Permalänk
Medlem

Youtube laddar väldigt sporadiskt?

De senaste 2 dagarna så har Youtube varit lite bråkig med mej. Ibland bara slutar den ladda mitt i videon, ibland laddar den hela video för att sedan frysa ändå, och jag har tom sett den ladda typ halva videon för att sedan hoppa tillbaka.

Problemet verkar lösas bara jag flyttar buffern eller byter upplösning.
Det börjar bli lite småstörande nu, så tips mottages gärna, kan dock påpeka att jag redan har gett flash mer lokalt lagringsutrymme. (men den vägrar använda mer än 3kb ändå)

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Jag har fått detta problem lite då och då det senaste året, svinstörigt..! Har dock försvunnit av sig självt varje gång.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk

Just nu så presterar YouTube väldigt dåligt för mig med, det kommer liksom i perioder. Allt buffrar otroligt segt, även i 240p... Men i vissa perioder så kan man buffra 1080p snabbt, även med min pinsamma 8Mbit hastighet.

Visa signatur

"I believe in speed, power. Power and speed solves many things" - Jeremy Clarkson

Permalänk
Medlem

1) gå till http://www.youtube.com/html5
2) klicka på "Lämna testversionen av HTML5"
3) profit

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Jaha, det är inte bara jag som har problem. Det var ju "skönt" att höra. Och vi verkar defenetivt ha samma problem.
Kanske bara är att vänta ut det dårå

Jag var btw inte en del utav HTML5-testet.

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Jag var just på Youtube (länken i inlägg 4) och jag använder inte html5. Har under senaste veckan haft problem med youtube filmer som (oavsett kvalitet och längd) laddar om, fryser och laddar extremt långsamt. Har testat på 2 olika datorer med olika hårdvara. Har både testat integrerade nätverkskort och en "lös" modell. Inget hjälper och jag börjar få slut på idéer. Det talas mycket om att uppdatera flash men jag kör Linux Mint/Ubuntu på mina internetdatorer och jag har flash version 11.2, den sista version som stöds av Linux.

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone

Permalänk
Skrivet av twit:

1) gå till http://www.youtube.com/html5
2) klicka på "Lämna testversionen av HTML5"
3) profit

^ Fungerar underbart än så länge!

Permalänk
Medlem

vissa videos laddas upp och är endast html5 dock så kan man byta kvaliten på dem
(brukar tömma waterfox på cookies och cache och det verkar hjälpa någorlunda iallafall ^^ gör detta någon gång per vecka ungefär så man kommer ihåg sina lösenord istället för att logga in automatiskt varje gång i typ ett halvår sedan när man installerar om operativsystemet då man fått virus eller liknande så har man inte koll på lösen till email eller kontot man vill komma åt. *har hänt*

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagab:

Jag var just på Youtube (länken i inlägg 4) och jag använder inte html5. Har under senaste veckan haft problem med youtube filmer som (oavsett kvalitet och längd) laddar om, fryser och laddar extremt långsamt. Har testat på 2 olika datorer med olika hårdvara. Har både testat integrerade nätverkskort och en "lös" modell. Inget hjälper och jag börjar få slut på idéer. Det talas mycket om att uppdatera flash men jag kör Linux Mint/Ubuntu på mina internetdatorer och jag har flash version 11.2, den sista version som stöds av Linux.

Jag uppdaterade flash tidigare idag, ingen skillnad alls. (11.5)
Youtube's fucked up!

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

samma här.

Visa signatur

Asus P8P67 Deluxe B3 | Intel i7-2600k@3,4GHz | 16 GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz CL9 | Asus GTX 580 Matrix@900Mhz | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair 850 AX | Fractal Design R4 | Dell u2410 | Qpad MK-80 | QPad 5K

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeafBox:

De senaste 2 dagarna så har Youtube varit lite bråkig med mej. Ibland bara slutar den ladda mitt i videon, ibland laddar den hela video för att sedan frysa ändå, och jag har tom sett den ladda typ halva videon för att sedan hoppa tillbaka.

Problemet verkar lösas bara jag flyttar buffern eller byter upplösning.
Det börjar bli lite småstörande nu, så tips mottages gärna, kan dock påpeka att jag redan har gett flash mer lokalt lagringsutrymme. (men den vägrar använda mer än 3kb ändå)

Exakt samma för mig nu i ca två dagar!

Skrivet av twit:

1) gå till http://www.youtube.com/html5
2) klicka på "Lämna testversionen av HTML5"
3) profit

Kör HTML5 men det är samma skit ändå...

Permalänk
Medlem

Jag hade också samma problem förut För mig så var det Asus application "Network iControl" som orsakade det.
Folk som har liknande problem och asus mobo eller Mkort med liknande program, testa ändra inställningar/stäng av den applicationen.

Mvh
Jonas

Visa signatur

[ASUS P8Z77-V] [INTEL Core i5-3570K@4.2ghz] [HyperX1600/16gb]
[Asus GTX1070] [Samsung 830 256gb x2 ]
[BENQ XR3501] [Logitech G27] [Logitech 3D PRO]

Permalänk
Medlem

Pröva att gå in på Youtube-inställningar -- Uppspelning -- och välj " Jag har en långsam anslutning. Spela aldrig videoklipp av högre kvalitet". Och välj sedan manuellt den kvalite videon ska köras i. Funkar för mig. Speciellt i 720p/1080p.

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz

Permalänk
Medlem

Samma här. De senaste veckorna har youtube fungerar riktigt dåligt.
Kan oftast titta på 480p utan att filmen stannar och buffrar men i princip aldrig 720p eller 1080p.

Känns som det började någonstans mellan jul och nyår

Permalänk
Medlem

Går ju förfan knappt att använda skiten senaste 3-4? dagarna har det vart strul.

Vad pysslar dom med....

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Går ju förfan knappt att använda skiten senaste 3-4? dagarna har det vart strul.

Vad pysslar dom med....

Jadu, den frågan ställer sej massor med människor just nu

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Gick nyss från att använda mobilt bredband till 250 mb/s fiber, förväntade mig enorm skillnad i allt, och wow, det var det verkligen, enorma laddningshastigheter och allt flöt på, sen kom youtube.. Funkade i 1 dygn, sen dess har det varit enormt segt.. Det laddar okej i 360p/480P men så fort man går upp till 1080P (som funkade först utan problem) så slutar videon helt plötsligt buffra efter ungefär 20 sekunder.. Va %"#½ sysslar youtube med?!?!

Visa signatur

en burk som spelar spel

Permalänk
Medlem

Undrar jag också. Har haft problem sedan nyår och har skickat Feedback utan att något har hänt. Börjar bli rejält trött på detta nu. Vi lever trots allt inte på 90-talet längre när man var tvungen att ladda in hela videoklippet innan titt. Kontrollerade tidigare min hastighet och såg att jag hade drygt 7Mbit (betalat för 6-8) men Youtubes hastighetstest gav siffran 3.77 (!) vilket baseras på min hastighet den senaste månaden. Något är fel här och jag tror inte det beror på min utrustning. Har redan ställt in att jag har en långsam anslutning men det fungerar inte ändå. Aktiverade html 5 och det gick lite bättre men den komponenten verkar ha försvunnit nu. Hittar den i vart fall inte.

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone

Permalänk
Medlem

Sitter med 100/10 uppkoppling och youtube är en katastrof att använda, buffrar extremt dåligt. Går inte ens att se en 720P video utan hack. Använder Com Hem.

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem

100/100 Tele2, 1080p flyter på som smör.

Har med dålig peering att göra för de operatörer som använder Telias linor.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Inaktiv

Sitter på 100/10 Com Hem, allting annat flyter på i maxhastighet men Youtube vill verkligen inte fungera:

Permalänk
Medlem

Grymma hastigheter ni får ut från YT då.. För mig fungerar alltid 720p men ikke 1080 (om jag inte låter den buffra videon 2*t)
Iövrigt så får jag ut 80-100 mbit/s direkt ur uttaget men jag sitter på en shitty router.

Skrivet av havsmonstret:

Sitter på 100/10 Com Hem, allting annat flyter på i maxhastighet men Youtube vill verkligen inte fungera:
http://i.imgur.com/fMeCAlg.png

Du verkar ju ha haft skaplig speed från YT iallafall om man kollar på grafen?:S

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pewtah:
Skrivet av havsmonstret:

Sitter på 100/10 Com Hem, allting annat flyter på i maxhastighet men Youtube vill verkligen inte fungera:
http://i.imgur.com/fMeCAlg.png

Du verkar ju ha haft skaplig speed från YT iallafall om man kollar på grafen?:S

Ja, filmer brukar ladda väldigt snabbt vanligtvis, är bara dom senaste dagarna det gått i snigelfart..

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Har med dålig peering att göra för de operatörer som använder Telias linor.

Vad betyder det? Är det för att jag har Telia som leverantör av mitt fiber som det är dåligt? Om jag haft annan leverantör så hade det blivit snabbare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av khol:

Vad betyder det? Är det för att jag har Telia som leverantör av mitt fiber som det är dåligt? Om jag haft annan leverantör så hade det blivit snabbare?

Nope, det är inte det som är fel ens, och alla leverantörar har samma problem om du inte läst forumet, eller denhär tråden ens för den delen

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90