Permalänk
Medlem

Geforce 2 kylning

Hejsan, fick en gammal dator av en bekant som jag tänkte köra gamla titlar som inte lirar med Windows 7.
När jag bootar upp den så märker jag att fläkten på grafikkortet inte alls vill vara med. Kortet fungerar och skickar bild men det börjar lukta varm dator väldigt snabbt. Vad tror ni är enklast, skaffa en fläkt som passar på kortet eller jaga rätt på ett annat AGP kort som passar?

Sökte lite snabbt på tradera efter fläktar men hittade inget, den som sitter på nu är referensfläkt från Nvidia, så det borde ju vara standardfäste på kortet.

Tips?

Mvh John

Visa signatur

Skräddaren säger nej.

Permalänk
Medlem

Om den nu har en liten fläns på sig så duger det säkert med vilken random fläkt som helst som flåser på den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av charmless:

Hejsan, fick en gammal dator av en bekant som jag tänkte köra gamla titlar som inte lirar med Windows 7.
När jag bootar upp den så märker jag att fläkten på grafikkortet inte alls vill vara med. Kortet fungerar och skickar bild men det börjar lukta varm dator väldigt snabbt. Vad tror ni är enklast, skaffa en fläkt som passar på kortet eller jaga rätt på ett annat AGP kort som passar?

Sökte lite snabbt på tradera efter fläktar men hittade inget, den som sitter på nu är referensfläkt från Nvidia, så det borde ju vara standardfäste på kortet.

Tips?

Mvh John

Du får kika efter lite...men om det är en kraftfull version av Geforce 2 kortet så är det bäst att ha en kylare, är det en svagare version så går en kylfläns lika bra.

Jag har en ASUS VIVO 32MB Geforce 2 GTS med en kylare. Fast den ger jag inte bort.

Visa signatur

Main: Intel i5 4670K | ASUS Geforce GTX 970 | Corsair Vengeance 16 GB DDR3 | Phanteks P400 | Cryorig H7 | EVGA Supernova G2 650W
Retro: AMD Athlon XP 2200+ | Nvidia Geforce 3 Ti200 | 3DFX Voodoo 2 (SLI) | 512MB DDR | Soundblaster Live! | Windows 98 SE

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Den från zalman var fin men kortet sitter i en shuttle x så det är väldigt tight med plats. Får leta efter en mer plan passiv fläns eller en liten fläkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Skräddaren säger nej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av charmless:

Den från zalman var fin men kortet sitter i en shuttle x så det är väldigt tight med plats. Får leta efter en mer plan passiv fläns eller en liten fläkt.

Eller så böjer du pinnarna bara. Hade en sån på sydbryggan på mitt DFI Lanparty NF4 moderkort och den var ju precis under grafikkortet så då bara tog jag en tång och böjde alla pinnarna så att den fick plats under grafikkortet.

Permalänk
Medlem

Skall kolla lite närmare på kortet och försöka identifiera vad det handlar om för modell. Är det en enklare kanske det räcker med att modda en passiv kylare. Moderkortet är av nforce2 typ och det sitter en amd 2100+ på den. Kanske inte blir så galet varmt ändå.

Visa signatur

Skräddaren säger nej.

Permalänk
Medlem

Då det begav sig brukade jag använda en gammal CPU-kylare som jag hade liggandes och så borrade jag fyra hål i den och drog buntband igenom. Gjorde så på flertalet grafikkort och det fungerade skitbra.