Söker optisk konverterare

Permalänk
Medlem

Söker optisk konverterare

Hej!

Har nya högtalare som vanligtvis går på ett 3,5mm uttag men jag får tamefan inte uttaget från TV'n att fungera, har prövat med både hörlurar och högtalare, så jag tänkte införskaffa en dosa som konverterar 3,5mm till optisk istället.

Har bara hittat denna: http://www.hifiklubben.se/produkter/stereo/da-omvandlare/argo...
men den verkar vara sjukt dyr? någon som har andra prisvärda förslag?

Jag använder http://www.hifiklubben.se/produkter/hogtalare/system/argon_73...

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem

Varför ska du konvertera 3,5mm till optiskt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

För när jag ska plugga in de 3,5mm som redan finns via högtalarna till tv'n så verkar inte tv'n ta in något ljud, fungerar även inte med högtalare... hade tänkt pröva mig fram med en konverterare då för att se om det fungerar med optiska uttaget istället (vilket det gjorde med mina äldre högtalare).

Men har ni andra tips på saker som kan fungera så tar jag mer än gärna emot dom!

Visa signatur

System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeddiz:

För när jag ska plugga in de 3,5mm som redan finns via högtalarna till tv'n så verkar inte tv'n ta in något ljud, fungerar även inte med högtalare... hade tänkt pröva mig fram med en konverterare då för att se om det fungerar med optiska uttaget istället (vilket det gjorde med mina äldre högtalare).

Men har ni andra tips på saker som kan fungera så tar jag mer än gärna emot dom!

Varför ska tvn ta in nåt ljud, nu är det lite förvirrande.
Antar att du har optiskt ut på tvn så då får du skaffa en dac som den på hifiklubben.

Permalänk
Medlem

Du har nog rätt , jag kan inte ett skvatt om ljud om det ska kallas ut eller in så jag ber om ursäkt för det. Ljudet från tv'n ska naturligtvis ut till högtalarna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Då är det en DAC du söker om du vill konvertera till en analog signal

Permalänk
Medlem

Yesbox! någon som har koll på bra och ekonomiska val på sådanna? 600 pix för det låter som lite mycket?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeddiz:

Yesbox! någon som har koll på bra och ekonomiska val på sådanna? 600 pix för det låter som lite mycket?

600 pix är billigt för en dac och bör räcka för dig.
Kolla prisjakt om du hittar nån billigare.