Permalänk
Medlem

Foldingen kör bara till 25%

Tjena!

Jag sökte lite men hitta inget om det, det finns garanterat men jag är super dåligt på att leta.

Jag började folda igår och märkte att min "CPU Usage" aldrig går över 25% och när jag kollar så har det tagit ca 6 timmar att komma till (1200/2000), vet inte riktigt vad det betyder.
Har en i5-3570, finns det nårga special inställningar som inte ligger i "Folding@Home Control Panel. Kör systray version 6.23.

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk
Medlem

Problemet som det är nu så kör inte du en SMP klient, så bara 1 kärna används.
Följ guiden i http://www.sweclockers.com/forum/104-sweclockers-foldinglag/7...
så ska du se att det utnyttjas bra mycket bättre.

Permalänk
Medlem

Okaj.

Kommer jag förlora den progressen jag gjort hittills eller är den så lite så det inte har någon betydelse?

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk
Medlem

Använd v7 klienten istället. Den är mycket bättre och användbar än de gamla!

Ladda ner den från http://folding.stanford.edu/English/HomePage klicka på "Windows All versions" och var noggrann med att läsa under installationen så kommer allting bli rätt inställt.

Visa signatur

i7 4770k 4.2 GHz delid | Asus Z97-E | 32GB 2133 MHz 12-13-12-37 1T DDR3 | Radeon 6600 | KC2500 2 TB + 840 EVO 1TB | Corsair AX860 Platinum | Define R4

"Once you go FLAC, you never go back!"

Permalänk
Medlem

Nice, nu kör den på 100%!

Men hur gör jag settingsen som fanns i den andra clienten, typ hur ofta den ska spara min progress och hur mycket processor den får använda och om den ska starta när datorn startas osv?
Måste man göra det i cmd, kan inte hitta något i preferences?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Läkarn:

Nice, nu kör den på 100%!

Men hur gör jag settingsen som fanns i den andra clienten, typ hur ofta den ska spara min progress och hur mycket processor den får använda och om den ska starta när datorn startas osv?
Måste man göra det i cmd, kan inte hitta något i preferences?

Uppe till höger måste du sätta advanced eller expert, sen kan du gå in på configure och ändra de inställningarna under advanced-fliken.

Visa signatur

MSI B850 Gaming Plus WIFI | AMD Ryzen 7 9800X3D | Be Quiet Dark Rock Pro 5 | PNY GeForce RTX 5070 Ti OC | Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000MHz CL30 | Samsung 980 PRO 2TB | Corsair RM750x Shift 750W | Fractal Design Define 7