Permalänk
Medlem

Starta datorn utan grafikkort

Hejsan!

Jag håller på att bygga en dator och har inte än fixat alla grejer. Det sista som det ser ut som att jag fixar blir grafikkortet. Det jag undrar är om det går att kicka igång datorn innan och installera windows osv då? Windows tar väl inte så mkt grafik att det behövs grafikkort? Den processor som jag ska använda mig av är 3570K och som jag har förstått har de en viss medföljande grafikmotor?

Tack för hjälpen!

Visa signatur

Min dator är mitt värde på Sweclockers har jag förstått
Fractal Design Meshify 2 C Mid Tower | Asus ROG STRIX B550-F | AMD R7 5800X3D 3.4 GHz | PowerColor Radeon RX 7900 XT 20GB HellHound | Corsair Vengeance LPX 2X16 GB 3200 Mhz | Samsung 980 250 GB M2 | Western Digital Black SN850 2 TB M.2 | Corsair RM1000x 1000 W 80+ Gold | Samsung Odyssey G9 49.0" | https://pcpartpicker.com/list/3dst6D

Permalänk
Hedersmedlem

3570K har inbyggd grafik ja, men huruvida du kan utnyttja det eller inte beror på vad du har för moderkort.
Den inbyggda grafiken duger finfint till vanlig windowsanvändning och även en del spel även om den inte går att jämföra med ett diskret kort.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

3570K har inbyggd grafik ja, men huruvida du kan utnyttja det eller inte beror på vad du har för moderkort.
Den inbyggda grafiken duger finfint till vanlig windowsanvändning och även en del spel även om den inte går att jämföra med ett diskret kort.

Jag har ett MSI Z77A GD65 så jag hoppas det =P Gott för då kan jag börja leka lite med själva datorn och installera program osv.

Tack för hjälpen Daemon!

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 C Mid Tower | Asus ROG STRIX B550-F | AMD R7 5800X3D 3.4 GHz | PowerColor Radeon RX 7900 XT 20GB HellHound | Corsair Vengeance LPX 2X16 GB 3200 Mhz | Samsung 980 250 GB M2 | Western Digital Black SN850 2 TB M.2 | Corsair RM1000x 1000 W 80+ Gold | Samsung Odyssey G9 49.0" | https://pcpartpicker.com/list/3dst6D

Permalänk
Medlem

Det ska fungera bra ja, du kan till och med spela vissa simpla spel.

Visa signatur

i5 2500k, P8z77-v, G.S RJ 2*4GB 2133mhz, PX-128M3P, Gtx680 Zotac Amp!

5198.79Hz (i5/2500k) på LUFT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Skrivet av replay2:

Det ska fungera bra ja, du kan till och med spela vissa simpla spel.

En tilläggsfråga då bara, vad är simpla spel? Är det typ MS-röj, Commandos, Wolfenstein? Vad är ett mer "simpelt" spel =P Borde kanske kunna kolla upp processorns/moderkortets grafikprestanda men ni kan noga förklara det snabbare och enklare.

Visa signatur

Permalänk

Jag spelade wow o rift på endas en celeron 2,4 ghz, du ska kunna spela allt med 3570n om den har dx11 men skit prestanda, wow flöt faktiskt på i 20-70 i dungeons dock, allting low utom upplösning o particle density som vart på ultra så jag kunde se skit på marken, eld o giftpölsr o sånt skit, men det var i wotlk så.

Permalänk
Medlem

Du borde kunna lira typ borderlands 1 och saker i den klassen... kanske inte på högsta grafiker dock

Visa signatur

Core i9 9900k - ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING - 4x8GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz - RX7600 - Corsair RM850i - NH-D15 - Windows 10 Pro
Krysslådahelvarv slim 320gb - Sega Dreamcast - Playstation 3 FAT 60GB
Sony Xperia 1 VI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pippihunter:

Jag spelade wow o rift på endas en celeron 2,4 ghz, du ska kunna spela allt med 3570n om den har dx11 men skit prestanda, wow flöt faktiskt på i 20-70 i dungeons dock, allting low utom upplösning o particle density som vart på ultra så jag kunde se skit på marken, eld o giftpölsr o sånt skit, men det var i wotlk så.

Skrivet av Twidash:

Du borde kunna lira typ borderlands 1 och saker i den klassen... kanske inte på högsta grafiker dock

Ehm... det är ju fan sjukt bra och över förväntningarna! Men kommer processorn att koka över eller gå bärsärk i chassit?

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Nobbe34:

Jag har ett MSI Z77A GD65 så jag hoppas det =P Gott för då kan jag börja leka lite med själva datorn och installera program osv.

Tack för hjälpen Daemon!

Japp med Z77 kan du använda den så det ska gå fint.

Skrivet av Nobbe34:

En tilläggsfråga då bara, vad är simpla spel? Är det typ MS-röj, Commandos, Wolfenstein? Vad är ett mer "simpelt" spel =P Borde kanske kunna kolla upp processorns/moderkortets grafikprestanda men ni kan noga förklara det snabbare och enklare.

Förutsatt att drivrutinerna inte sviker så bör du kunna spela det mesta, men prestandan kommer vara så pass låg att det inte blir särskilt njutbart i mer krävande spel, generellt sett så bör det mesta som inte är allt för tungdrivet fungera OK om du vrider ned inställningarna. Du behöver verkligen inte sänka dig till MS-röj och liknande med andra ord. ^^

http://www.sweclockers.com/recension/15291-intel-core-i7-3770...

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Japp med Z77 kan du använda den så det ska gå fint.

Förutsatt att drivrutinerna inte sviker så bör du kunna spela det mesta, men prestandan kommer vara så pass låg att det inte blir särskilt njutbart i mer krävande spel, generellt sett så bör det mesta som inte är allt för tungdrivet fungera OK om du vrider ned inställningarna. Du behöver verkligen inte sänka dig till MS-röj och liknande med andra ord. ^^

http://www.sweclockers.com/recension/15291-intel-core-i7-3770...

Ptja det är iaf. skitsamma så länge ja kan vänta med å köpa graffekortet å använda datorn =D Det som är riktigt stört är ju att min bärbara (släpbara) inte ens klarar Heroes VI men som jag har förstått det så kommer nya processorn göra det? (Kanske problem med filmuppspelning och viss grafik?)

Men guuud va skönt de kommer va xD Trist att inte kunna spela ngt hårt än dock men inte så farligt så länge jag har en dator

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Nobbe34:

Ehm... det är ju fan sjukt bra och över förväntningarna! Men kommer processorn att koka över eller gå bärsärk i chassit?

Absolut inte. 1# Den är givetvis gjort för att kunna klara av det. 2# GPU-delen är så pass slö att cpu-delen inte ens behöver att sträcka på lilltån för att hänga med.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...