Splitter Nytt 7970 krånglar Lost signal

Permalänk
Inaktiv

Splitter Nytt 7970 krånglar Lost signal

Hej köpte idag ett nytt grafikkort XFX HD7970 3GB PCI-E Black Edition så fort grafikkortet blir belastat med tex ett spel som maffia 2 kan man spela i ca 1 minut sen kommer det upp lost signal på skärmen och blir svart tills man stänger av datorn och sätter på den, jag har suttit i 9 timmar nu och försökt fatta hur jag fixar detta, utan resultat nån som vet vad problemet är ? jag har just nu catalyst 12.9 men provat massa andra olika.

Permalänk
Medlem

Det blir inte överhettat eller något sånt så det har med det att göra?

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Inaktiv

det vet jag inte, hur kan jag kolla det samtidigt som jag spelar? , just nu så dör det nån minut in i alla spelen skärmen blir svart precis som i viloläge fast datorn är på och fryst så man måste manuellt starta om den igenom att trycka ner power knappen
riktigt jobbigt, fick grafikkortet idag och det bara krånglar

Permalänk
Medlem

HWMonitor kan du installera och låta det ligga på i bakgrunden medans du spelar. Tror man kan logga så tempen så den skapar en textfil medans programet är igång. Då kan du kolla tempen efteråt om du behöver starta om.

Permalänk
Inaktiv

Provat, höjt fläkten till 60 % också men det hjälper inte tror inte det är pga överhettning någon annan som har något tips?
Riktigt surt att inte få det att funka efter alla dessa timmar

Permalänk
Skrivet av anon124216:

Provat, höjt fläkten till 60 % också men det hjälper inte tror inte det är pga överhettning någon annan som har något tips?
Riktigt surt att inte få det att funka efter alla dessa timmar

Det kan ju vara som så att ditt nätagg är pajj,
Då grafikkortet drar mer ström när det blir belastat, testa köra Furmark GPU stress test, och se om det beter sig likadant där.
http://www.ozone3d.net/benchmarks/fur/

Visa signatur

i5 9600K | Artic Freezer 33 | Asus z390 Prime | RX480 OC+8GB | Corsair 3200Mhz 2x8GB DDR4 | Corsair GS 600Watt | NZXT H510 | 500GB M.2 Samsung 970 | 250GB Samsung EVO SSD | WD HDD 500GB

Permalänk
Inaktiv

Låter konstigt om det vore nätagget tycker jag då grejerna är relativt ny köpta, ska testa furmark direkt!

Permalänk
Inaktiv

Provade nu den dog när den kom upp till 54 grader

Permalänk
Medlem

Drygt... hmm 54 grader är inte direkt mycket. Låter som en reklamation av grafikkortet är på sin plats. =(

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av IDX:

Drygt... hmm 54 grader är inte direkt mycket. Låter som en reklamation av grafikkortet är på sin plats. =(

jasså :/ är du säker ? vore nästan skönt så jävla trött på den här skiten nu jag har suttit i 13 timmar och försökt fixa det utan resultat, haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon124216:

jasså :/ är du säker ? vore nästan skönt så jävla trött på den här skiten nu jag har suttit i 13 timmar och försökt fixa det utan resultat, haha

100% säker kan jag knappast vara då jag själv inte testat din dator. Men om grafikkortet inte klarar mer än 54 grader då är det förmodligen fel på det. Har du testat att öppna lådan och köra med en extra fläkt direkt mot ditt grafikkort så du kan utesluta att det just är grafikkortet som krånglar med värmeproblem. Kan ju mycket gärna vara nått annat i datorn som inte pallar med.

Är lite klurigt att säga att det just är grafiken när man sitter såhär på ett forum och bara skriver.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av IDX:

100% säker kan jag knappast vara då jag själv inte testat din dator. Men om grafikkortet inte klarar mer än 54 grader då är det förmodligen fel på det. Har du testat att öppna lådan och köra med en extra fläkt direkt mot ditt grafikkort så du kan utesluta att det just är grafikkortet som krånglar med värmeproblem. Kan ju mycket gärna vara nått annat i datorn som inte pallar med.

Är lite klurigt att säga att det just är grafiken när man sitter såhär på ett forum och bara skriver.

Jo det klart, jag har mailat Cdon så får se om jag får svar snart, blir väll förmodligen reklamation, riktigt tråkigt när man får saker som inte funkar som dem ska..
tack för hjälpen !

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon124216:

Jo det klart, jag har mailat Cdon så får se om jag får svar snart, blir väll förmodligen reklamation, riktigt tråkigt när man får saker som inte funkar som dem ska..
tack för hjälpen !

Jao, hoppas det löser sig Cdon btw, segt.. Deras priser är bra men retur/support är det väl aningen sämre med. Om dom inte skärpt sig på den fronten såklart. Har hört en del illa saker om dom på den fronten innan. Aja i vilket fall, hoppas som sagt det löser sig!

Permalänk
Medlem

Du nämnde att nätagget var nytt men inte vilket det var, kan vara bra att veta så man är helt säker :).

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ashzala:

Du nämnde att nätagget var nytt men inte vilket det var, kan vara bra att veta så man är helt säker :).

Fractal Design Newton R2, 800W enligt signaturen.

Jag skulle inte utesluta nätaggregatet på en gång dock.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Inaktiv

Nu piper datorn 4 ggr när jag har i grafikkortet vid uppstart och den bootar inte upp ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon124216:

Hej köpte idag ett nytt grafikkort XFX HD7970 3GB PCI-E Black Edition så fort grafikkortet blir belastat med tex ett spel som maffia 2 kan man spela i ca 1 minut sen kommer det upp lost signal på skärmen och blir svart tills man stänger av datorn och sätter på den, jag har suttit i 9 timmar nu och försökt fatta hur jag fixar detta, utan resultat nån som vet vad problemet är ? jag har just nu catalyst 12.9 men provat massa andra olika.

Jag har precis samma problem med mitt XFX HD7970 3GB... Har du hittat någon lösning på problemet ännu? Eller ska man ringa Inet och kolla om man kan få ett nytt tro?

Jag gjorde förresten ett FurMark test hade fläkten på 70% och då gick GPUn knappt över 80 grader och ingen "krash" eller dylikt under dessa 20 minuter jag testade. Testade jag för kort tid? När jag spelar så brukar jag kunna spela betydligt mindre än 20 minuter innan det "krashar".

Permalänk
Skrivet av DasGeek:

Jag har precis samma problem med mitt XFX HD7970 3GB... Har du hittat någon lösning på problemet ännu? Eller ska man ringa Inet och kolla om man kan få ett nytt tro?

Troligtvis en defekt som många 7970-kort har men som de tystat ned. Hur många som helst med samma problem om du kikar runt lite, mig själv däribland. Sökte lösningar bra länge innan jag reklamerade mitt och fick ett 680 istället som tuffat på utan strul.

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av RagnarSickan:

Troligtvis en defekt som många 7970-kort har men som de tystat ned. Hur många som helst med samma problem om du kikar runt lite, mig själv däribland. Sökte lösningar bra länge innan jag reklamerade mitt och fick ett 680 istället som tuffat på utan strul.

Mvh

Såpass, frågan är om man vågar testa ett nytt 7970.. Verkar knappast värt det isåfall.

Permalänk
Inaktiv

Jag köpte från cdon hoppas jag kan byta till ett 680 och lägga till lite pengar, tror ni det går? avskyr för tillfället adm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon124216:

Jag köpte från cdon hoppas jag kan byta till ett 680 och lägga till lite pengar, tror ni det går? avskyr för tillfället adm.

jag reklamerade mitt sapphire 7970 till dom nu förra veckan efter en massa problem, ville byte till ett 680 eventuellt lägga pengar imellan, men inget verkade vara intresserade av, så får mina pengar tebax inom snart.

Men skadar ju inte o fråga dem, förvänta dig dock ett antal veckor för o få pengarna tillbaks.. :/

Visa signatur

New:| 4930k 6 core @ 4.4ghz | 16gb corsair platinum 1866mhz | Asus X79 Deluxe | sli 780 lightning | Cooler master v1000w+ | Corsair 540 air |

old:| i7 2600k @ 4.5ghz | 16gb Corsair Vengeance | MSI-P67A-GD65 | MSI GTX680 Lightning | Corsair TX650 | Fractal Design R3 |