Permalänk

Spel till DH

Hejsan !
Söker efter mmorpg's till DH vinter. Vill att det ska vara gott om folk som spelar det samt att det ska vara bra pvp. Spelar ingen roll om det är F2P eller P2P (även om jag gillar P2P spel mer) bara att det ska vara bra grafik.
Har spelat :
Aion
Gw2
WoW
SWTOR
Rift
LoL även om det inte är ett mmorpg ?
Samt ett par F2P spel. Spelar gw2 men söker andra spel också, och gillade inte gw2 så mycket.

Tack på förhand !

Permalänk
Medlem

Verkar som du inte kan fastna vid ett MMO så varför konstant söka nya och inte bestämma dig för att bli riktigt bra i PvP i ett?

Permalänk
Skrivet av Rudzki:

Verkar som du inte kan fastna vid ett MMO så varför konstant söka nya och inte bestämma dig för att bli riktigt bra i PvP i ett?

Gillar inte spelen, därför orkar jag ej lira dom. Det har inget med om jag är bra eller dålig på pvpen att göra.

Tack för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rudzki:

Verkar som du inte kan fastna vid ett MMO så varför konstant söka nya och inte bestämma dig för att bli riktigt bra i PvP i ett?

This makes no sense.. Varför ska ha sitta och spela ett spel han inte gillar bara för att bli bra? Han har provat en väldigt liten del av MMORPG marknaden och har inte hittat något han gillar ännu så självklart ska han fortsätta och söka efter ett spel.

OT: Har du kollat på Allods Online, Lord of the Rings Online och Tera? Har inte personligen prövat dom men verkar vara många som spelar dom.

Permalänk
Medlem

EVE online!

Det tar ett tag att sätta sig in i och det är verkligen inte det mest nybörjarvänliga spelet! Men det är alltid ungefär 25k-50k spelare inne på servern (det är en global server för EU + NA, sen finns det även en testserver) så det finns spelare online dygnet runt.

Det är dock ett s.k sandbox mmo, dvs. det mesta (i stort sett allt) styrs av spelarna. Det är inte alls som WoW eller liknande spel. Dör du i EVE så förlorar du allt du hade på dig, dvs ditt skepp och saker som låg i ditt lastutrymme etc. och spelaren/spelarna som dödade dig kan loota det som inte förstördes när du dog. "Full loot" som det kallas. Vilket även gör det mycket roligare för folk som spelar som pirater som jagar andra spelare för att tjäna pengar på det sättet

Man har dock hur mycket plats som helst att förvara extra skepp och utrustning på stationer som fungerar som din bank. En tumregel som kan vara värd att följa är "dont fly what you cant afford to lose" (lite fler tips http://wiki.eveonline.com/en/wiki/Golden_Rules )

En gammal bild som cirkulerar som beskriver EVE i förhållande till andra spel

Dold text

Är det något mer du undrar så kan jag försöka svara

Permalänk
Skrivet av y0chik:

EVE online!

Det tar ett tag att sätta sig in i och det är verkligen inte det mest nybörjarvänliga spelet! Men det är alltid ungefär 25k-50k spelare inne på servern (det är en global server för EU + NA, sen finns det även en testserver) så det finns spelare online dygnet runt.

Det är dock ett s.k sandbox mmo, dvs. det mesta (i stort sett allt) styrs av spelarna. Det är inte alls som WoW eller liknande spel. Dör du i EVE så förlorar du allt du hade på dig, dvs ditt skepp och saker som låg i ditt lastutrymme etc. och spelaren/spelarna som dödade dig kan loota det som inte förstördes när du dog. "Full loot" som det kallas. Vilket även gör det mycket roligare för folk som spelar som pirater som jagar andra spelare för att tjäna pengar på det sättet

Man har dock hur mycket plats som helst att förvara extra skepp och utrustning på stationer som fungerar som din bank. En tumregel som kan vara värd att följa är "dont fly what you cant afford to lose" (lite fler tips http://wiki.eveonline.com/en/wiki/Golden_Rules )

En gammal bild som cirkulerar som beskriver EVE i förhållande till andra spel

Är det något mer du undrar så kan jag försöka svara

Tack för svaret !!! enda jag undrar är om det finns något såkallat ranking system som typ i wow där det finns arena, det behöver inte vara arena bara någon ranking ladder i någon form?

Permalänk
Medlem

Spel till dh?

DeerHunter 2004 eller 2005, beror på vad ni gillar.
Annars är Trophy Hunter 2003 ett bra alternativ till Dh!

Permalänk
Skrivet av Bunkeflo10:

Tack för svaret !!! enda jag undrar är om det finns något såkallat ranking system som typ i wow där det finns arena, det behöver inte vara arena bara någon ranking ladder i någon form?

EVE fungerar inte riktigt så. Jag är själv inte så insatt i EVE dock, bara kört ~2 månader så hann ju knappt lära mig grunderna
Men det är ett extremt öppet och svårt spel att lära sig om man inte redan har folk att spela med och fråga. Har du tänkt spela själv utan kompisar så är nog inte EVE rätta valet för en nybörjare - men självklart får du ju testa!

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bunkeflo10:

Tack för svaret !!! enda jag undrar är om det finns något såkallat ranking system som typ i wow där det finns arena, det behöver inte vara arena bara någon ranking ladder i någon form?

Spelets pvp kretsar inte direkt kring flest kills osv. Folk dödar generellt sett andra för att dom tycker det är kul, vill tjäna pengar, eller så slåss dom om område att ta över för sin corp. Det mesta av världen ägs "corps" alltså typ guilder om man ska översätta det från WoW. Men dom fighterna kan vara allt från 20 vs 20, 20 vs 100, 1000 vs 1000 osv.

Men ja, alla kills i spelet loggas! Det finns flera hemsidor som visar alla kills som sker i spelet. T.ex. den här: http://eve-kill.net/?a=top20 Den resettar top20 listan varje månad där man kan se vem som fått flest killing blows, kolla "statsen" overall, specifika månader etc. Två corps som ofta har spelare i toppen där är RvB - BLUE Republic och RvB - RED Federation, dom två corpsen fokuserar på mindre skepp och krigar mot varandra hela tiden. Mindre skepp är billigare så det är lättare att finansiera om man vill köra PvP hela tiden! Vill du köra PvP, eller egentligen oavsett vad du ska göra så rekommenderar jag att du går med i en spelar-corp så fort som möjligt. Det blir 100 gånger lättare att lära sig spelet