används.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Det beror inte på Firefox (eller någon annan browser heller), det beror på Flash. Adobe är kanske världens sämsta mjukvaruföretag, sett till dess storlek.

Så vitt jag vet dök problemet upp när Adobe pillade in någon form av sandboxing i Flash, men jag vet inget om detaljerna. Denna form av sandboxing fungerar synnerligen värdelöst i kombination med Firefox, och Adobe "jobbar på problemet". Det verkar inte hända så mycket dock - problemet har ju funnits sedan Fx 13 (och den Flashversion som släpptes då) tror jag?

Ett sätt att komma runt problemet är att backa till senaste releasen av Flash 10.3 (som är nyare än 11.2, som också ska fungera). Det löste problemet för mig och många andra.

Kör redan med flash 10.3.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

Flash 11.4.402.278 gick ut för någon dag sedan och Mozilla håller koll på om det dyker upp något nytt problem.

Använder Firefox Aurora (17) och youtube fungerar som fina fisken.

Permalänk
Medlem

youtube stannar för mig ibland också :S

Permalänk

Det är YouselessTube som suger sen google köpte upp det.
Jag kan knappt kolla på youtube videor alls under dagtid trotts mitt 100/10 internet.

Totalt jävla värdelöst har det blivit.

Permalänk

Har tittat lite på internet och har tömt min cach och ser ut att funkar ganska bra nu men problemet kommer säkert komma igen men får prova nergradera flash till tidigare version tack för svar

Edit: vet ej om det har med flash att göra men vissa klipp som jag har tittat på innan "musik klipp oftast" så börjar den några minuter in i låten så man måste dra tillbaka den till början. har det med samma sak att göra?

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dark_Widget:

Det är YouselessTube som suger sen google köpte upp det.
Jag kan knappt kolla på youtube videor alls under dagtid trotts mitt 100/10 internet.

Totalt jävla värdelöst har det blivit.

Mjo kan väl inte mer än att hålla med. Sitter också på 100/10, tycker dock jag har störst bekymmer på kvällarna.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dark_Widget:

Det är YouselessTube som suger sen google köpte upp det.
Jag kan knappt kolla på youtube videor alls under dagtid trotts mitt 100/10 internet.

Totalt jävla värdelöst har det blivit.

Det kan ju vara så att de blivit större också. Jag kollar på videos dagligen, sällan det vägrar buffra 720p video.

Permalänk
Skrivet av Massy:

Det kan ju vara så att de blivit större också. Jag kollar på videos dagligen, sällan det vägrar buffra 720p video.

Isåfall måste de båda hänt över en natt, och samma natt

Permalänk

Kompatibiliteten mellan Flash och senare versioner av Firefox SKA vara ett problem i alla fall. Det är vad jag hört och sett. Det snackades även om att Firefox skulle backa några versioner för att det skulle fungera flytande, men jag vet inte vad det blev av det. Jag bytte till Chrome rakt av endast p.g.a alla flashkrascher. Och ja... vad ska man säga? Nu funkar det!

Permalänk
Medlem

Samma problem med stannande klipp i Opera och Chrome.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte vad ni gör. Fungerar fint hos mig. Kvittar när på dygnet jag spelar youtube klipp.

Min Firefox Auroa version på datorn är helt ny sedan en månad tillbaka eftersom det blev något strul när jag försökte testa nightly. Sedan använder jag följande plugins som shockvawe, quicktime(eftersom Mozilla Firefox inte kan hantera h264 och lite andra format på desktop), flash och silverlight med senaste update.

Det du nämner FentonSpadrig var för förra stable versionen. Tyvärr så uppstår det problem som enbart Adobe kan rodda bot. Eftersom Mozilla undersöker om det finns problem och sedan försöker Mozilla kontakta Adobe om problemen. Tydligen fattar inte Adobe att deras flash strular till det för många användare. Vilket inte är någon direkt nyhet.

Den dagen Flash förblir stabil då kanske Mozilla har upptäckt något nytt format som kan ersätta flash. Eftersom jag tror Mozilla har fått nog av den ständiga problematik angående flash.

Permalänk

Bumpar denna då jag igen har fått ett liknande problem... nu när jag tittar på filmer så kan jag nästan aldrig längre titta i HD kvalitet då videon buffrar i evigheter och oftast stannar efter ett tag och sen så vägrar den ladda någonting så jag måste ladda om sidan och titta i lägre kvalitet. det jag har gjort är att rensa cash minnet i firefox. innan så har det funkat hur bra som helst men kom nyligen :/ hastigheten är det inge fel på då jag har 30/8 eller nått sånt.

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derbi_QuiZ:

Bumpar denna då jag igen har fått ett liknande problem... nu när jag tittar på filmer så kan jag nästan aldrig längre titta i HD kvalitet då videon buffrar i evigheter och oftast stannar efter ett tag och sen så vägrar den ladda någonting så jag måste ladda om sidan och titta i lägre kvalitet. det jag har gjort är att rensa cash minnet i firefox. innan så har det funkat hur bra som helst men kom nyligen :/ hastigheten är det inge fel på då jag har 30/8 eller nått sånt.

Inte ensam...
http://www.sweclockers.com/forum/14-internet-uppkoppling-och-...

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90