Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Fattar inte det, jag har kanske 50 MF + NV, MP4 och paragon 12. Men jag har spelat kanske 15-20h sen 1.0.5 släpptes och jag har inte hittat annat än max en lvl 63 grej (gul) som var värd kanske 100k.
Får aldrig något alls att nämna.. Kör Act 3.

Kör MP1 istället!

Skrivet av Blaze84:

Vet någon var de har flyttat den där källaren under huset nära första teleporten på ACT1 ?
Jag har inte hittat en enda SET item hur mkt MF krävs det för de? Kör ni med MF på alla items i gear?

Jag har 0 MF på mitt gear... Nä förresten, på skorna har jag nog 14 eller så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

Vilken MP-level?

Vet inte körde public, var väll den minsta eftersom man inte kan välja själv eller går det å se?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blaze84:

Vet inte körde public, var väll den minsta eftersom man inte kan välja själv eller går det å se?

Om de inte hotfixat in det så kan man inte köra MP level alls i public.

Skrivet av SunQ:

Fattar inte det, jag har kanske 50 MF + NV, MP4 och paragon 12. Men jag har spelat kanske 15-20h sen 1.0.5 släpptes och jag har inte hittat annat än max en lvl 63 grej (gul) som var värd kanske 100k.
Får aldrig något alls att nämna.. Kör Act 3.

Vet ju inte hur mycket du plockar upp, men i och med 1.0.5 så baseras statsen på MLVL istället för ilvl så kör du A3 eller högre alternativt MP1 eller högre på A1/A2 så kan alla items som droppar rolla med 63 stats, det enda som inte påverkas av detta är bas damage och bas armor.
Så det kan vara en idé att iaf plocka alla typ av armors oavsett om de är ilvl 58 eller 63. På vapen håller iaf jag mig till ilvl 63 eftersom de rullar högre bas damage.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

Hur får man 97k dps? Har själv runt 33k tror jag. Kör förvisso ww-spec.

Om vi bara snackar DPS nu..

Så kan du kan jämföra med mitt gear (har dock inte så bra - enligt eget tycke )
http://eu.battle.net/d3/en/profile/mallow-2512/hero/882306

Första/största anmärkningen med dina prylar är väl ditt offhandvapen. Jämför våra
DPS:en på din är väldigt låg (även om ajg önskar att min hade socket som din), så om jag vore du skulle jag försöka hitta en uppgradering där.

Hög DPS är väl egentligen inga konstigheter, rent teoretiskt. Man försöker ha så mycket strength, crit chance, crit damage, attack speed på så många av sina delar som möjligt. Så hög DPS på vapen som möjligt också förstås.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mallow:

Om vi bara snackar DPS nu..

Så kan du kan jämföra med mitt gear (har dock inte så bra - enligt eget tycke )
http://eu.battle.net/d3/en/profile/mallow-2512/hero/882306

Första/största anmärkningen med dina prylar är väl ditt offhandvapen. Jämför våra
DPS:en på din är väldigt låg (även om ajg önskar att min hade socket som din), så om jag vore du skulle jag försöka hitta en uppgradering där.

Hög DPS är väl egentligen inga konstigheter, rent teoretiskt. Man försöker ha så mycket strength, crit chance, crit damage, attack speed på så många av sina delar som möjligt. Så hög DPS på vapen som möjligt också förstås.

nu spelar ju damage på offand i princip ingen roll alls för barbs som kör ww build ^^ då nästan alla abilitys man använder är baserade på mainhand så hans är minst lika bra som din om inte bättre

därför kan det även vara svårt att på en "korrekt" dmg eftersom att ha en låg dmg i offhand drar ner dmg'en som visas i inventory, även fast nästan allt man använder inte påverkas av offhand dmg

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggzor:

nu spelar ju damage på offand i princip ingen roll alls för barbs som kör ww build ^^ då nästan alla abilitys man använder är baserade på mainhand så hans är minst lika bra som din om inte bättre

därför kan det även vara svårt att på en "korrekt" dmg eftersom att ha en låg dmg i offhand drar ner dmg'en som visas i inventory, även fast nästan allt man använder inte påverkas av offhand dmg

Jaså? Det har jag inte hört något om. Så du menar på att jag skulle tjäna på att köpa ett billigare 400dps vapen med dom statsen jag vill ha? Hörs konstigt. Har du någon källa på det?
Har nog aldrig sett någons WW barb ha låg DPS på offhand om dom kan hjälpa det.

Permalänk

Alltså jag blir snart tokig på detta skitspel!!
Har lagt 2 timmar nu på att försöka farma Act3 MP1 utan att få ett enda drop som är något värt. Inga legends, inga set. Inga vanliga rares som är värt något heller. Har haft 400% MF större delen av tiden. Dött säkert 8-9 ggr pga fire/poison trails. Alltså jag har väl ändå så bra MF det går att ha?! Varför får inte JAG några bra grejor?!
Känner framför allt att jag vill ha mer all res, men allt med mycket all res är svindyrt. Kollade lite snart på ett set med Immortal kings boots och belt. Men billigaste bootsen låg på buy out på 17 mille. Typ dubbelt mot vad jag äger. Kunde man bara få några vettiga drops så kunde man kanske ha råd att köpa något också. Varför denna orättvisa i spelet?!!?!
Btw, har blivit disconnectad 2 ggr också och tappat min NV. Detta trots att jag inte haft något problem med uppkopplingen i övriga program.

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

Alltså jag blir snart tokig på detta skitspel!!
Har lagt 2 timmar nu på att försöka farma Act3 MP1 utan att få ett enda drop som är något värt. Inga legends, inga set. Inga vanliga rares som är värt något heller. Har haft 400% MF större delen av tiden. Dött säkert 8-9 ggr pga fire/poison trails. Alltså jag har väl ändå så bra MF det går att ha?! Varför får inte JAG några bra grejor?!
Känner framför allt att jag vill ha mer all res, men allt med mycket all res är svindyrt. Kollade lite snart på ett set med Immortal kings boots och belt. Men billigaste bootsen låg på buy out på 17 mille. Typ dubbelt mot vad jag äger. Kunde man bara få några vettiga drops så kunde man kanske ha råd att köpa något också. Varför denna orättvisa i spelet?!!?!
Btw, har blivit disconnectad 2 ggr också och tappat min NV. Detta trots att jag inte haft något problem med uppkopplingen i övriga program.

vafan? 2 timmar sluta gnäll, jag är glad om jag hittar nåt säljbart varje 2-3 dagar http://eu.battle.net/d3/en/profile/Laggzor-2304/hero/17136403 där har du min gubbe då, diablo är ett farmspel det ska inte vara lätt att få saker, det tar tid helt enkelt.

orättvisa? pfft RNG är RNG så är det, sen är det upp till var o en hur pass effektivt man kan farma så tid man lägger ner är helt orelevant

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Skrivet av Laggzor:

vafan? 2 timmar sluta gnäll, jag är glad om jag hittar nåt säljbart varje 2-3 dagar http://eu.battle.net/d3/en/profile/Laggzor-2304/hero/17136403 där har du min gubbe då, diablo är ett farmspel det ska inte vara lätt att få saker, det tar tid helt enkelt.

orättvisa? pfft RNG är RNG så är det, sen är det upp till var o en hur pass effektivt man kan farma så tid man lägger ner är helt orelevant

Vafan har du inget liv eller? För att få det du har där hade jag behöver sluta jobba och köpa tur från gudarna.

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

Vafan har du inget liv eller? För att få det du har där hade jag behöver sluta jobba och köpa tur från gudarna.

ja tack du....

för övrigt har jag sämst gear av dom jag kör med, spelet har varit ute ett tag nu..

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk

Jag gjorde comebackl till diablo3 för 3 dagar sedan, då var jag på ac2 inferno. Sen dess har jag hittat 8+ legendaries. Bland annat skorn som boostade min dps avsevärt. Tagit mig till paragon lvl 11 och farmar act3 mp1. Så sen jag slutade har det helt klart hänt en hel del:P

Visa signatur

I5 2500k @ 4.5ghz | 8gb ddr3 | Fractal Design Arc | Gigabyte 670oc | ASUS P8P67 PRO B3 | Antec Kuhler H2O 620 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

Vafan har du inget liv eller? För att få det du har där hade jag behöver sluta jobba och köpa tur från gudarna.

Diablo 3 kanske inte är ditt spel.. pick your battles

Permalänk
Skrivet av anon146897:

Diablo 3 kanske inte är ditt spel.. pick your battles

Du har kanske rätt. Men jag trodde i min enfald att man som normal spelare skulle kunna nå hyffsad framgång utan att bo i datorn, fuska eller ha värre tur än Alexander Lukas. Men jag hade kanske fel.

Har frågat flera gånger här om hjälp och visst har folk försökt hjälpa, men jag har hittills inte fått något råd som gjort någon himlastormande skillnad. Mest har man sett folk gnugga salt i mina sår över hur fantastiskt det går för dom själva.

Jag är bara så less på att läsa om alla andra som får legendarys i drivor dagligen när jag aldrig ens ser en oavsett hur länge jag spelar. Har kört länge med max MF utan skillnad. Hur vore det om ni som bara försöker jävlas vore lite schyssta och hjälpte en stackars utarbetad familjefar som försöker fördriva en timme eller två framför datorn om kvällarna? Hade varit otroligt uppskattat.

Vad ska jag göra för att öka sannolikheten att få bättre drops? Spela Act 1 eller 3, MP level 1 eller 10, max MF eller hellre låg MF och högre MP-level? Förslag på gear eller gear-kombos mottages också tacksamt. Säg inte att man ska spela 15 timmar om dagen för den tiden finns inte. Och jag förväntar mig inte att hitta 5 legends á 100 mille. Men kunde man hitta något som man faktiskt kunde ha nytta av eller som gick att sälja för några få mille så skulle det göra spelet intressant igen. Som det är nu blev jag tvungen att stänga ner spelet för att inte slå näven genom skärmen. :/

SNÄLLA, var lite hjälpsamma!!!

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Skrivet av Laggzor:

ja tack du....

för övrigt har jag sämst gear av dom jag kör med, spelet har varit ute ett tag nu..

Menade inget illa jäntemot dig, men det du skrev kändes verkligen som en slap in the face. Ett fett hån.

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

Menade inget illa jäntemot dig, men det du skrev kändes verkligen som en slap in the face. Ett fett hån.

Det jag kan tipsa dig om är att du ska satsa på dps och inte tänka så mycket på MF gear.

När jag farmar gear kör jag på mp1 2 första bitarna av akt 3. går superfort att köra igenom dom och jag hittar lätt nåt på ungefär varannan tur.
Alltså jag kör från start fram till han fisnils som kastar en massa moln.
När han är död så börjar jag om och så kör jag om och om igen vid tillfälle.

Posta en länk med en profil till din gubbe så jag kan se din gear så ska jag se om jag har nån gear som kan hjälpa dig eller är en uppgradering som du kan få gratis som extra hjälp.

Permalänk
Medlem

Farma vad du än klarar av att göra snabbast (minst mp 1, act spelar ingen större roll). Droppen är ju alltid random oavsett MF, så försök få så många som bara möjligt på så kort tid som möjligt, det ökar dina (minimala) chanser att nåt av dom är bra.

Permalänk
Medlem

Jag får kanske 3-6 legends om dagen, kör mp1, kör genom acterna från sista lr näst sista bossarna.
Det har varit fler bra Rares än Legends sofar. Idag hittade jag Tals hjälmen som bäst i legendväg.

Har polare som kör mp0 act3 för snabbare rundor o hittar mer än på högre mp levels med tanke på hur fort han smiskar upp allt.
Bara att ha mycke mf o köra på så låg mp som möjligt så det går fort:)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/r0nii-2642/hero/12685920

Visa signatur

dator yay

Permalänk
Medlem

Är det inte så att chansen på drop inte varierar oavsett MP lvl? Det är bara stats på dropp som blir bättre ju högre MP.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggzor:

vafan? 2 timmar sluta gnäll, jag är glad om jag hittar nåt säljbart varje 2-3 dagar http://eu.battle.net/d3/en/profile/Laggzor-2304/hero/17136403 där har du min gubbe då, diablo är ett farmspel det ska inte vara lätt att få saker, det tar tid helt enkelt.

orättvisa? pfft RNG är RNG så är det, sen är det upp till var o en hur pass effektivt man kan farma så tid man lägger ner är helt orelevant

Nice gear. Bättre än Kongor typ :P? Iaf liknande.

Synd att min Monk aldrig får något vettigt gear :(.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Nice gear. Bättre än Kongor typ :P? Iaf liknande.

Synd att min Monk aldrig får något vettigt gear :(.

Förutom då att Kongor har ca 30k högre damage och drygt 20k mer HP, annars rätt lika stats
Fast Kongor är ju rätt överskattad ändå så.

Älskar alla dessa streamers som hjälper sina viewers.
Visst att de som kollar faktiskt får hjälp, men den som tjänar mest på den hjälpen är ju de som streamar då de får gratis saker ifrån det, t.ex de som hjälper sina viewers med att döda ubers, de behöver aldrig farma några nycklar för de har alltid folk som vill ha hjälp med att döda bossarna.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Förutom då att Kongor har ca 30k högre damage och drygt 20k mer HP, annars rätt lika stats
Fast Kongor är ju rätt överskattad ändå så.

Älskar alla dessa streamers som hjälper sina viewers.
Visst att de som kollar faktiskt får hjälp, men den som tjänar mest på den hjälpen är ju de som streamar då de får gratis saker ifrån det, t.ex de som hjälper sina viewers med att döda ubers, de behöver aldrig farma några nycklar för de har alltid folk som vill ha hjälp med att döda bossarna.

Det tycker jag är en hyfsad deal. Jag kan väl lägga lite tid på att farma nycklar bara jag får hjälp med ubers.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Det tycker jag är en hyfsad deal. Jag kan väl lägga lite tid på att farma nycklar bara jag får hjälp med ubers.

Personligen skulle jag hellre lägga tid på att döda ubers än farma nycklar då det är nycklarna som tar tid.
Farmar du ensam så krävs minst 9 spel för att få ihop 3 maskiner (vid 9 spel så förutsätts en droprate på 100%) så detta tar ju 15-20 minuter per spel dvs absolut minst 2½ timme för att sen ta alla bossarna på mindre än en halvtimme. Och för att ens garantera en 100% droprate så krävs det att man kör MP10 och grejjar man det så bör man inte behöva någon hjälp med bossarna sen.
Farmar man i grupp så ser jag ingen anledning till varför man skulle behöva hjälp till att börja med heller.

Sen kan du ju räkna med att behöva göra ett par dussin ringar innan du får en som faktiskt är något att ha (om du nu inte har väldig tur), är ju bara att kolla på t.ex Kongor då som har craftat 66 ringar och den bästa av de han gjort skulle om man bortser från XP boosten den ger knappt vara värd att equippa.

Så med det sagt skulle jag nog snarare tagit betalt för att låta dessa streamers använda mina slitsamt maskiner för att farma ringar

Edit:; Men nu var det ju inte det den här tråden handlade om så ska droppa den delen av diskussionen.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är bäst att hitta en balans mellan effektivitet och "drop rate". Själv kör jag som DH med god DPS på MP3, just för att det går fortast gentemot dropsen.

Här nedan finns lite mer info om just MP som kan vara värt att se över och tänka igenom (Det droppas fler items i högre MP och mer MF).

Blizzard har också sagt att högre MP ger bättre rolls vilket jag dock betvivlar.

https://bnetcmseu-a.akamaihd.net/cms/gallery/KLUB4NJIVL841349860692663.jpg?v=0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ackaman:

Blizzard har också sagt att högre MP ger bättre rolls[/URL]

Var har du läst det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Personligen skulle jag hellre lägga tid på att döda ubers än farma nycklar då det är nycklarna som tar tid.
Farmar du ensam så krävs minst 9 spel för att få ihop 3 maskiner (vid 9 spel så förutsätts en droprate på 100%) så detta tar ju 15-20 minuter per spel dvs absolut minst 2½ timme för att sen ta alla bossarna på mindre än en halvtimme. Och för att ens garantera en 100% droprate så krävs det att man kör MP10 och grejjar man det så bör man inte behöva någon hjälp med bossarna sen.
Farmar man i grupp så ser jag ingen anledning till varför man skulle behöva hjälp till att börja med heller.

Sen kan du ju räkna med att behöva göra ett par dussin ringar innan du får en som faktiskt är något att ha (om du nu inte har väldig tur), är ju bara att kolla på t.ex Kongor då som har craftat 66 ringar och den bästa av de han gjort skulle om man bortser från XP boosten den ger knappt vara värd att equippa.

Så med det sagt skulle jag nog snarare tagit betalt för att låta dessa streamers använda mina slitsamt maskiner för att farma ringar

Edit:; Men nu var det ju inte det den här tråden handlade om så ska droppa den delen av diskussionen.

Går jag runt och farmar nycklar på MP1-2 så har jag en LITEN men dock en chans att hitta en nyckel. Skulle jag in och fightas med uberbossarna på MP5 så är den chansen att jag ska lyckas obefintlig.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frexuz:

Alltså läser folk inte patch notes? ...

Jodå. Där gick det att läsa om fördubblad drop rate. Jag och många andra har upplevt bra mycket mer ökad droprate än så med samma nivå på mf som i 1.0.4. Nu har det gått många timmars speltid också så det verkar inte vara en hot streak för mig.

Permalänk
Medlem

angående det här med loot rain slog jag nog nyss personligt rekord, 4 uniques på 4 minuter, och en kan faktiskt bli användbar

senaste 3 dagarna droppade det dock ingenting

edit : avslutade "runnet" lite fint med en unique ring 5 min senare

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

Det går verkligen i vågor, alla sets och senaste unika har jag fått på bara MP1, men efter att ha kört nu ett par dagar MP3 i snitt så märker jag då att man får i princip samma skit på rares och inget annat, det är verkligen upp och ner när man får något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Det går verkligen i vågor, alla sets och senaste unika har jag fått på bara MP1, men efter att ha kört nu ett par dagar MP3 i snitt så märker jag då att man får i princip samma skit på rares och inget annat, det är verkligen upp och ner när man får något.

Är det inte bättre stats på grejerna ju högre MP?

Permalänk
Medlem

verkligen upp och ner för några dagar sedan droppa det set och leg lite heal tiden, nu har jag nördat hela helgen och fått ett set iteme, en ring som var ok, det var när jag sola mp4 och leta nycklar.