Vinn nätagg från Seasonic

Granska tjänsterna för AI Flickvänner.

Permalänk
Medlem

Granska tjänsterna för AI Flickvänner.

Jag tycker Sweclockers skulle kunna göra en granskning av marknaden för AI flickvänner.

Vilka aktörer finns och vilka finesser och egenskaper finns på de olika tjänsterna?
Vad kostar det och vad ingår i olika abonnemang?
Hur snyggt är det visuella?
Finns det aktörer som har nåt udda eller nåt som utmärker dem?
Lite om tekniken bakom det hela.

Skulle vara intressant med en seriös genomgång av den här marknaden.

Visa signatur

-dool

Permalänk
Medlem

Den typen av journalistik gör inte Sweclockers, det finns det inte budget för. Man gör mest rewrites/översättningar av redan skrivna nyheter.

Permalänk
Medlem

Seriös genomgång av det mest oseriösa?

We are doomed

Permalänk
Medlem

Så du vill veta vilken tjänst som är bäst?
Tycker det låter som en dålig idé. Inget man ska uppmuntra direkt

Permalänk
Medlem

Tyvärr är det tabu med sådant. Jag har förhållande IRL men skulle gärna haft någon sådan AI flickvän när jag hade depression och var ensam när jag var runt 20-25.

Vore bra med information kring vad som finns och vilka som är bra.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk

Du är för tidig ute. Vänta tills år 2045. Och forumet kommer vara fyllda av trådar som att de undrar vilket grafikkort de ska köpa för deras Ai flickvän ska bli mest intelligent..

Just nu är frågan mer tabubelagt. Vissa skaffar en katt/hund istället för en partner och pratar med denna som den vore en människa, är dessa "dumma eller inte"? Jag tror väldigt få skulle kalla en äldre person långt över 70år som gör detta för att vara dum. En yngre person så är min åsikt att passa sig för att isolera sig med precis vad som helst, datorspel, piano, ai flickvän, matematikböcker etc är egentligen irrelevant.

Dessutom finns det 2st problem. Vi har de vanliga Ai chatarna som väldigt många ser vad man skriver. Lite som Simpson scenen i The Simpsons movie: NSA surveillance scene
Sedan har vi en massa halvskumma. Och där kan halvskumma personer avlyssna vad som skrivs och sedan försöka utpressa personen. Så det skulle vara någon gratis LLM som man kör lokalt och vi är inte riktigt där än.

Permalänk
Medlem

hmm, minns jag läst artiklar om japaner som gift sig med de olika tjejerna i love plus+, men inget om nån nyare aivariant, så nån DS titel säkert.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Så du vill veta vilken tjänst som är bäst?
Tycker det låter som en dålig idé. Inget man ska uppmuntra direkt

Blev lite nyfiken när jag läste SVTs nyhet på ämnet.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/forskaren-torbjorn-sk...

Googlade runt lite men verkar snårigt.

Visa signatur

-dool

Permalänk
Medlem

Du kan (eller kunde) använda Claude för det tydligen. https://unherd.com/2024/05/im-in-love-with-my-ai-girlfriend/

Det passar inte riktigt här men det är en spännande utveckling. Jag tror att den här typen av tjänster kan ha stor påverkan på samhället om många skulle börja syssla med det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Den typen av journalistik gör inte Sweclockers, det finns det inte budget för. Man gör mest rewrites/översättningar av redan skrivna nyheter.

Men det skulle annars kunna bli ett komplement till SFW-serien? 🤔

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Skrivet av dool:

Blev lite nyfiken när jag läste SVTs nyhet på ämnet.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/forskaren-torbjorn-sk...

Googlade runt lite men verkar snårigt.

Intressant reportage. Om man ser hur snabbt Ai utvecklas, acceptansen ökas så ser jag det mer som en tidsfråga innan det blir vanligare.
Det man ska tänka på är att alla på internet har inte goda avsikter, pratar någon personliga saker och intima saker med en chat Ai online så vet man inte vem som har tillgång till denna information.

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Dags för SweClockers att skaffa AI Journalister med andra ord

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör
Skrivet av dool:

Jag tycker Sweclockers skulle kunna göra en granskning av marknaden för AI flickvänner.

Vilka aktörer finns och vilka finesser och egenskaper finns på de olika tjänsterna?
Vad kostar det och vad ingår i olika abonnemang?
Hur snyggt är det visuella?
Finns det aktörer som har nåt udda eller nåt som utmärker dem?
Lite om tekniken bakom det hela.

Skulle vara intressant med en seriös genomgång av den här marknaden.

Spontant nej. Inte vårt wheel house, som man säger.

Skrivet av improwise:

Dags för SweClockers att skaffa AI Journalister med andra ord

Haha, möjligtvis skulle man ju kunna be ChatGPT lista de tio bästa och be AI:t lista varför och köra ut resultatet i trådform.