Permalänk

någon som har en aning varför min amd vision controll bara har 2 altenativ
pinned, presets.

när min kompis öppnas hanrs amd vision controll center så har han amssa altenativ som tex profiles med wow han får över 100 fps

någon som har en aning? nåt fel på min amd vision contrll center ?

Permalänk

asså på min ccc på sidan finns bara 2 altenativ pinned , presets,

men andra folk har fler som tex detskop mangament och annat :..

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

grejen är att jag har laddat ner dom men jag kan inte se dom i min ccc det enda jag kan klicka på i min ccc är pinned , presets,

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av piwomocne:

grejen är att jag har laddat ner dom men jag kan inte se dom i min ccc det enda jag kan klicka på i min ccc är pinned , presets,

Laddat ner dem=kört EXE-filen då?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Värt att notera också är att om du spelar i windowed mode så bör du stänga av hårdvaruaccelererad flash då amds kort fortfarande har problem med detta och gärna prioriterar flash istället för WoW i windowed mode och således kör kortet på halv fart.

Permalänk

ja kör i full screen :S men har kommit fram att det ska finnas någon wow profile för ccc

min cc funkar fint nu men måste bara få tag på profile någon som han nån aning om det ?

Permalänk

någon som vet koretet är kasnke 2m ånader gammalt har bara använt det i 2 veckor nu tror ni jag hade kunna byta ut det till något annat kort för samma pris ? jag vill inte ha nån amd skit längre med massa problem kör heldre med intel nu

Permalänk
Skrivet av piwomocne:

någon som vet koretet är kasnke 2m ånader gammalt har bara använt det i 2 veckor nu tror ni jag hade kunna byta ut det till något annat kort för samma pris ? jag vill inte ha nån amd skit längre med massa problem kör heldre med intel nu

Jösses.

1. När det gäller grafikkort så är de två stora aktörerna AMD och Nvidia (inte intel)
2. När det gäller processorer så är de två stora aktörerna AMD och Intel.
3. Det är inget fel på kortet, det är troligtvis din processor som är flaskhalsen jämfört med din kompis datorn som har en bättre (Intel-processor). WoW är känt för att vara just processorkrävande snarare är grafikkortskrävande. (Om) du ska byta något så är det processor du skulle behöva byta, inte grafikkortet.

//tråd.

EDIT: För att ytterligare klargöra. AMD gör både processorer och grafikkort (köpte upp ATI för ett par år sedan). Nvidia gör i huvudsak grafikkort. Intel gör i huvudsak processorer.

Permalänk

men min andra kompis har amd 6200 och han kör med 2 7870 han få kasnek 49 fps mer än mig så jo det är något fel i datan

Permalänk
Skrivet av piwomocne:

men min andra kompis har amd 6200 och han kör med 2 7870 han få kasnek 49 fps mer än mig så jo det är något fel i datan

Opteron FX-6200 är bättre än din processor. Med tanke på den responsen man får här så ger jag upp.

Problemorsak: SBS.

EDIT: Jag gissar att fps-mätningen du/ni genomfört knappast är direkt metodisk eller riktigt genomförd. Gissar också att en del grafikinställningar inte matchar mellan systemen. Vill man ha hjälp med ett problem så krävs lite motprestation också, utan riktig data (som in infromation, inte data som i "dator") att gå på så kan vi gissa i evigheter om tänkbara anledningar och scenarion.

Permalänk

någon annan som har nåt bra svar ? ska testa lägga in 660 ti i min dataor och kolla om det bli bättre om det blir bättre så är det nog kortet t det är fel på

Permalänk

Har du testat att om installera wow, Jag hade samma problem och det funka för mig

Permalänk
Medlem

Har i5 3570k @ 4.7Ghz med ett 7970 WF3 @ 1.1Ghz och jag droppar ganska hårt i nya zoner. Medans jag har kompisar på i5 2500k @ 4.8ghz med 560ti som håller 60 fps konsant.

Jag tror att det är 7970 som är kasst för wow. Har mailat komplett och kommer bli ett 670. Kommer tbx med svar när ag etstat det.

(skickar tbx 7970 mest för att det är låst volt.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av INTEULD:

Har i5 3570k @ 4.7Ghz med ett 7970 WF3 @ 1.1Ghz och jag droppar ganska hårt i nya zoner. Medans jag har kompisar på i5 2500k @ 4.8ghz med 560ti som håller 60 fps konsant.

Jag tror att det är 7970 som är kasst för wow. Har mailat komplett och kommer bli ett 670. Kommer tbx med svar när ag etstat det.

(skickar tbx 7970 mest för att det är låst volt.)

Intresserad av att höra resultatet. Droppar du FPS i 25man raids också?

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Avstängd
Skrivet av piwomocne:

jaha ska nog sälja skitet köpa ett nivindia 660 ist

Och vad skulle du få ut av det? HD7970 är ett kraftfullare kort än 660.. Och 660TI. Du skulle tappa prestanda i mer optimerade spel och det samtidigt som det inte är fel på din GPU.

Skrivet av piwomocne:

någon som vet koretet är kasnke 2m ånader gammalt har bara använt det i 2 veckor nu tror ni jag hade kunna byta ut det till något annat kort för samma pris ? jag vill inte ha nån amd skit längre med massa problem kör heldre med intel nu

Varför är du så fixerad vid att det är ditt grafikkort som spökar? Kan lätt vara något i din dator eller ditt operativsystem som inte fungerar som det ska. Att du sedan hellre kör med Intels lösning (som är ren utav skräp.. tom. på APU marknaden) gör ju inte saken bättre. Mitt HD6950 har absolut INGA problem alls med att driva wow.. tom. i windowmode. Laggar sällan och då beror det på latenser. Och nej. Du kommer inte att få byta ut kortet med största sannolikhet... varför? Jo för att det inte är trasigt och ditt "öppet köp" har gått ut.

Skrivet av Zeuxlarsson:

Jösses.

1. När det gäller grafikkort så är de två stora aktörerna AMD och Nvidia (inte intel)
2. När det gäller processorer så är de två stora aktörerna AMD och Intel.
3. Det är inget fel på kortet, det är troligtvis din processor som är flaskhalsen jämfört med din kompis datorn som har en bättre (Intel-processor). WoW är känt för att vara just processorkrävande snarare är grafikkortskrävande. (Om) du ska byta något så är det processor du skulle behöva byta, inte grafikkortet.

//tråd.

EDIT: För att ytterligare klargöra. AMD gör både processorer och grafikkort (köpte upp ATI för ett par år sedan). Nvidia gör i huvudsak grafikkort. Intel gör i huvudsak processorer.

Dock har Intel sina egna grafikchip som tillhör HDx00 serien. Den senaste är HD4000 (som enligt mig är skräp). Denna ersatte deras gamla GMA serie (som var ännu mer skräp).

Skrivet av piwomocne:

men min andra kompis har amd 6200 och han kör med 2 7870 han få kasnek 49 fps mer än mig så jo det är något fel i datan

Körde inte han nyss med HD6870? Sedan är ordet du söker "datorn".. inte "datan" som är en samling 1or och 0or.

Ett tips till dig är att installera om Addonen du använder i Wow. Hjälpte mig ganska rejält när jag helt plötsligt började dippa i fpsen helt randomly.

Skrivet av INTEULD:

Har i5 3570k @ 4.7Ghz med ett 7970 WF3 @ 1.1Ghz och jag droppar ganska hårt i nya zoner. Medans jag har kompisar på i5 2500k @ 4.8ghz med 560ti som håller 60 fps konsant.

Jag tror att det är 7970 som är kasst för wow. Har mailat komplett och kommer bli ett 670. Kommer tbx med svar när ag etstat det.

(skickar tbx 7970 mest för att det är låst volt.)

Nej.. i 99% av fallen vid skumma FPS drops så är det pga. felaktiga drivrutiner. AMD släppte ett par nya för två veckor sedan. Prova att installera om drivrutinerna.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Nej.. i 99% av fallen vid skumma FPS drops så är det pga. felaktiga drivrutiner. AMD släppte ett par nya för två veckor sedan. Prova att installera om drivrutinerna.

Jag råkar vara 1% Installerat om Windows, installerat om WoW (helt ny wow-install från battle.net), testat många olika graffedrivrutiner, speedstep off, klockat ner CPUn, klockat CPUn. Testat helt utan addons, testat fullscreen. Testat alla möjliga kombinationer av grafikinställningar i WoW. Testat installera WoW på en annan HDD.

Droppar ganska kraftigt FPS i 25man raids.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Skrivet av piwomocne:

ja vi båda kör med 64 bits /= vet inte om han har dx 11¨

borde endå ha mer fps med 7970

wow tar mer på cpun en på grafikkortet så det spelar inte så stor roll om du har ett 7970 det är processorn som inte är lika bra

Permalänk
Medlem

Intel presterar bättre än AMD i WoW, det är därför. Googla om du/ni vill veta mer

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold