-TheWarZ- "Jag har ingen att spela med"-tråden

Permalänk
Medlem

-TheWarZ- "Jag har ingen att spela med"-tråden

Hejsan!

Som de flesta kanske redan räknat ut, så är spel som DayZ, men nu framförallt WarZ grymt mycket roligare att spela, om man lirar med polare.

Då inga utav de jag normalt brukar spela med har bollarna till att köpa ett spel i Alpha-stadie, så tänkte jag se ifall man kan få ihop en TS/Mum/Vent-server med lite trevligt folk.

Då jag de senaste timmarna suttit och svärt åt min Thompson-router, så tänkte jag se ifall någon här på forumet skulle kunna slänga upp en server?
Möjligtvis om man har en server (Eller helt enkelt en dator som kan vara på 24/7), och kan ordna detta

Hade väl varit kul att lite senare även skapa en klan med Swec-flaggan i topp, men ja. First thing first.

Vad tror ni?
Finns det några sugna? Jag vet att tanken att sitta med främmande människor i ett VOIP-program och döda banditer och zombies kan verka avskräckande först, men tro mig, det är ett grymt bra sätt att knyta spel eller Vi-kanske-träffas-på-DH kontakter

Om intresset finns så ska jag försöka få igång min egna server (AthlonX2/2GG Ram /2x320GB i RAID), dock så saknar jag ett fungerande grafikkort tillsammans med problem med routern.

Mvh
Danne

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Skrivet av SuperSverker:

Hejsan!

Som de flesta kanske redan räknat ut, så är spel som DayZ, men nu framförallt WarZ grymt mycket roligare att spela, om man lirar med polare.

Då inga utav de jag normalt brukar spela med har bollarna till att köpa ett spel i Alpha-stadie, så tänkte jag se ifall man kan få ihop en TS/Mum/Vent-server med lite trevligt folk.

Då jag de senaste timmarna suttit och svärt åt min Thompson-router, så tänkte jag se ifall någon här på forumet skulle kunna slänga upp en server?
Möjligtvis om man har en server (Eller helt enkelt en dator som kan vara på 24/7), och kan ordna detta

Hade väl varit kul att lite senare även skapa en klan med Swec-flaggan i topp, men ja. First thing first.

Vad tror ni?
Finns det några sugna? Jag vet att tanken att sitta med främmande människor i ett VOIP-program och döda banditer och zombies kan verka avskräckande först, men tro mig, det är ett grymt bra sätt att knyta spel eller Vi-kanske-träffas-på-DH kontakter

Om intresset finns så ska jag försöka få igång min egna server (AthlonX2/2GG Ram /2x320GB i RAID), dock så saknar jag ett fungerande grafikkort tillsammans med problem med routern.

Mvh
Danne

Jag har en server som jag skulle kunna lägga upp en TS3 server

Visa signatur
Permalänk
Medlem

var laddar man ner detta spel ? är sjukt sugen

Permalänk
Skrivet av Fabbeee:

var laddar man ner detta spel ? är sjukt sugen

Du måste köpa det för att spela. Dock så ger vissa ut beta nycklar, och betan börjar den 31:a oktober.

https://account.thewarz.com/preorder/preorder.html

Visa signatur
Permalänk
Sötast
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Jag har en server som jag skulle kunna lägga upp en TS3 server

Signaturen ftw

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Signaturen ftw

EDIT: Börjar bli för mycket OffT nu

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Jag har en server som jag skulle kunna lägga upp en TS3 server

Hade varit trevligt

Har du tiden så får du gärna göra det
Jag kommer lira ofta iaf

Mvh

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Tjena!

Jag hade gärna spelat med någon nu på kvällen/Kvällarna

Permalänk
Medlem

ja det hade vart riktigt kul att få ihop ett gäng och lira! så slipper man sitta själv och försöka överleva när det kommer massa spawn killers

Permalänk
Medlem

Får se ifall Kebabhyvlarn kan få igång en server

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Hur är spelet nu? Var mycket snack om att det bara va "fake" för att mjölka dayz när dom släppte det! Verkar det vara något att ha eller är det för tidigt att säga?

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av SuperSverker:

Får se ifall Kebabhyvlarn kan få igång en server

Varför inte bara sätta sig på Sweclockers??? Många spelare där ju

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Jag är gärna på!
Kan inte spela förens den 31 dock :/

Skrivet av Jinxswe:

Varför inte bara sätta sig på Sweclockers??? Många spelare där ju

Kollade runt på skyttegrav.se lite snabbt och hittade inget om Swec Mumble server
Lust att lägga upp lite information? Vorre ju kul om vi kunde sitta där kanske - Med tanke på att den är dedikerad till Swecare

Skrivet av azezl:

Hur är spelet nu? Var mycket snack om att det bara va "fake" för att mjölka dayz när dom släppte det! Verkar det vara något att ha eller är det för tidigt att säga?

Jag har tänkt att prova och spela tills att Dayz släpps på standalone Det är ju bara i Alpha just nu

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Geeks Gaming

Du vet om att den finns på sweclockers
men adressen är
mumble.sweclockers.com

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

*Meme-bild bortredigerad av mod*

Skrivet av Jinxswe:

Du vet om att den finns på sweclockers
men adressen är
mumble.sweclockers.com

Skrivet av Jinxswe:

Varför inte bara sätta sig på Sweclockers??? Många spelare där ju

Känns smidigare att ha en egen server. Swec's är mest till för BF3, och när dem kloggas varje gång dem har event så går den ju inte använda

att svara med endast en "meme"-bild är inte tillåtet /Kinekin
Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av SuperSverker:

http://i.imgur.com/UD8e5.jpg

Känns smidigare att ha en egen server. Swec's är mest till för BF3, och när dem kloggas varje gång dem har event så går den ju inte använda

Måste säga att de är de inte. Det är ett ställe att hitta nya spel kompisar.
Spelar med en massa folk som jag aldrig pratat med innan. Och det är mycket roligare.
Plus att det är ju bara att sätta sig i en egen kanal och spela ju Kan till och med göra så ni får en egen kanal

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SuperSverker:

Känns smidigare att ha en egen server. Swec's är mest till för BF3, och när dem kloggas varje gång dem har event så går den ju inte använda

Majoriteten av personerna som sitter i mumble spelar knappt BF3 faktiskt, DayZ är de överlägset mest använda kanalerna. Sen har vi tillräckligt med bandbredd för att BF3-events inte utgör ett hot till stabiliteten på servern.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Måste säga att de är de inte. Det är ett ställe att hitta nya spel kompisar.
Spelar med en massa folk som jag aldrig pratat med innan. Och det är mycket roligare.
Plus att det är ju bara att sätta sig i en egen kanal och spela ju Kan till och med göra så ni får en egen kanal

Skönt att höra
Kanske ska försöka på sig en sak...

Skrivet av Kinekin:

Majoriteten av personerna som sitter i mumble spelar knappt BF3 faktiskt, DayZ är de överlägset mest använda kanalerna. Sen har vi tillräckligt med bandbredd för att BF3-events inte utgör ett hot till stabiliteten på servern.

.....Kinekin! Din gamle räv!

Nä, men allvarligt skojat, du vet möjligtvis inte vem det är som har hand om Mumble-servern?
Om man skulle kunna få ett eget WarZ-Alpha rum?

Mvh

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SuperSverker:

Nä, men allvarligt skojat, du vet möjligtvis inte vem det är som har hand om Mumble-servern?
Om man skulle kunna få ett eget WarZ-Alpha rum?

Skicka ett meddelande till Gixx om det., så kan han nog fixa något. annars är det bara att hoppa in i någon annan kanal så länge.

Visa signatur

Meow

Permalänk

Jag hade uppskattat om det fanns något rum för WarZ spelare i mumble servern nu när spelet faktist går att spela efter några hårda första dagar i alphan

Visa signatur

www.lanbit.se | i5 4670k | Gigabyte GTX 980 WindForce OC | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | ASUS Z87M-PLUS mATX | Samsung SSD 512 gb | Sandisk SSD 128 gb | Fractal Design 1000W | Corsair Obsidian 350D

Permalänk
Medlem

Är det några som lirar just nu och vilket rum är ni inne i i mumble?

Visa signatur

Asus Strix z390-F,Intel core i7 9700k,32gb Corsair 3200mhz ram,RM750X psu,Nvidia 1080TI,500gb samsung 970evo,250gb samsung 960evo + 2tb hdd,
Logitech G933 Artemis Spectrum headphones,Steelseries Rival 300 mouse,ADX Pro 1m mousepad,Steelseries Apex M800 keyboard
27" 165hz IPS Acer Predator monitor

Permalänk

jag tänkte lira just nu sitter i Dayz Grupp 2 heter i mumble Primestar

Permalänk
Medlem

Har ingen mic inkopplad tyvärr men ska se om sladden räcker till annars får jag bara lyssna..Ska iväg å handla nu men dyker in lite senare!

Visa signatur

Asus Strix z390-F,Intel core i7 9700k,32gb Corsair 3200mhz ram,RM750X psu,Nvidia 1080TI,500gb samsung 970evo,250gb samsung 960evo + 2tb hdd,
Logitech G933 Artemis Spectrum headphones,Steelseries Rival 300 mouse,ADX Pro 1m mousepad,Steelseries Apex M800 keyboard
27" 165hz IPS Acer Predator monitor

Permalänk

Jag är med och lirar ikväll

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag nekas att gå in i nån server i mumble!?

Visa signatur

Asus Strix z390-F,Intel core i7 9700k,32gb Corsair 3200mhz ram,RM750X psu,Nvidia 1080TI,500gb samsung 970evo,250gb samsung 960evo + 2tb hdd,
Logitech G933 Artemis Spectrum headphones,Steelseries Rival 300 mouse,ADX Pro 1m mousepad,Steelseries Apex M800 keyboard
27" 165hz IPS Acer Predator monitor

Permalänk

Högerklick på ditt nick i mumble och tryck på registrera

Permalänk

Så, alphan ska ju ha varit öppen i 5 dar nu, kan ni säga något om det? Är det en värdig härmapa av DayZ eller är det mer L4D stil?

Är spelet något att ha kort sagt?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Hur går det Relish??

Permalänk

Blir det något lir? Vilken kanal snackar vi i?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Sådär nu är det inhandlat, hoppas det inte floppar totalt:)

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?