Köpråd: Två färdiga datorpaket AMDFX-4100 att välja på?

Permalänk
Medlem

Köpråd: Två färdiga datorpaket AMDFX-4100 att välja på?

Behöver hjälp av er kunniga att välja vilket paket som är bäst och vad som skiljer dem åt.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=742450
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=757282

Har endast en budget på ca 6.000kr att lägga på en ny dator och dessa paket verkade helt ok det lilla jag nu kan om detta, men tips om ni vet bättre är välkomna med

(sorry om detta är fel forum, är ny här )

Permalänk
Medlem

De verkar vara typ identiska när det kommer till spelprestandard MEN den första har en 1 TB stor hårddisk medan den andra endast har en 128GB SSD. Detta betyder att du inte har så mycket plats över till filmer o musik efter att ha installerat ett OS och lite spel på den senare datorn. Om du dock redan har en håddsik för lagring sedan tidigare så skulle jag köpt den senare med SSD i

Visa signatur

The geek way of life #1: Living on the edge - porrsurfa utan brandvägg.
CPU i5 750 2,66GHz @ 4.1 GHz | Thermalright Silver Arrow GPU 6950 upplåst BIOS | 930/1350 RAM Corsair XMS3 4 GB 1600 @ 1560 Ljudkort Creative Sound Blaster Audigy (fr.2001, bättre än mobo:s krets) MoBo ASUS P7P55D P PSU Fractal Newton R2 800W (overkill? Ja, tänkte uppgradera t CF men så blev de inte) HDD 500 GB intern + tot. 3 TB extern Chassi LianLi A05FNB

Permalänk
Medlem

Har en hårddisk liggande i den andra datorn som kraschat, men vet inte om den är kompatibel men någon av dessa..men det går att fixa antar jag.

Men ett stort lagringsutrymme är ett måste då jag tänkt mig börja spela in lite gameplay från ps3an mm, men det är även något som kan fixas till senare.
Så varför den andra datorn, är den bättre allt igenom förutom lagringsplats eller förstod jag fel?

Permalänk
Hedersmedlem

Identiska=likadana
Skillnad: En (1) 1TB (Tera Byte) HDD på den ena.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Identiska=likadana
Skillnad: En (1) 1TB (Tera Byte) HDD på den ena.

Menade mest hur båda (som nästan är identiska ) kan kosta lika mycket och det enda som skiljer sig är en HHD som man oftast givet vill ha så mycket lagringsutrymme på. Egna preferenser då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotichai:

Menade mest hur båda (som nästan är identiska ) kan kosta lika mycket och det enda som skiljer sig är en HHD som man oftast givet vill ha så mycket lagringsutrymme på. Egna preferenser då

Ja det kan man fråga sig. Skulle köpt den billigare, den har ju SSD och då kan du använda de pengar som du sparat på en hdd eller iaf delvis de pengarna

Permalänk
Medlem

Ser även nu att grafikkorten skiljer sig en del, men möjligen är det inget som märks? vad vet jag