Tredje gången gillt – ingen färgjustering i Battlefield 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Du kan köra den på punkbuster servrar också, det gör jag. http://bf3.realmware.co.uk/colour-tweaker/faq

Förövrigt är Dice dumma i huvudet. Detta kommer inte glömmas.

+1. En bunt idioter.

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Julgrannen:

Förvänta dig inte alltid helt fusk-fria matcher om du kör på servrar utan punkbuster!

Detsamma galler servar med punkbuster, jag har inte petat pa BF3 sen premium kom. Och tacka fan for det. Racker med 600 SPM utan fusk, that's it.

Visa signatur

4770k @ 4.8Ghz | MSI Sea Hawk 1080ti | 600w SFX | Fractal Design Nano | Kraken X31 | 1024Gb SSD Raid0 | 16Gb Corsair Vengeance LP | MSI Z87i AC | Sennheiser HD650 | Acer Predator Z35 35" 21:9 144hz | Schiit Modi | Schiit Vali | Blue Snowball Mic

Permalänk
Medlem
Skrivet av osca_r_00:

Vill ha 1942 och BF2 färgen tillbaka:(

Vill ha bf 1942 med frostbite 2, bara måste ha..
ww2 spelen är så mycket härligare än dessa "moderna" tolkningar av krig
Låt mig flyga min zero på wake Island igen och nu med störtskön graffe

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bra där Dice!

Att gnälla på att färginställningar är lite fel efter man upptäckt att det finns mods som kan ändra dem är bara sjukt barnsligt. Det är den grafiska stilen Dice valt att gå efter. Det är ingen "game breaking" bug så det finns ingen anledning att ändra den.
Att hata på Dice för att det inte ändrar på en så otroligt subjektiv sak som en så liten, dock högljud, del av spelarna vill är ju bara dumt.
Hade ni hatat på Gearbox om det inte ändra den cell shadaded stilen på Borderlands bara för att en lite del av spelare inte tycker om den?

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Du kan köra den på punkbuster servrar också, det gör jag. http://bf3.realmware.co.uk/colour-tweaker/faq

Förövrigt är Dice dumma i huvudet. Detta kommer inte glömmas.

Läste följande på sidan länka:

Will this get me kicked or banned by PunkBuster?

Possibly. Unlike all of our other tools, BF3 Colour Tweaker does modify the game files of Battlefield 3, which could potentially get detected by PunkBuster. At the time of writing, it is safe to use on PunkBuster servers. However, this could change at any time in the future.

Är ju inte helt säkert att köra det på servrar med punkbuster?

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Läkarn:

Bra där Dice!

Att gnälla på att färginställningar är lite fel efter man upptäckt att det finns mods som kan ändra dem är bara sjukt barnsligt. Det är den grafiska stilen Dice valt att gå efter. Det är ingen "game breaking" bug så det finns ingen anledning att ändra den.
Att hata på Dice för att det inte ändrar på en så otroligt subjektiv sak som en så liten, dock högljud, del av spelarna vill är ju bara dumt.
Hade ni hatat på Gearbox om det inte ändra den cell shadaded stilen på Borderlands bara för att en lite del av spelare inte tycker om den?

I klartext: LOL@pöbelverksamheten.

Att gnälla om att färgen inte riktigt passar in och sen klaga över att spelet suger är lika vettigt som när någon här tyckte att BF3 var fult iom att en textur satt fel

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Detta kommer gå ner i historien som världens största i-lands problem.
Förövrigt så tycker jag dom gör helt rätt som vill bevara sin känsla i spelet.

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV | i5 4460 | Noctua NH-U9B SE2 |
Corsair 12GB@1866mhz | GTX 970 | SSDs: 3x120 raid, 1x 256 Win10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Läkarn:

Bra där Dice!

De har valt att gå med det blåa filtret för det döljer deras latheter.
Har sett att vissa delar av stranden på wake island har en grön ton.

"som en så liten del av spelarna"
Jasså. Har du statistik du kan visa oss allihopa?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Det var ju synd, hade börjat ställa in mig på att spela BF3 igen när det verkade som att vi faktiskt skulle få lite färger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Dom har inte sagt något om att skada någon eller ?

men dom säger att dem ska avinstallera i ren rage, knappast så dem vill stödja dice/ea då? och då vill man väll inte har något att göra med dem längre, dvs företaget skadas. Vilket det inte gör av att dem avinstallerar. Hade vi snackat om att dem även ska returnera spelet, då skadar det mer.

Skrivet av Solding:

"Skadar" ju inget genom att avinstallera det osv, men man kan ju med säkerhet säga att dom personerna lär inte köpa något som har med spelet att göra. expantioner / premium eller nästa battlefield(dvs battlefield 4) osv, och det "skadar" dom / förlorar dom på.
Och minskat intresse för spelet borde dom förlora på med då dom bör få en del av kakan som blir när folk hyr servrar osv?

Ja självklart skadar det dem när folk som avinstallerar i ren rage inte kommer forts köpa spel av dem, men min poäng var att det är meningslöst att avinstallera spelet för man inte gillar företaget och inte tänker stödja dem längre. Sen visst, man skulle kunna ta det till punkten att om folk som hostar servrar lägger ner p.g.a spelartapp, då visst så skadar det företaget.

Skrivet av Uvania:

personligen kommer jag ALDRIG mer köpa ett spel från DICE och är vääääldigt nära på att 100% sluta köpa spel publicerade av EA för jag orkar verkligen inte med dom längre

innan lirade jag både need for speed, the sims, red alert, crysis, simcity, battlefield (ofc) men nu kommer jag kanske aldrig mer köpa några uppföljare eller liknande spel som EA släpper i framtiden, vilka är förlorarna då?

red alert 3 var pinsamt och extremt obalanserat i multiplayer
crysis 2 var ett jävla skämt vid release och en konsolport med dx9
need for speed pro street/shift/shift 2 var pinsamt dåliga och the run blir dåligt efter att ha spelat det i 10 timmar
battlefield 3 med deras jävla blåfilter
the sims 3 med alla buggar och helt tappat charmen älskade the sims 1 och 2
simcity kan jag inte uttala mig om eftersom jag inte spelat det på nästan 5 år.

sen inte nog med det tvingar dom oss att spela alla spel genom ORIGIN!! arggh!!

Ja det finns många spel från både EA och DICE som är smått legendariska för mig.. NFS:MW/Hot pursuit(originalet, inte remakeskiten), BF1942, osv osv. Men jag har roligt i dagens spel, men jag tror att dem gamla godingarna är kryddade med nostalgi med, även om dem var riktigt bra spel på den tiden. Men sålänge jag har roligt så.. men hade gärna sett att dem lägger in färgändrings patchen. fan också.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk

Jag tycker svaret är försvarligt. Dom vill inte riskera att förstöra spelets integritet genom att låta en tweaker ändra i basfilerna. Detta kan ge olika spelare övertag mot andra. Jag ser däremot inte varför DICE inte kunnat testa det själva. Testa lägga in kommandot, men ta bort det om det inte skulle fungera alls. Men ja, det förstör en del av spelets ursprungliga upplevelse att ändra färgerna. Det är då inget jag irriterat mig på, spelet har alltid sett mycket, mycket bra ut och detsamma tycker de absolut flesta recensenterna.

Det är lite som Mass Effect 3-slutet. Där blev det ju uppror för att det var några stycken som började skriva om det. Samma sak sker nu, ingen klagade förrän tweakern kom. Alla ska vara med att klaga och hata utan att egentligen ha brytt sig förut. DICE är duktiga (och inga idioter). De har gett oss ett bra spel som vi alla spelat och haft riktigt kul i. Varför klaga på det som redan finns när det inte har gjort oss något ont tidigare?

Jag är dock kluven också, för att det hade varit en annan sak om de faktiskt lät spelarna testa det här och se allas åsikter / värdera gameplay-övertag och liknande. Kanske spelarnas reaktion hade varit mildare?

Nåväl, oavsett hur det blir kommer jag inte sluta spela det bara för att jag inte får andra färger, det är bara barnsligt i mina ögon. Battlefield 3 duger för mig precis som det är.

Visa signatur

Custom loop - 7950X3D / 4090

Permalänk
Avstängd

Om folk kunde stå upp för sig själva istället för att hatta efter sin favoritutvecklare så hade vi kanske tagit ett kliv framåt i spelutvecklingen istället för att oftast ta två steg bakåt.

@Hanovanför - Har klagat sedan Betan.
Det roliga är att alla som försvarar det blåa verkar sitta på någon undangömd statistik..

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sängkant:

Nåväl, oavsett hur det blir kommer jag inte sluta spela det bara för att jag inte får andra färger, det är bara barnsligt i mina ögon. Battlefield 3 duger för mig precis som det är.

Spelet duger. Men många baner ser för jävliga ut. Visst att det är deras "stil", men ärdligt. Hur fan ser det ut egentligen?

t.ex

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dwightschrute:

haha tattar utvecklare

Skruvarn har ingenting med skärmkalibrering att göra när banorna är blåa och sjukt fula.
Ta en titt på lite comparison bilder från alpha och release.

Och alla som håller med dice, ni sätter bara käppar i utvecklingen.

Inte? Tog denna bild nu som exempel

Nu är ju inte vitbalansen osv helt korrekt men visar ändå hur stor skillnad skärmkalibreringen gör. Till vänster är det en dålig TN panel och till höger en u2311 som är hårdvarukalibrerad. Är ju typ lika stor skillnad som på dom där före efterbilderna.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av baggso:

Vill ha bf 1942 med frostbite 2, bara måste ha..
ww2 spelen är så mycket härligare än dessa "moderna" tolkningar av krig
Låt mig flyga min zero på wake Island igen och nu med störtskön graffe

Skickades från m.sweclockers.com

Skulle DICE göra om 1942...vilket de "typ" gjorde med 1943 som skulle komma till PC (look at that) så kommer det att vara lika blått som BF3... alltså så realistiskt som möjligt, för det "simulerar" ju krigsmiljö!

Skrivet av sKRUVARN:

Inte? Tog denna bild nu som exempel
http://i46.tinypic.com/103hao4.jpg

Nu är ju inte vitbalansen osv helt korrekt men visar ändå hur stor skillnad skärmkalibreringen gör. Till vänster är det en dålig TN panel och till höger en u2311 som är hårdvarukalibrerad. Är ju typ samma skillnad som dom där före efterbilderna.

Haha. Du måste ju skoja, tar en bild på dina skärmar med en riktigt kass kamera?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jappse:

Spelet duger. Men många baner ser för jävliga ut. Visst att det är deras "stil", men ärdligt. Hur fan ser det ut egentligen?

t.ex

http://wikitravel.org/upload/en/thumb/e/e4/Wake_Island.jpg/40...

http://cdn.gamerant.com/wp-content/uploads/Battlefield-3-Back...

Fantasi pwnar oftast verkligheten. trist att fantasi världen som bf3 målar upp inte tilltalar dig. Jag gillar det skarpt.

Visa signatur

Permalänk

Bra gjort av dice som visar vart skåpet ska stå. Jag håller med att det blåa filtret kan vara för mycket ibland. Men 500 inlägg om ett jäkla filter på ett spel som majoriteten ändå kommer att fortsätta spela?! Tycker folk ska sluta trigga varandra på forumet som att det blåa filtret är djävulens verk och spelet är omöjligt att spela med det.

Och bra gjort av er som faktiskt väljer att avinstallera Battlefield 3! Ni känner att filtret inte fungerar för er och sen är det klart!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 @ 3,9GHz | MSI 870A-G54 AM3 | Corsair 1600MHz XMS3 8GB | Gigabyte Radeon HD6950 2GB | Crucial M500 240GB | FSP Aurum 700w

Permalänk
Avstängd
Skrivet av astrob0y:

Fantasi pwnar oftast verkligheten. trist att fantasi världen som bf3 målar upp inte tilltalar dig. Jag gillar det skarpt.

Men vaddå? De flesta här har ju sagt att BF3 försöker simulera krigsmiljö... men nu är det alltså Fantasi?

Detta ser förövrigt mycket mer fräscht ut än det DICE slänger ur sig (och inbefore för mycket färg... ta en titt irl och sedan tänk efter lite, ni kan själva reducera)

Detta är ju dock ett måste:

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Solding:

Läste följande på sidan länka:

Will this get me kicked or banned by PunkBuster?

Possibly. Unlike all of our other tools, BF3 Colour Tweaker does modify the game files of Battlefield 3, which could potentially get detected by PunkBuster. At the time of writing, it is safe to use on PunkBuster servers. However, this could change at any time in the future.

Är ju inte helt säkert att köra det på servrar med punkbuster?

Det är väl en minimal risk att få ban. Men som dom skriver i faq vet ju inte dice om man har ett korrupt installerat spel eller använder denna tweaken så i värsta fall blir man kickad från servern, vilken ingen blivit än sålänge. Har hört det ska vara extremt svårt för dom att upptäcka detta, men än inte så insatt.

Permalänk
Inaktiv

Skulle DICE göra om 1942...vilket de "typ" gjorde med 1943 som skulle komma till PC (look at that) så kommer det att vara lika blått som BF3... alltså så realistiskt som möjligt, för det "simulerar" ju krigsmiljö!

Haha. Du måste ju skoja, tar en bild på dina skärmar med en riktigt kass kamera?

Kameran är irrelevant i det här fallet och även hur färgerna ser ut osv, den visar dock hur stor skillnad det är i färgtemperatur mellan olika paneler. Kameran är förövrigt en Canon 60d med ett sigma 30 1.4 hade kunna tagit en "korrekt" bild fast det hade inte bidragit för 5öre till min poäng så fanns ingen anledning att lägga ner tid på det.

Permalänk
Medlem

Det låter på folk som om BF3 släpptes igår, utan att det har visats några videor. Eller att dom flesta köper "grisen i säcken". Vet inte folk vad dom köper?

"-Jag ska avinstallera skiten"
"-Värsta skitspelet någonsin"
"-jag ska kasta skiten"

Sen kan jag hålla med om att det är olyckligt att gå ut med information innan det är "spikat" för att sedan göra en helomvändning.

Är personligen inte ett jätte-fan av BF3, spelat igenom singleplayer en gång.
Jag fick ut det jag ville av spelet.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Men vaddå? De flesta här har ju sagt att BF3 försöker simulera krigsmiljö... men nu är det alltså Fantasi?

stimulerad krigsmiljö framför datorskärm=fantasi
krigsmiljö som dödar deltagarna på riktigt och där extraliv inte existerar=verklighet

Skrivet av Nautilus011:

Det låter på folk som om BF3 släpptes igår, utan att det har visats några videor. Eller att dom flesta köper "grisen i säcken". Vet inte folk vad dom köper?

Och det där därför det här är så awsome. EA/DICE har gjort frånga till pr för dem Spelet har månader på nacken och ändå så sitter vi och diskuterar spelet i detaljnivå

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon75480:

Kameran är irrelevant i det här fallet och även hur färgerna ser ut osv, den visar dock hur stor skillnad det är i färgtemperatur mellan olika paneler.

Ökar jag färgtempen på min skärm så ökar ju ALLA färger... dvs det blåa.
Sänker jag så blir ju allting grått och tråkigt.'

Astro, du menar väl Simulerad? Inte Stimulerad?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag förståt inte hur folk kan vara så otroligt petiga. Enda sedan jag började läsa battlefield 3 trådarna så har det varit: "Dice pissar på spelarna","Battlelog är för plottrig","För många hackers". jag har en bra bit över 300 timmars speltid. och jag har varit med om en enda fuskare!
och nu färgskalan. Snälla, Dice har rätt att göra vad de vill och de kommer inte att falla för grupptrycket.
Håll ut i 15 dagar, då kommer black ops 2 och jag är säker på att det kommer att finnas jättemånga fina färger som ni kan titta på.

Permalänk
Skrivet av Julgrannen:

Förvänta dig inte alltid helt fusk-fria matcher om du kör på servrar utan punkbuster!

Ja du, jag tröttnade på BF3 ett tag tillbaka pga allt fusk och det var på servrar MED punkbuster. Menar du att problemet med aim-bootar och annat dravel på punkbuster-"skyddade" servrar har lösts?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mruder:

Jag förståt inte hur folk kan vara så otroligt petiga. Enda sedan jag började läsa battlefield 3 trådarna så har det varit: "Dice pissar på spelarna","Battlelog är för plottrig","För många hackers". jag har en bra bit över 300 timmars speltid. och jag har varit med om en enda fuskare!
och nu färgskalan. Snälla, Dice har rätt att göra vad de vill och de kommer inte att falla för grupptrycket.
Håll ut i 15 dagar, då kommer black ops 2 och jag är säker på att det kommer att finnas jättemånga fina färger som ni kan titta på.

Artificialaiming. Du vet inte vem som fuskar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Vilken värld lever du i? Spelet utspelar sig inte på Mars.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Men gud, jag såg fram emot att börja spela bf3 igen .. men men, blir att vänta till bf4.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jappse:

Vilken värld lever du i? Spelet utspelar sig inte på Mars.

Nej det utspelar sig på Neptunus.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av astrob0y:

Ja visst är det härligt med en grå mörk tropisk ö mitt på dani fint väder *slår sig i pannan*