Fredagspanelen 44: AMD Trinity, Asus HD 7970 Matrix och veckans pryl

Permalänk

Skulle ni inte kunna fixa sådär som att istället för att leta upp den del av videoklippet man är intresserad av. Så kan man klicka sig till den med hjälp utav index. Kanske finns, men jag har ej hittat detta. ^^ Jag var bara intresserad av Asus HD 7970 för tillfället men videon är som sagt 54 minuter långt

Visa signatur

CPU:Intel Core i7 3770K 3,5Ghz (Ivy Bridge). RAM: Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 2133Mhz DOMINATOR PLATINUM SSD: OCZ Agility HDD: 3x Western Digital 3TB Moderkort: MSI Z77 MPOWER ATX Big Bang Military class 3 Grafikkort: GeForce GTX 680 4096MB EX OC

Permalänk
Medlem

Trevligt grabbar!

Toppklass som vanligt

Permalänk
Medlem

Lägg upp podcasten på Youtube också

Visa signatur

Citera för svar ! | AMD FX 8350 4.0GHz | Asus SABERTOOTH AMD990FX | Corsair 8 Gb 1600Mhz VENGEANCE. 9-9-9-24 | Gtx 680 | Corsair HX 650W. Modulär | Fractal Design Define R2 | Corsair SSD Performance Pro 256 Gb | 2 st hårddiskar på 500 Gb |

Permalänk
Medlem

Varför klipper eller rakar sig inte Jonas längre? Är det något bett jag har missat eller?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Druttskiee:

Skulle ni inte kunna fixa sådär som att istället för att leta upp den del av videoklippet man är intresserad av. Så kan man klicka sig till den med hjälp utav index. Kanske finns, men jag har ej hittat detta. ^^ Jag var bara intresserad av Asus HD 7970 för tillfället men videon är som sagt 54 minuter långt

Klicka på Youtube-logon så du får klippet där, i beskrivningen finns index.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Trist att man bara får helg två gånger i månaden, för utan fredagspanel är det inte helg.

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem

Fredagsunderhållningen fixad.

Pierre vaktar musen medans jag kollar.

Dold text
Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skitbra som vanligt, vill även flika in att jag gillar podcasten mycket, bra och ha till minecraft spelandet

Permalänk
Medlem

Fredagspanelen e kärlek, men en fråga till alla kloka, går det på något sett att se denna skatt på en smart-tv?? (panasonic )

Visa signatur

Old: NZXT Gurdian 921RB / 2500K 4.5MHz/ G.Skill Ripjaws 8GB 1600 MHz / 1TB Samsung SpinPoint F3 / Corsair Force 3 90GB / Asus P8Z68-V / AXP 850W / Zotac GTX580 1.5GB AMP 950 MHz / Samsung 22x DVDRW L/S / Windows 7 x64 / Artic Frezeer 13 pro.

New: NZXT 630 / MSI Z170A KRAIT GAMING 3X / 6600K 4.4 GHz/ Deepcool Captain 120 / Vengeance LPX White 16GB/ GTX1070 Dual 8GB / GQ 750W / Toshiba 1TB / WD Blue 2TB / Intenso 240GB / SteelSeries Apex 350 / Razer Abyssus / Acer Predator XB240H/ 6-pack Pripps.

Permalänk

Trevlig panel! Var det bara jag som tyckte Emils reaktion på Jonas utläggning om JEDEC som slutboss var fantastiskt roligt. En liten pinsam tystnad med tillhörande blick, en subtil nick och sen ett "I alla fall". Världsklass! Vid 13:50

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Du tillhör inte den enda generation människa, finns många som har ett liv utanför datorvärlden, majoriteten av människor faktiskt

Men det finns ju som ingenting vettigt att se på TV för det mesta? National Geographic, Discovery Channel, History Channel är de enda kanalerna jag ser på när jag väl ser på TV.

Och om Fredagspanelen skulle ta sig till TV så är väl den ändå riktad mot personer som inte ser på så mycket TV aka datanördar?

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Avstängd
Skrivet av #enbom:

Men det finns ju som ingenting vettigt att se på TV för det mesta? National Geographic, Discovery Channel, History Channel är de enda kanalerna jag ser på när jag väl ser på TV.

Och om Fredagspanelen skulle ta sig till TV så är väl den ändå riktad mot personer som inte ser på så mycket TV aka datanördar?

Men nu är det ju inte endast dig TV program är inriktade till, det som du inte gillar på TV finns det andra människor som gillar och kanalerna har bra koll själva på vad det är som går och inte går att sända, vad som lockar tittare etc. och de struntar nog i vad just du som enskild person tittar på

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem

Väntar på nästa panel redan

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Medlem

Skapa ett soundcloud konto och länka ljudfilen den vägen, fungerar i alla webläsare + mobilen.

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

SVT1 19:30 = Rapport sedan urminnes tider, så lycka till att få den tiden

Mellan starten 1969 och 2001 var rapport i tv2 (svt2)... Sänd fredagspanelen i en kommersiell kanal, passar nog bättre pga av all hårdvarureklam.

Permalänk
Medlem

Riktigt bra veckans pryl.

Det skulle dock kanske vara värt att nämna ett ca pris

Visa signatur

Merkill
Ryzen 3700x,Intel ssd520 120gig,Samsung ssd830 256gig,Intel 660p 2tb,corsair 2x16gig3200mhz,Asus 570 TUF,XFX 6800 XT,Corsair 550D,Corsair AX750,Benq G2420HDBL,DELL 2412M.

Permalänk
Skrivet av Merkill:

Riktigt bra veckans pryl.

Det skulle dock kanske vara värt att nämna ett ca pris

Det gjorde dem ju 345 spänn.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av m0rk:

Nice..... tur att godis och andra nödvändigheter är inhandlade

http://s7.postimage.org/8j8i5k16v/image.jpg

Jag skyller allt på Jonas! DubbelpublicerarN^.

Skrivet av acckee:

När ska ni recensera Fractal Design Node 304?

Skrivet av Hobbydiktatorn:

Undrar detta också

När Fractal behagar skicka över ett, hehe. Det är faktiskt den vanligaste frågan vi får in till "Kontakta" just nu, och svaret är att vi fortfarande inte har fått in chassit till labbet. När det väl kommer lär Jonas dra igång ganska omgående!

Skrivet av danboffe:

jag använder vanligtvis en rss läsare men hittade inte addressen med telefonen först så jag tröck bara på den spelaren i android firefox, funkade finfint

sluta fjanta lägg ut den bara folk som vill lyssna lösert

Handlar inte om att "fjanta", utan om att hitta en lösning som fungerar bra för alla utan att i onödan äta upp vår bandbredd. Det är många som lyssnar, inte bara entusiaster med stenkoll på filerna!

Skrivet av Mooter:

Har för mig att svaret på FM2 frågan är grafikdelens nya direktaccess till minnet som behövde nån ny koppling.

Skickades från m.sweclockers.com

Det kan nog stämma, de gjorde ju om en hel del där fär att få upp prestandan i grafikkretsen. I vilket fall, synd att FM1 blev kortlivad, men FM2 nu är ju utlovad till minst en ytterligare generation.

Skrivet av Druttskiee:

Skulle ni inte kunna fixa sådär som att istället för att leta upp den del av videoklippet man är intresserad av. Så kan man klicka sig till den med hjälp utav index. Kanske finns, men jag har ej hittat detta. ^^ Jag var bara intresserad av Asus HD 7970 för tillfället men videon är som sagt 54 minuter långt

Skrivet av Daemon:

Klicka på Youtube-logon så du får klippet där, i beskrivningen finns index.

Som sagt, det finns på Youtube för i stort sett varje Panel!

Skrivet av SeenFo:

Lägg upp podcasten på Youtube också

Vi har funderat på det, men är inte helt förtjusta. Vi vill dels hålla YT-kontot för just video, dels om möjligt inte göra oss beroende av en extern tjänst (igen). Det innebär massa krångel om/när vi i framtiden vill byta.

Skrivet av Gorham:

Fredagspanelen e kärlek, men en fråga till alla kloka, går det på något sett att se denna skatt på en smart-tv?? (panasonic )

Min Panna-plasma har en YT-klient, så det borde fungera. Fråga mig inte hur dock, aldrig testat.

Skrivet av Netforce:

Skapa ett soundcloud konto och länka ljudfilen den vägen, fungerar i alla webläsare + mobilen.

Soundcloud har vi kikat på, deras "flat rate" för 500 EUR om året känns ganska prisvärt och spelaren är bra. Problemet där är lite som två inlägg upp, att vi tappar den direkta kontrollen eftersom vi inte kan direktlänka filer. Då måste vi alltså använda deras RSS-generator och deras system, vilket vi gärna vill slippa. Men som sagt, Soundcloud är med i funderingarna!

Steg ett med podcasten lär nog bli just att fimpa spelaren, i alla fall tills vår kodare hinner kika på en mer permanent lösning. I de flesta webbläsare öppnas en direktlänkad ljudfil direkt ändå, utan att man måste ladda ned och dubbelklicka. Vi tror dock att de flesta kan klara av själva nedladdningssteget, även mindre tekniskt bevandrade. Vi tar gärna emot förslag på lösningar, så länge de framställs på ett trevligt sätt!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

Det behöver inte vara så att Html5 Audio måste ploppa upp jag har för mig att det finns ett attribut som heter controls och jag tycker html5 fungerar utmärkt så länge man har flera filformat

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av emilakered:

https://play.google.com/store/apps/details?id=mobi.beyondpod&...

De populäraste podcasterna finns där. Bästa podcastappen jag provat. Vet dock inget mer om hur man gör som uppläggare.

Permalänk
Medlem

Känslor

Äntligen lite känslor. Jag gapskrattade åt att den uppbyggda frustrationen inte kunde hållas tillbaka längre Härligt att se.

Keep up the good work.

Ps. du ser för glad ut på alla dina bilder för att det här skulle bli riktigt effektfullt.

Permalänk
Medlem

Fredagspanelen i all ära men jag föredrar nog podcast. Fredagspanel och måndagspod?

Visa signatur

CPU: Core i7 4770K @ 3.5 Ghz GPU: MSI GeForce GTX 680 Sli
RAM: Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz Moderkort: Asus Z-87 Pro
Systemdisk: Samsung SSD 840 basic
Burk: Fractal Design Define XL PSU: Cooler master Vanguard 1000w
Mus: Cyborg Madcatz M.M.O. 7 Tangentbord: Q-pad MK-85

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av sveaklockare:

https://play.google.com/store/apps/details?id=mobi.beyondpod&...

De populäraste podcasterna finns där. Bästa podcastappen jag provat. Vet dock inget mer om hur man gör som uppläggare.

Det handlar bara om en vanlig RSS, vilket vi har. Är samma grund för Itunes och alla andra applikationer eller "podcatchers". I just Beyondpod verkar vi inte vara indexerade i deras databas, men det fungerar utmärkt att lägga till manuellt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Skrivet av emilakered:

Det handlar bara om en vanlig RSS, vilket vi har. Är samma grund för Itunes och alla andra applikationer eller "podcatchers". I just Beyondpod verkar vi inte vara indexerade i deras databas, men det fungerar utmärkt att lägga till manuellt.

https://o2c4aw.sn2.livefilestore.com/y1p3mswP6GwFTz2540HqkoNo...

Okej, härligt.

Permalänk

Podcasten med HTML5 spelaren fungerar felfritt för mig i Chrome men inte alls i IE9

Visa signatur

To See That Which Is Not There,
Gaze Upon What Is

Permalänk
Medlem

Lägg ut eran Podcast som .mp3 på Torrent och hosta torrentfilen på sidan. Bra kompabilitet och lite bandbredd

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Det vore verkligen roligt med ett test av Eyefinity 6 med det där 7970 Matrix-kortet med en fördjupning i flerskärmslösningar, tekniska fallgropar och prestanda problem, överklockning med mera, snälla

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk

Som andra kanske sagt, jag skulle föredra om ni la upp podcastsen på youtube istället, och bara ha sweclockers:loggan som video eller något. Det känns som att youtube är en bra samlingsplats för alla recensioner, fredagspaneler, frågelådor och också podcastsen.

Also, det skulle vara grymt om ni skulle göra en episod om lian li:s historia, eller kanske chassi-historia i allmänhet! (Nu när jonas drog upp gamla chassin)

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gorham:

Fredagspanelen e kärlek, men en fråga till alla kloka, går det på något sett att se denna skatt på en smart-tv?? (panasonic )

Köp en sådan här för 599 kr eller ladda ner på usb-sticka med Firefox-tillägget Easy YouTube Downloader

Tips på bra tejp att sätta för alla lampor från routrar, trådlösa kort mm eftersökes.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk

Kom ihåg var ni hörde ideerna om kärnkraftsverk i chassit nu, detta blir fin prior art till om någon vill försöka patentera det! Awesome.