Permalänk

Sitter i malmstolen från 7000 serien.
Hade sådan tur att jag hittade en nästan ny på blocket 1km från mig för 1500 kr ;D
Så kolla begagnat med, för en stol som kinarps eller malmstolen kan man ha i många år vilket jag hoppas kunna ha med just min.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen

Permalänk

http://www.ikea.com/se/sv/images/products/kaustby-stol__21141...

Sitter just nu på denna. Stolen jag hade innan jag flyttade var så sliten så den fick söka nytt hem på tippen. Nu ska jag bara bestämma mig vad jag ska ha för någon.

Permalänk
Medlem

En sådan, "Team 11" heter den, säljs här i Finland av firmor som utrustar kontor. Bästa stolen jag haft och fick den gratis som lite begagnad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexandberg:

Den där kan inte ha varit billig

Summa att betala: 10.967:- inkl. rygg- och armstöd. Den var dyr, men jag ser det som en investering för min rygg (har börjat få ont i min nuvarande skräpstol)

Skrivet av Igelkott:

Bra stol. Har du tittat på den i verkligheten? Jag upplevde den inte lika robust som Logic.
Så själv använder jag en Logic 300

Jag har ju inte det, och nu såg jag att Logic'en hade mycket flera tillval också. Hoppas jag blir nöjd iaf

Permalänk
Medlem

Officeline Basic Ronna

Underbar stol!

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk

IKEA Markus här också

Permalänk

En Markus från IKEA. GRYM!

Permalänk
Rekordmedlem

Jag använde tidigare en Markus men eftersom den saknar vettiga inställningar och de dessutom går sönder ganska lätt så har jag överlåtit den till bättre behövande som gillar den när man lagt in en ny dyna och en filt i botten på den, jag har lagat ett flertal Ikea underreden och dynorna brukar gå sönder de också.
Men den duger till annat än att människor sitter i den längre stunder, den funkar iofs som gäststol ibland när de normala användarna flyttar på sig

Själv sitter jag numera i en fräckt mönstrad Kinnarp som jag glömt bort sifferkombinationen på, hyffsat nöjd med den men skulle vilja byta till de nyare värsting gelarmstöden som går att vrida.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk
Rekordmedlem

Ja den verkar ju bekväm till datorn, är den lätt att dra in mot skrivbordet eller har du kanske ett matchande skrivbord också, speciellt det ryska statsvapnet i ryggen är bra för att få det extra bekvämt

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

det är min stol, fast mörk blå och stål ben.

fick tag i den rätt billigt från kinnarps egna lager butik som sitter ihop med fabriken.
den skulle kostat 6000-8000 normalt men fick den för 3500.

det var dock 4-5 år sen, så den är lite sliten nu, men alla funktioner funkar prima.
det enda felet med den är att det går inte sitta rakt upp i den, det är omöjligt om man vill ha ryggstöd samtidigt. det är jätte konstigt. man sitter alltid lite ihop sjunken och det finns inga inställningar jag kan göra som gör det bättre, belive me i have tryed.

men jag har en stol som jag ska byta till nu (står 1 m från mig o-uppackad), från jysk (jag vet att folk inte tycker om jysk, normalt gör inte jag det heller...) men det var deras stol "Mark" som jag fick tag i för 900kr. (dem har utförsäljning)

ska bara lyckas få bort metal benen från min kunnarp stol då jag alltid haft otur med plast ben. det typ omöjligt att få bort dem.

(ps min kinnarps stol gnisslar som SATAN, och låsningen för ryggstödet lossnar MINST 1 gång per 5 min, och jag skojar inte men det är efter flera års användning såklart)

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeppe.-:

Jag sitter i en sån här Markus-stol från IKEA
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40103100/

Den är skön, men den var dyr :/

Har med en sån här stol.
Tycker den är kanon bra

Visa signatur

[CPU: Intel i5 13600KF] - [Moderkort: Asus TUF Z790] - [Minnen: Corsair Vengeance 2x16 5600MHz] - [GPU: Asus GeForce TUF 4070 Ti] [SSD: Samsung EVO 960 250GB, Samsung 850 500GB] - [Skärm: Msi 27" MAG274QRF-QD] - [Övrigt: Sennheiser HD650, Schiit Modi 2, Schiit Magni 3, Logitech G Pro, Ducky One 2 SF]

Permalänk
Medlem

Like a boss

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Ja den verkar ju bekväm till datorn, är den lätt att dra in mot skrivbordet eller har du kanske ett matchande skrivbord också, speciellt det ryska statsvapnet i ryggen är bra för att få det extra bekvämt

Han behöver inte dra skrivbordet till sig, hans betjänt flyttar allt han vill ha inom räckhåll

Permalänk
Medlem

RH Logic 400, svart med vita sömmar.

Har man väl haft en bra stol duger inget annat

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Permalänk

Ser ut ungefär som den jag sitter i..
Min stol från IKEA gick av när jag lutade mig bakåt, slog knäna i bordet och väckte hela familjen.. Har kollat på en Race från MIO, så blir nog en sån när lönen behagar titta in.

Visa signatur

Antec P280, Noctua NF-P12 x2, Corsair HX650, Sabertooth 990FX, AMD Phenom II 965, Noctua NH-D14, Geforce 560TI, 2x 4GB Kingston HyperX, 2x 2GB Corsair Memory XMS3, Western Digital Caviar 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle:

Har en likadan, bästa jag har haft

Permalänk

Hur tur får man?

Har de senaste 2-3 åren jobbat på auktion 1-2 söndagar i månaden. Har endast köpt en gammal fåtölj tidigare för 40kr.

Sen nu när man började snacka om att byta i tråden här igår så ser jag en fin kontorsstol på auktionen. Gissa om jag blev glad då jag ropade in den för 200 kr! Och det blev ju inte sämre när man kom hem och googlade lite och såg att det var en RH Logic 3 med diverse extra funktioner, nypris 6-7000kr

Och i nyskick var den också!

Hade helst köpt en med nackstöd och en annan färg, men för 200kr så ska jag nog inte klaga

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexandberg:

Hur tur får man?

Har de senaste 2-3 åren jobbat på auktion 1-2 söndagar i månaden. Har endast köpt en gammal fåtölj tidigare för 40kr.

Sen nu när man började snacka om att byta i tråden här igår så ser jag en fin kontorsstol på auktionen. Gissa om jag blev glad då jag ropade in den för 200 kr! Och det blev ju inte sämre när man kom hem och googlade lite och såg att det var en RH Logic 3 med diverse extra funktioner, nypris 6-7000kr

Och i nyskick var den också!

http://imageshack.us/a/img853/3989/nystol.jpg

Hade helst köpt en med nackstöd och en annan färg, men för 200kr så ska jag nog inte klaga

Blir det inte svårt att dra in/och/ut stolen med en matta under?

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Skrivet av Galarix:

Blir det inte svårt att dra in/och/ut stolen med en matta under?

Satt just och funderade på det och jo, det stämmer. Det var till en början en tillfällig lösning för att min förra stol förstörde golvet, så jag stoppade mattan under då den bara låg och samlade damm. Men har nu funderat på att byta ut den mot en plastskiva som man kan köpa på IKEA. Vet dock inte om den räcker då jag brukar rulla runt vid hela skrivbordet

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem

En Kinnarp modell 9124N1:

Älskar den. Beslöt mig för att lägga en bra peng på stolen efter att min förra gick sönder och orsakade ett stort blodigt köttsår på min rygg.

Permalänk
Medlem

Får ta en random bild från nätet för min kamera var utan ström atm

Den längst till höger är samma som jag har, inköpt på Sotka för sisådär en 4 år sen, kommer inte ihåg exakt vad den hette längre.
Anyways, bekväm och bra, var väl iaf medeldyr när den köptes så nån sorts kvalitet iaf, inget som har gått sönder eller blivit överdrivet slitet ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SayZk:

Jag hade också en sådan. Ryggstödet sitter ju bara skruvat i plattan man sitter på, och den är ju spån eller något sådant skit så det slutade med att den knäcktes...

Samma med min, det var väl där någonstans jag slutade köpa "billiga" "skräpstolar". Sitter numera i en stol från Kinnarps. Visst, de är ju inte gratis men håller i evigheter och är så mycket bättre för kroppen.

Permalänk

Många som har stolen Markus från IKEA! Kul!

Permalänk
Medlem
Skrivet av roadspig:

Samma med min, det var väl där någonstans jag slutade köpa "billiga" "skräpstolar". Sitter numera i en stol från Kinnarps. Visst, de är ju inte gratis men håller i evigheter och är så mycket bättre för kroppen.

komiskt, jag bytte ut min kinnarps stol precis som jag personligen inte tyckte jag satt så skönt i.
+ den hade börjat gnissla något enorm
+ låsnings funktionen fungerar inte som den ska längre
+ den var lite sliten
denna model:

blev en 1700kr stol från jysk som jag hittade för 900kr (utförsäljning)
+
metall ben (stjärnan som hjulen sitter på) från min kinnarps stol.

stabil, "hård" och skön stol nu.

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Medlem

Finns inget bättre alternativ!

Visa signatur

Hello. x99

Permalänk
Medlem

shit många sitter som kungar haha

själv sitter man som en hösäck, man varken höja eller sänka och armstödet sönder så bara en tidsfråga innan man sitter på en snurrande mjölkpall!

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Satt förut i nåt skit från jysk, vill avråda alla från att köpa denna stol, usel kvalité! så här såg den ut efter inte alls lång tid, inte ens 3 månader gammal.

http://files.ok.ms/8861611442/P6250183.JPG

Haha! Har en exakt stol som den! All skumgummi eller vad det är som den är fylld med har trillat ut, så nu sitter man på en träplanka med ett "härligt" ryggstöd.

Visa signatur

I7 4790K @ 4.0GHz | GTX 780Ti | Corsair TX 750W/ 80+ | 8GB DDR3 1600MHz | NZXT H440W | Corsair K70 Cherry Red | Corsair Vengance 2100 | Mionix Naos 7000 | Sennheiser HD 558 | Asus Xonar D2 |