Gaming/streaming/videoredigering laptop 15K

Permalänk

Gaming/streaming/videoredigering laptop 15K

Har egentligen ingen riktig budget, men för att inte gå alldeles överstyr så kan vi väl säga cirka 15K. Letar då efter en laptop som de nyare spelen flyter fint på, men vill ju även kunna streama sammtidigt osv. Syssla lite med 3D och videoredigering. Blir nog även mycket skit som ska in på datorn, så vill ju inte ha någon överdrivet liten HDD(minst 750gb). Stationär går ju bort med en gång, då jag jobbar rotation i Norge och är tvungen att resa fram och tillbaka rätt ofta. Det som jag har varit mest intresserad av just nu är ju då en G55VW(16gb), men den verkar ju en aning dated, liksom. Kan man ens få tag i mycket bättre om man slänger till några tusenlappar och går upp i 14/15K? Vill ju helst köra de fräschare spelen så maxat som möjligt, men tror inte att den pallar det egentligen(sett att den inte kan maxa allting på Skyrim te.x). Storlek/vikt inget större problem då den mest kommer att sitta stilla hemma, och stilla på jobbet. Ända anledningen till att det blir laptop nu är för att den ska ta mig fan med till jobbet. Bara att släpa den med, sen äre lugnt! Tack som fan för tips.

Edit: Kom på det att Asusen ligger nog bara på 500gb hdd egentligen(ej plats for en till(?)). kan fixa extern i värsta fall, men helst inte. blir en jävla massa extra att släpa på.

Permalänk
Medlem

http://www.pc-konsulten.se/

Komponera din dator efter behov.
Have fun!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

I den prisklassen är PC-konsulten faktiskt ett av de bättre alternativen.

För 15 000kr får du Core i7-Quad, 8gb 1600Mhz RAM, Radeon 7970M (maxxar allt på ultra), 500gb HDD + 180gb SSD, matt 1920x1080p, 3st USB 3.0, 2års garanti, bakgrundsbelyst tangentbord och väger ca 0,5kg mindre än G55.

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk

Jo, men det låter ju perfekt. Dock osäker på vad du valt då jag kommer upp i högre priser när jag själv testar Tack för svaren, har suttit och kollat runt lite. Bär iväg till jobbet om cirka en timme. Skulle vara trevligt om du möjligtvis kunde visa precis vad det var för någon som du byggde ihop, då man egentligen inte vill gå över 15 papp riktigt. Innan jag åker iväg då. Uppskattas verkligen!

Permalänk
Medlem

Glömde notera att jag inte valde med en Windows-licens, om du promt ska ha med den så välj de billigaste 8gb stickorna och billigaste i7an samt skippa 180gb SSD (alternativt köra en 60gb SSD och hamna 300kr över budget).

Går inte direktlänka tyvärr.

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk
Medlem

Denna kanske kan vara något? Beställde en själv igår som jag går hemma och väntar på

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=762363&cks=ASS&assoc=B99...

Visa signatur

AMD Ryzen 3600 || Hyper 212 Black Edition || ASUS PRIME B450M-A || Corsair Vengeance RGB PRO 32GB (2x16GB) 3200MHz || SAPPHIRE Pulse RX5700 XT || Crucial P3 Plus 1TB M.2 PCIe Gen4 NVMe || Kingston A400 960GB || Seasonic Focus GX 650W || Phanteks Eclipse P300A ||