Guide: MSDNAA-konto för ALLA studenter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svenke:

Jag har laddat ner och installerat en 64-bit version på en dator.
Nu vill jag bygga nytt och den licensen är ju knyten till den gamla datorn (om jag förstår rätt).
Kan jag då ta en 32-bit nyckel och använda till ytterligare en 64-bit version?

Du citerade ju svaret?

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Testade på min skola och fick svaret "No departments found". Tolkar det faktum att skolan finns med som att skolan erbjuder MSDNAA-konto, eftersom att min skola var den enda i kommunen som fanns med på listan?

Tänkte skicka ett mail till receptionen imorgon och se vad de har att säga.

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk

Tackar för guiden!

Står i guiden att man inte kan betala via internet, men det gör det nu. Betalade med kort och betalningen registrerades och jag blev bonusmedlem direkt.
Behövde bara logga ut/in en gång och sen gå in på msdnaa sidan för att beställa kontot. Väntar nu på mailet från Microsoft.

Visa signatur

Dator: Fractal Design Define C | Intel i7 7700k | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Strix Z270E | 16GB Corsair Vengeance 2400MHz | Gigabyte GeForce GTX 1070 OC | OS: Samsung 960 EVO 500GB | Media: 1TB "noname" SSD | Corsair RM550X

Permalänk
Medlem
Skrivet av thernztrom:

Tackar för guiden!

Står i guiden att man inte kan betala via internet, men det gör det nu. Betalade med kort och betalningen registrerades och jag blev bonusmedlem direkt.
Behövde bara logga ut/in en gång och sen gå in på msdnaa sidan för att beställa kontot. Väntar nu på mailet från Microsoft.

Står det att man inte kan betala via internet? Bankgiro går inte så vitt jag vet.
Trevligt att det går att betala med kort i alla fall!

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Funkar guiden idag? DVS kan jag skaffa W7U genom pellesoft även idag eller har allt lagt ner?

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Funkar guiden idag? DVS kan jag skaffa W7U genom pellesoft även idag eller har allt lagt ner?

Tänker du på att guiden är gammal och ful?

Det ska fortfarande gå att skaffa MSDNAA-konto (tillgång till bland annat Windows 7) som bäst bekräftas av de senaste posterna i denna tråd. Jag personligen har inte testat.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Jag kommer inte åt länkarna för att bli bonusmedlem på sidan. De verkar vara döda. "Server error in '/' application.". På denna länk då http://pellesoft.se/services/smsactivate.aspx

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Ingår Windows 8 i det här MSDNAA-kontot?

Permalänk
Medlem
Skrivet av thoril:

Ingår Windows 8 i det här MSDNAA-kontot?

Ja, det tror jag nog.
Just nu finns det bara Consumer Review och Release Review. Vet ej när eller om det kommer "riktiga" versioner.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Hej!

Har dessvärre inte möjlighet att läsa igenom hela tråden, läste några sidor bak men hittade dessvärre inte svar på min fråga.

Jag har ett Windows 7 professional via pellesoft som jag tappat nyckeln till - hur går jag enklast tillväga för att hitta denna?

Tack på förhand.

Edit:

Har försökt söka i forumet, lyckas endast hitta tips om program som kan hitta nyckeln. Går dessa att lita på? Kan mod eller annan pålitlig rekommendera något sådant program (eller annat sätt att gå tillväga)?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av billiek:

Hej!

Har dessvärre inte möjlighet att läsa igenom hela tråden, läste några sidor bak men hittade dessvärre inte svar på min fråga.

Jag har ett Windows 7 professional via pellesoft som jag tappat nyckeln till - hur går jag enklast tillväga för att hitta denna?

Tack på förhand.

Edit:

Har försökt söka i forumet, lyckas endast hitta tips om program som kan hitta nyckeln. Går dessa att lita på? Kan mod eller annan pålitlig rekommendera något sådant program (eller annat sätt att gå tillväga)?

Ja? Allt dessa gör är att visa nyckeln, inget annat.
Du kanske har den i mailen eller på pellekontot?

Permalänk

Reggade mig i pellesoft i torsdags, väntar fortfarande på aktivering. Så sjukt sugen på att testa licenserna. Någon mer som väntar?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Rock_Son:

Reggade mig i pellesoft i torsdags, väntar fortfarande på aktivering. Så sjukt sugen på att testa licenserna. Någon mer som väntar?

150kr för Win 7 Licenser. Hmm man kanske borde hugga till och skaffa sig ett konto.
Berätta gärna hur det går för dig.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

150kr för Win 7 Licenser. Hmm man kanske borde hugga till och skaffa sig ett konto.
Berätta gärna hur det går för dig.

Dom hade tappat bort min email, skulle ha fått den för en vecka sedan >.< men nu har jag den. Windows 8:a finns som 64x/32x dock endast i Engelsk version. laddar ner den nu och ska installera sedan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rock_Son:

Dom hade tappat bort min email, skulle ha fått den för en vecka sedan >.< men nu har jag den. Windows 8:a finns som 64x/32x dock endast i Engelsk version. laddar ner den nu och ska installera sedan!

Finns Windows 7an fortfarande kvar då för nedladdning?

Visa signatur

~ Try to catch me ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av razeer:

Finns Windows 7an fortfarande kvar då för nedladdning?

Ja du kan t.om. tanka xp om jag inte minns fel

Permalänk
Skrivet av jocke92:

Ja du kan t.om. tanka xp om jag inte minns fel

det finns: 8/7Vista/xp/server i respektive 32/64 system plusandra små program. Ej office

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hur betalar man med kort?
Kan bara se att man kan betala med sms

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakteria:

Hur betalar man med kort?
Kan bara se att man kan betala med sms

Kortbetalning, bank och övriga betalningar finns ej. Tidigare fanns det bankgiro som man kunde betala till, men inte längre.
Det är bara SMS-betalning som gäller nu.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Om jag betalar en gång, får jag tanka EN version EN gång endast då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av blekfet:

Om jag betalar en gång, får jag tanka EN version EN gång endast då?

Du kommer att få fyra nycklar som du kan använda till fyra datorer, engelsk och svenska 32 respkt. 64-bitars. Nyckeln kan du faktiskt sedan använda till vilken version du vill så länge det är en win 7 pro-version. t. ex fyra 64-bit svenska om du så vill. Har inte kvar mitt konto så kan inte uttala mig om hur det är med win8.

Permalänk
Avstängd

Funderar på att byta moderkort och processor i datorn. Men jag behöver då troligen installera Windows 7 på nytt. Jag har W7 64 bit. Men nyckel från MSDNAA och aktiverad då. Nu har jag inte något konto längre. Kan man ändå använda nyckeln för att aktivera en ny installation av Windows?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av lolight:

Funderar på att byta moderkort och processor i datorn. Men jag behöver då troligen installera Windows 7 på nytt. Jag har W7 64 bit. Men nyckel från MSDNAA och aktiverad då. Nu har jag inte något konto längre. Kan man ändå använda nyckeln för att aktivera en ny installation av Windows?

Ja? Det är din nyckel.

Permalänk

Pellesoft är fortfarande legit alltså? Det enda som krävs är ett mecenatkort?

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Medlem

Försökte precis bli bonusmedlem men jag fastnar vid steg 2: "Du får ny fråga på SMS att skicka JA till 72456 för att bekräfta betalningen till pellesoft och gå vidare. Detta kan ej återbetalas.". När jag genomfört steg 1 får jag bara ett likadant sms som demo-SMSet. Det kommer alltså ingen fråga jag ska svara på, endast en aktiveringskod följt av en text där det står (endast demo). Nåja, får väl vänta och se om det dyker upp något.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk

Har blivit medlem på pellesoft sen tidigare och haft tillgång till msndaa konto, tänkte nu ladda ner win8 och testa det på min htpc. Men får "You are not eligible to purchase this item.", såg att i en annan tråd så har folk haft möjlighet att ladda ner den, vad ska jag göra så jag också kan ladda ner win8?
Tack på förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hobbydiktatorn:

Pellesoft är fortfarande legit alltså? Det enda som krävs är ett mecenatkort?

Ja, det stämmer.

Skrivet av Peking:

Försökte precis bli bonusmedlem men jag fastnar vid steg 2: "Du får ny fråga på SMS att skicka JA till 72456 för att bekräfta betalningen till pellesoft och gå vidare. Detta kan ej återbetalas.". När jag genomfört steg 1 får jag bara ett likadant sms som demo-SMSet. Det kommer alltså ingen fråga jag ska svara på, endast en aktiveringskod följt av en text där det står (endast demo). Nåja, får väl vänta och se om det dyker upp något.

Om inget händer är det nog bra om du kontaktar Pellesoft.

Skrivet av Mulig:

Har blivit medlem på pellesoft sen tidigare och haft tillgång till msndaa konto, tänkte nu ladda ner win8 och testa det på min htpc. Men får "You are not eligible to purchase this item.", såg att i en annan tråd så har folk haft möjlighet att ladda ner den, vad ska jag göra så jag också kan ladda ner win8?
Tack på förhand

Om du klickar på "Why am I not eligible?"-knappen (eller något i den stilen) så finns det en checklista som säger varför du inte är berättigad. Jag gissar på att det är för att du har haft ditt MSDNAA-konto längre än ett år.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leedow:

Om inget händer är det nog bra om du kontaktar Pellesoft.

Det ligger en felanmälan öppen på deras hemsida om just det här. Tänkte dock ändå ta och skicka ett mail och se vad de säger. Testade dock igen nu och det fungerar utan problem

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Skrivet av Leedow:

Om du klickar på "Why am I not eligible?"-knappen (eller något i den stilen) så finns det en checklista som säger varför du inte är berättigad. Jag gissar på att det är för att du har haft ditt MSDNAA-konto längre än ett år.

Jo det stämmer bra, det var ett par år sedan jag skaffade mitt konto. Kom dock senare på att universitetet jag studerar vid har kontrakt med DreamSpark och kunde köra genom det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mulig:

Jo det stämmer bra, det var ett par år sedan jag skaffade mitt konto. Kom dock senare på att universitetet jag studerar vid har kontrakt med DreamSpark och kunde köra genom det

Vet någon om man kan "uppdatera" sitt medlemskap så att man även ett år senare kan komma åt nya saker. t.ex. w8

Har ett gammalt konto sedan 2 år tillbaka och sitter i samma sits som du gjorde. fast har inte möjlighet att använda mig av universitetets login då jag inte pluggar någon datorvetenskap som är ett krav för att få tillgång till det.

Visa signatur

i5-2300 @ 2.8GHz || 8GB || 1TB HDD || GTX 460 SE @ 750/1500 ||