Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem

"mobilkartan"

Permalänk
Medlem
Skrivet av WeeMaan:

Grattis, + 8% idag också.
Köpte själv på 2,10€ så har fått min 920a med tillbehör betald denna vecka iaf.

Slutade nästan på +10% idag!

Skrivet av nathan:

Kul! Köpte själv på ~14kr, spännande värre.

Härligt, själv gick jag in på runt 16 för ett tag sedan

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ullahau:

"mobilkartan"

Om du inte visste det går det utmärkt att redigera inlägg. I alla fall via datorn.

Förövrigt är det någon som kollat in denna tråd på wpcentral där folk postar bilder knäppta med Lumia 920?
http://forums.wpcentral.com/nokia-lumia-920/200218-18.htm

Det ser bra ut mycket bra, framförallt lowlight-kort! Sjukt sugen på att få hem Lumian nu.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skit också om Dustin får in lurar så sent. Dom brukar alltid få lurar i första vändan när det kommer nya modeller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fetskaft:

Skit också om Dustin får in lurar så sent. Dom brukar alltid få lurar i första vändan när det kommer nya modeller.

Rätt så stensäker på att de får in första batchen nästa vecka.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk

Var också inne på 3 i Frölunda torg och kände lite på en "dummie" och måste säga att jag blev lite chockad över hur stor den va!!! Vikten kunde man ju inte känna då denna väger mindre... Men dock tyckte jag inte alls att den var speciellt tjock och klumpig!
Den satt verkligen bra i handen och jääävlar va snygg den va
Blev så glad att jag valde den gula då den va sjukt läcker o inte alls hal

Permalänk
Skrivet av Fetskaft:

Skit också om Dustin får in lurar så sent. Dom brukar alltid få lurar i första vändan när det kommer nya modeller.

Precis vad jag tänkte när jag lade min beställning där! Det fick bli thePhoneHouse istället. Dock är jag lite orolig. När jag lade beställningen fanns den gula "I Lager". 20-30 min senare när jag kollade på sidan stod den gula som "Beställningsvara". Jag hoppas innerligt min beställning var bland dem som fanns på lager. Har inte fått något svar än av deras support så jag får väl vänta och se på måndag vad dem säger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Rätt så stensäker på att de får in första batchen nästa vecka.

Fick följande svar hos Dustin i Norge:

"Da har vi sjekket dette med vår innkjøpsavdeling, og de sier at det dessverre er den datoen [17:e december] som stemmer. Det ser ut til å være leveringsproblemer på 920 telefonen over hele linja, så denne vil ikke klare å bli levert før den datoen [5:e december] du oppgir."

Min beställning var från den 1:a november.

Visa signatur

"Nothing is impossible because impossible itself says I M Possible..."

Permalänk
Skrivet av Jeddan:

Rätt så stensäker på att de får in första batchen nästa vecka.

Svar Nej. Jag var i kontakt med Dustins support tidigare idag och dem sa att det gällde alla beställningar, även min som tillhörde den första "batchen". Beställde min den 23/10.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eelector:

Det ser ut som det blir en repris av lanseringen av 900:an då det dröjde en evighet (början av april blev till mitten av juni har jag för mig). Sverige är en oviktig marknad. Förhoppningsvis kanske den finns i början av nästa år.

Som jag förutspådde så skjuts lanseringen hela tiden på framtiden... Har två lumia-ordrar på Dustin, en gul och en vit. Den första lades 18:e okt, och båda har fått ordern framflyttad till 17:e dec. Möjligen har Dustin blivit lågt prioriterad i tilldelningen, men jag misstänker att övriga kommer att få samma besked snart.

Permalänk
Medlem

Förmodligen har Nokia styrt om i logistiken och skickat lurarna till andra större marknader .

Permalänk

Synd att inte alla får nu direkt, tyvärr var väl ingen riktigt beredd på den enorma efterfrågan som blivit av telefonen. Men den som väntar på något gott...

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk
Medlem

Kanske dags att snegla på andra WP8 telefoner då ?

Permalänk

Är bara HTC som alternativ dock har dom sämre mjukvara och sämre kamera, funkar inte med handskar inte 4g osvosv..

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arie:

Kanske dags att snegla på andra WP8 telefoner då ?

Skulle nog vänta iallafall tills den lanseras officielt, se hur tillgången är då. (29 november)

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Skrivet av Arie:

Kanske dags att snegla på andra WP8 telefoner då ?

Jag hade kunnat välja HTC 8X men skärmen är tyvärr för liten, konstiga mått dom har valt för den också långsmall skärm lite som iphone 5?
Kamera är inte så viktigt för mig, inte kartor heller så HTC hade kunnat vara ett val om dom nu inte gjort ett sådant dåligt val med skärmen.
Samsungs är inte snygg och kommer väl i December eller Januari?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem

Jag är övertygad om att Nokia och Microsoft kommer att slå på stora trumman den 29 november och erbjuda laddningsplattor och annat smågodis till starkt reducerade priser. Så det gäller att ha is i magen och vänta och se vad operatörerna plockar upp ur sina julklappssäckar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ullahau:

Jag är övertygad om att Nokia och Microsoft kommer att slå på stora trumman den 29 november och erbjuda laddningsplattor och annat smågodis till starkt reducerade priser. Så det gäller att ha is i magen och vänta och se vad operatörerna plockar upp ur sina julklappssäckar...

Ja, dom kan väl slå på sina trummor hur mycket dom vill, men det lär väl knappast spela någon roll om det knappt finns telefoner att tillgå!?

Permalänk

En video som visar den svarta 920 mer i närbild.
http://www.youtube.com/watch?v=KdsCoJuLEoc&feature=g-hist

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem

Någon som vet ifall tele2 har uppsägnings tid på alla deras abonnemang? Mitt kontrakt på 24 månader har löpt ut, men vad jag förstått så kan jag ändå inte byta till t.ex halebop utan att behöva betala 2räkningar i månaden?? Det är väl 3 månaders uppsägningstid efter att kontraktet löpt ut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ullahau:

Var inne i dag på Emporia i Malmö och klämde på en 920:a. Den ligger som en smäck i näven. Att den skulle vara för tung är bara skitsnack. "Villhafaktorn" är skyhög. Lumian kommer att möblera om rejält på mobilkaratan.

Vilken butik fanns den i?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av avm:

Någon som vet ifall tele2 har uppsägnings tid på alla deras abonnemang? Mitt kontrakt på 24 månader har löpt ut, men vad jag förstått så kan jag ändå inte byta till t.ex halebop utan att behöva betala 2räkningar i månaden?? Det är väl 3 månaders uppsägningstid efter att kontraktet löpt ut?

Hos Telenor var det 3 månader för mig. Missade en månad men nu när jag ser tillbaka så skulle jag låtit den gå 1-2 månader till.

Säg upp det nu om du ska byta abb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av avm:

Någon som vet ifall tele2 har uppsägnings tid på alla deras abonnemang? Mitt kontrakt på 24 månader har löpt ut, men vad jag förstått så kan jag ändå inte byta till t.ex halebop utan att behöva betala 2räkningar i månaden?? Det är väl 3 månaders uppsägningstid efter att kontraktet löpt ut?

när jag köpte min iphone 5 på telia butiken så var det bara byta och då var det 2dagar kvar på min gamla 24månaders på halebop.

och dem aktiverade mitt nya sim direkt.

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Medlem
Skrivet av HaBBarN:

när jag köpte min iphone 5 på telia butiken så var det bara byta och då var det 2dagar kvar på min gamla 24månaders på halebop.

och dem aktiverade mitt nya sim direkt.

Tror det kan vara för att det är samma bolag. Får ringa och kolla upp det där imorn tack för svar!

Permalänk
Skrivet av concorde11:

Var också inne på 3 i Frölunda torg och kände lite på en "dummie" och måste säga att jag blev lite chockad över hur stor den va!!! Vikten kunde man ju inte känna då denna väger mindre... Men dock tyckte jag inte alls att den var speciellt tjock och klumpig!
Den satt verkligen bra i handen och jääävlar va snygg den va
Blev så glad att jag valde den gula då den va sjukt läcker o inte alls hal

Säljaren sa att dummyn skulle väga samma som originalet. Jag kan dock inte säga om detta är sant. Jag håller med dig att den gula var skitsnygg. Tyvärr valde jag den svarta och känner inte för att lägga om ordern så det får bli svart för mig.

Permalänk

Lumia 920 är etta bland mobiler nu på prisjakt. Det kan vara viktigt inför julhandeln som börjat nu. Många kollar där efter vilken telefon som är "inne" dessutom så är det första lumian på första platsen. (800an nådde 5e plats som högst).

Och fler sålda lumior innebär större intresse för att utveckla appar till wp8

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk
Medlem
Skrivet av avm:

Någon som vet ifall tele2 har uppsägnings tid på alla deras abonnemang? Mitt kontrakt på 24 månader har löpt ut, men vad jag förstått så kan jag ändå inte byta till t.ex halebop utan att behöva betala 2räkningar i månaden?? Det är väl 3 månaders uppsägningstid efter att kontraktet löpt ut?

Om du var inne på 21 månaden och hade sagt upp abg, så hade det vart slut vid/efter 24månaden

Nu efter 24mån så brukar det nästan alltid vara 3mån uppsägningstid efter också, men om man. Byter operatör så kan operatören ibland va riktigt schysst å betala den slutgiltiga summan om du använder deras simkort från avtalat tid så att säga.

Men sen finns även dom operatörer men också företag som mobilizera, phonehojse osv som kan fixa så att du får ditt porterat till nya operatören men du behöver vänta "såhär lång tid" å under den tiden använda detta nummer som tillfälligt. Och beroende på hur lång tid det är kvar å går att ändra på gamla abg så brukar man oftast byta ned sitt abg till lägsta möjliga pris, säg 49kr/mån tills porteringen går igenom.

Så ibland kan man alltså få betala 2 fakturor tills allt är färdigt.

Bästa är att alltid stanna kvar hos en operatör å förlänga bara, eller köpa mobilen kontant eller ha icke bundet abg.

Jag hade abg på fele2(sugpung fele2!!!) där det var bindningsfritt, portering tar 2veckor för mig. Tills jag får telenor (tackålov)

Tjejen hade TRE, några dagar kvar på sin bindningstid men blir tvungen å betala 2-3mån extra för man inte har sagt till i tid att man vill avsluta abg. Dock blire 49k/mån på det abg tills den är borta så där ere inga problem för mig.

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ture6600:

Om du inte visste det går det utmärkt att redigera inlägg. I alla fall via datorn.

Förövrigt är det någon som kollat in denna tråd på wpcentral där folk postar bilder knäppta med Lumia 920?
http://forums.wpcentral.com/nokia-lumia-920/200218-18.htm

Det ser bra ut mycket bra, framförallt lowlight-kort! Sjukt sugen på att få hem Lumian nu.

Bilder tagna i dagsljus ser ju dock inte så roliga ut :/

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NiV3Rt:

Bilder tagna i dagsljus ser ju dock inte så roliga ut :/

sant
klassiska mobil smeten i detaljerna
så varför köper ni den här mobilen ni som köper den?
är det hypen ni går på eller är den så jävla speciell?

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|