Permalänk

Köpråd: Gaming Laptop!

Hej Sweclockers.

Jag har försökt med fragbite men där får man inge vettigt svar så jag försöker här istället. Det är såhär att jag är ute efter en gaming laptop. Jag har googlat och youtubat på alienware laptop för dem har den största "hypen" vad gäller laptop+spel combo. Jag är den typen av killen som sitter med 1000 flikar uppe på internet samtidigt som jag spelar spel med den allra bästa grafiken. Jag är relativt kräsen när det kommer till spel, vad jag undrar på m17x är om den verkligen kan prestera. Ser man på specifikationerna ser det ju bra ut men å andra sidan vet man att man inte får ut lika mycket ur en laptop som man får med en desktop. Om ni vet något som är bättre än alienware, så får ni gärna tipsa. Jag hade tänkt att använda laptopen främst till spel eftersom jag ska vara ute och resa relativt mycket framöver. Det spelet som kommer spelas mest är World of Warcraft, Det jag undrar är om denna monster laptopen klarar 25-man raiding på åt minstonde high utan att det ska lagga en massa?

Om någon skulle ha denna laptopen och just råkar spela WoW på den, hur funkar det med grafiken? Blir det mycket fps drops? Överhettas den? Kan man köra addons utan att den droppar från 100 till 5 fps?

Vet att det är en massa frågor jag sitter på och ni kanske inte kan svara på alla, men den minsta hjälpen skulle hjälpa mig mer till ett beslut än vad ni tror.

Den jag siktat in mig på just nu är den från webhallen Alienware M17x - i7-3610QM / 16GB / 256GB SSD / 17.3" 120Hz / GTX675M (2gig vram)

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4.2 GHz 8MB | Kingston HyperX 32GB (4x8GB) DDR4 2400MHz CL15 | ASUS PRIME B250M-PLUS | ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 OC | corsair ax 860 | samsung 840 pro 256gb | ASUS 34" ROG SWIFT PG348Q |

Permalänk
Medlem

pc-konsulten.se. Samma komponenter till ett mycket lägre pris, och en laptop som är stilren och snygg. Välj extreme gaming sen clevo p170em.

Min laptop (signatur) klarar alla dagens spel på högsta inställningar utan problem. I bf3 får jag inte ut 100 fps men det funkar

Edit: webhallen har också clevo laptops. Här är en som är nästan som min, förutom att den har en 500gb hdd istället för 750gb samt en ssd jag inte vet märket på: http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/165154-webhallen_conf...

Visa signatur

Clevo P170EM: i7 3610QM - 8GB RAM - Nvidia GeForce GTX 680M - Plextor M3 Pro 128 GB SSD, 750 GB 7200 RPM - IC Diamond 7

Permalänk
Skrivet av ocr123:

pc-konsulten.se. Samma komponenter till ett mycket lägre pris, och en laptop som är stilren och snygg. Välj extreme gaming sen clevo p170em.

Min laptop (signatur) klarar alla dagens spel på högsta inställningar utan problem. I bf3 får jag inte ut 100 fps men det funkar

Edit: webhallen har också clevo laptops. Här är en som är nästan som min, förutom att den har en 500gb hdd istället för 750gb samt en ssd jag inte vet märket på: http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/165154-webhallen_conf...

Hur länge har du haft den? Och har du testat något i WoW?

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4.2 GHz 8MB | Kingston HyperX 32GB (4x8GB) DDR4 2400MHz CL15 | ASUS PRIME B250M-PLUS | ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 OC | corsair ax 860 | samsung 840 pro 256gb | ASUS 34" ROG SWIFT PG348Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Killzinger:

Hur länge har du haft den? Och har du testat något i WoW?

Jag har haft den sedan juni/juli. Ja, allt på max och inga fps drops har inte testat wow mycket men det är inte så grafikkrävande.

Visa signatur

Clevo P170EM: i7 3610QM - 8GB RAM - Nvidia GeForce GTX 680M - Plextor M3 Pro 128 GB SSD, 750 GB 7200 RPM - IC Diamond 7

Permalänk

Jag har en m18x. Är grymt nöjd med den. Dock är det värt att notera att alienware inte är prisvärt om du betalar fullpris, om du har studentrabatt så skulle jag välja alienware över clevo alla dagar i veckan. Utan rabatt, satsa på clevo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Jag har en m18x. Är grymt nöjd med den. Dock är det värt att notera att alienware inte är prisvärt om du betalar fullpris, om du har studentrabatt så skulle jag välja alienware över clevo alla dagar i veckan. Utan rabatt, satsa på clevo.

Får man fråga varför?

Visa signatur

Clevo P170EM: i7 3610QM - 8GB RAM - Nvidia GeForce GTX 680M - Plextor M3 Pro 128 GB SSD, 750 GB 7200 RPM - IC Diamond 7

Permalänk
Skrivet av ocr123:

Får man fråga varför?

Bättre kvalité för samma pris. Nu ska visserligen enduro-problemen som clevo med 7970M led av vara löst. Alienware har alltid varit synonymt med gedigen premium kvalité.

Permalänk

Varför en laptop?

Permalänk
Medlem
Skrivet av XsvennebananX:

Varför en laptop?

Varför inte?
Gillar verkligen att folk alltid börjar ifrågasätta när någon vill köpa en laptop.
varför inte bara gilla läget och hjälpa och verkligen hitta en laptop?

OnT: pc-konsulten har 680m/7970m korten om man vill ha snäppet värre gpu.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av XsvennebananX:

Varför en laptop?

Innan du börjar lägga fram argument som att stationära är mer kostnadseffektiva (mer prestanda/krona) vilket mycket riktigt stämmer så är det kanske värt att beakta att många faktiskt är i behov av en bra gaming-laptop då många kanske bor på ett flertal ställen och/eller reser mycket så en bärbara kanske är ett krav.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Bättre kvalité för samma pris. Nu ska visserligen enduro-problemen som clevo med 7970M led av vara löst. Alienware har alltid varit synonymt med gedigen premium kvalité.

Där har vi olika uppfattningar. Min vän har en ailienware (tror det var 17") och det känns som om den inte alls har lika bra byggkvalité. Dessutom är den ful.

Subjektivitet

Visa signatur

Clevo P170EM: i7 3610QM - 8GB RAM - Nvidia GeForce GTX 680M - Plextor M3 Pro 128 GB SSD, 750 GB 7200 RPM - IC Diamond 7

Permalänk
Skrivet av ocr123:

Där har vi olika uppfattningar. Min vän har en ailienware (tror det var 17") och det känns som om den inte alls har lika bra byggkvalité. Dessutom är den ful.

Subjektivitet

Stämmer bra det. Smaken är som baken. Då jag gick ifrån att ha en MSI GX740 (även bra dator det) som knappast vinner några skönhetspris så tycker jag alienware är förhållandevis stilren med undantag för de många olika lampor och dioder som lyser men dessa går ju stänga av helt om man så önskar för ett mer diskret utseende. Vad gäller byggkvalitén så är den faktiskt ypperlig så det gör mig mäkta förvånad när någon inte håller med där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Stämmer bra det. Smaken är som baken. Då jag gick ifrån att ha en MSI GX740 (även bra dator det) som knappast vinner några skönhetspris så tycker jag alienware är förhållandevis stilren med undantag för de många olika lampor och dioder som lyser men dessa går ju stänga av helt om man så önskar för ett mer diskret utseende. Vad gäller byggkvalitén så är den faktiskt ypperlig så det gör mig mäkta förvånad när någon inte håller med där.

Jag håller med dig om att ailienware har bra byggkvalité. Men jag säger också att p170em har bra byggkvalité. Jag gick också från en gx740 och där skriker det plast hela vägen till Kina.

Visa signatur

Clevo P170EM: i7 3610QM - 8GB RAM - Nvidia GeForce GTX 680M - Plextor M3 Pro 128 GB SSD, 750 GB 7200 RPM - IC Diamond 7

Permalänk

Det blir en: http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/165154-webhallen_conf...

med 8 gig extra minne och en antec kylplatta! Tack grabbar för tipset!

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4.2 GHz 8MB | Kingston HyperX 32GB (4x8GB) DDR4 2400MHz CL15 | ASUS PRIME B250M-PLUS | ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 OC | corsair ax 860 | samsung 840 pro 256gb | ASUS 34" ROG SWIFT PG348Q |