Permalänk
Skrivet av Konqer:

Ser ut att vara sand av något slag enligt mig.

Måste vara den fulaste sand jag någonsin sett

1. Den är grå, inte gulaktig.

2. Den har ingen faktisk textur, utan är bara grå färg av en nyans som är lite transparent runt kanterna

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Btw, var det bara jag som var riktigt besviken på den nya Sand Skiffen i DLCn? D: Hade väntat mig att den hade kunnat flyga lite, iaf kanske 4-5 meter över marken, inte bara precis ovanför marken, känns som samma grej som de andra fordonen i princip, hade velat ha något nytt :C Hade varit riktigt sweet om motorerna hade stängs av när man hoppade ur, så att den låg på marken liksom.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Btw, var det bara jag som var riktigt besviken på den nya Sand Skiffen i DLCn? D: Hade väntat mig att den hade kunnat flyga lite, iaf kanske 4-5 meter över marken, inte bara precis ovanför marken, känns som samma grej som de andra fordonen i princip, hade velat ha något nytt :C Hade varit riktigt sweet om motorerna hade stängs av när man hoppade ur, så att den låg på marken liksom.

Det går ju att strafea med den! Bara det är ju awesome.

Om du kör ut för ett högt stup så flyger den iaf ett tag istället för att droppa ner som en sten.

Det som stör mig med den är hur buggat vapenljudet är. Ibland när man tittar åt ett håll och börjar skjuta så hörs inte ljudet alls, och ibland så hörs ljudet från exakt samma håll i lurarna oavsett om man vrider på sig efter att man börjat skjuta.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Skrivet av era909:

Det går ju att strafea med den! Bara det är ju awesome.

Om du kör ut för ett högt stup så flyger den iaf ett tag istället för att droppa ner som en sten.

Det som stör mig med den är hur buggat vapenljudet är. Ibland när man tittar åt ett håll och börjar skjuta så hörs inte ljudet alls, och ibland så hörs ljudet från exakt samma håll i lurarna oavsett om man vrider på sig efter att man börjat skjuta.

Andra bilar "flyger" nästan lika bra då det är så låg gravitation i spelet... Att strafea är det enda den kan göra annorlunda, vilket inte väger upp för att inte ha någon boost :C Kul med nytt fordon, men de hade kunnat göra något helt nytt, inte bara en ny typ av bil... De vet ju att alla egentligen vill ha typ en Buzzard att flyga runt i, när jag såg hovercraftet första gången antog jag direkt att den som kunna flyga i den nivå som havet hade varit på förut.

Skulle varit nice om det varit typ acid på marken där havet va så att man behövde båten för att komma runt.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

Det som stör mig med den är hur buggat vapenljudet är. Ibland när man tittar åt ett håll och börjar skjuta så hörs inte ljudet alls, och ibland så hörs ljudet från exakt samma håll i lurarna oavsett om man vrider på sig efter att man börjat skjuta.

Hmm, känns som buggat ljud på fordonen är en generell trend?
Eller är det bara för mig som motorljudet ibland försvinner från banditfordonet? (avhjälps genom ett gasuppsläpp)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Har spelat igenom hela DLCn nu, och den var riktigt bra imo, även om storyn var lite svag, dock var det en del saker jag tyckte var skumma:

När man hittade den stora vattenkällan under staden trodde jag att det skulle bli en plot twist? På sättet Shade försökte låta förvånad lät det som om det var han som hade gömt vattnet, och när Captain Scarlet fick reda på det skulle man behöva göra ett mission för att ta det tillbaka, men nej...det nämndes aldrig igen, och ändå går hennes besättning runt och klagar på hur törstiga de är...

Sen när man blivit förrådd (totalt överraskande) så får man möta Cpt. Scarlet på hennes husdjur, och när man dödat de så teleportar hon sig iväg, antog att man skulle få möta henne senare, men nej, hon var också bara borta sen och nämndes aldrig igen, och folk beter sig som om hon är död? Hade hoppats på att de hade hittat på en bättre story, speciellt när de från början sa att man skulle bli förrådd av Scarlet så antog jag att det inte skulle hända, hade hoppats att Shade skulle vara den egentliga skurken eller något likande. Det enda förvånande var att plotten var så platt som den verkade

Dold text
Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av era909:

Nästa DLC, Mr Torgue's Campaign of Carnage, släpps den 20e.

DID YOU KNOW THAT 97 PERCENT OF ALL LIVING THINGS ON PANDORA AREN'T EXPLODING RIGHT NOW?
THAT'S BULLSHIT! BUY TORGUE!

Skulle inte DLCn komma idag?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Skulle inte DLCn komma idag?

Jo, finns nu. Det är Steam som trycker på knappen när de känner för att mata ut det så det var upp till dem när det kom.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Måste vara den fulaste sand jag någonsin sett

1. Den är grå, inte gulaktig.

2. Den har ingen faktisk textur, utan är bara grå färg av en nyans som är lite transparent runt kanterna

Det är vatten, eller det skall åtminstone föreställa vatten.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Skrivet av frankof:

Det är vatten, eller det skall åtminstone föreställa vatten.

Hahahaha nej.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Hahahaha nej.

Is då, jag är inte riktigt så lång framme i spelet att jag vet exakt vart det är.
(om du kollar runt lite i Sanctuary så finns det en del vatten på marken, frånsett färgen ser det likt ut, antagligen smutsvatten )

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Skrivet av frankof:

Is då, jag är inte riktigt så lång framme i spelet att jag vet exakt vart det är.
(om du kollar runt lite i Sanctuary så finns det en del vatten på marken, frånsett färgen ser det likt ut, antagligen smutsvatten )

Haha, börjar kanske bli dags att skaffa glasögon om du tycker att vattnet i Sanctuary är det minsta likt en platt, grå textur som bara består av två gråa nyanser, och lite transparent runt kanterna så att den fadear över till vanliga marken.

Vattnet i stan är helt genomskinligt, man ser bara texturen av marken under som förvrängs när vattnet rör på sig, med ett lite blått filter på, vattnet är dessutom animerat och har reflektioner, alltså inte bara en platt textur

Is är det inte heller, det ser inte ut som isen gör någon annan stans, och texturerna befinner sig mitt i en öken från DLCn, som sagt. Förmodligen skulle det föreställa sand, då det verkar som att det ska föreställa små sanddynor, men att något har blivit fel så att de riktiga texturerna inte hängt med, eller inte laddas som de ska, utan att bara någon del av texturen kommer in.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Skaffade Season Pass igår, var riktigt sugen på att köra igång med Mr Torgue's Campaign of Carnage, men kör Booty först.

Förresten, jag kör med en Turtle sköld, 62k shield. Är det max vad jag kan hitta? Jag tycker att just skölden är det som är sämst med min karaktär (andra jag frågat tycker också att skölden är svårast att matcha och är det sämsta de har). Tips på sköld uppskattas (förutom Bee, då jag har farmat Hunter typ 35 ggr utan att få den)

Visa signatur

Bio: Denon AVC-X3700H - Emotiva XPA-2 - Revel F208 - T.Amp 1050 - Ino Audio pY-2
Dator: Rampage V Extreme, 5930K, Palit 2070 Super, Acer XB270HU, Asus Essence STX II, Sennheiser HD650, Kama Bay Mini Amp, Klipsch RB51

Permalänk
Medlem
Skrivet av StefanLundgren:

Skaffade Season Pass igår, var riktigt sugen på att köra igång med Mr Torgue's Campaign of Carnage, men kör Booty först.

Förresten, jag kör med en Turtle sköld, 62k shield. Är det max vad jag kan hitta? Jag tycker att just skölden är det som är sämst med min karaktär (andra jag frågat tycker också att skölden är svårast att matcha och är det sämsta de har). Tips på sköld uppskattas (förutom Bee, då jag har farmat Hunter typ 35 ggr utan att få den)

35 gånger, då har du ju knappt försökt ännu.

Jag gillar hide of terramorpheus och impaler. Impaler när man slåss med robotar och hide när man slåss mot banditer och djur. Annars någon bra absorb-shield funkar också fint.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem

bra sköld är

sen som relic kan du köra "blood of the seraphs", bättre än blood of terramorphous.

Funkar för mig för tillfället.

Jag har fortfarande en legendary berzerker om nån har en legendary hunter för trade?

Visa signatur

p5edeluxe, 4gb corsair pc8500, q9550 @2.83ghz w Noctua, HIS 4870x2. 750w corsair. p182 antec

Permalänk
Skrivet av StefanLundgren:

Skaffade Season Pass igår, var riktigt sugen på att köra igång med Mr Torgue's Campaign of Carnage, men kör Booty först.

Förresten, jag kör med en Turtle sköld, 62k shield. Är det max vad jag kan hitta? Jag tycker att just skölden är det som är sämst med min karaktär (andra jag frågat tycker också att skölden är svårast att matcha och är det sämsta de har). Tips på sköld uppskattas (förutom Bee, då jag har farmat Hunter typ 35 ggr utan att få den)

Bee är ju inte så svårt att få tag i, har fixat den både till min lvl 50, och lvl 30 senaste dagarna, hittade den efter kanske 30-40 gånger. Går ju snabbt också, man tar bilen några meter till hissen, dödar, disconnectar och göra om

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

25€ på Steam!! ca 5h kvar

Nån som vill lira sen?

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag och en polare har börjat lirat lite B2 och undrar Gun Dmg på Tokens/badass points ger den buffen dmg på ''alla'' vapen eller bara Pistoler:confused:

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Gun Dmg på Tokens/badass points ger den buffen dmg på ''alla'' vapen eller bara Pistoler:confused:

"alla"... 99% säker

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Tjeena, har en fråga som jag hoppas ni kan hjälpa mig svara på...

Har provat att göra Tiny Tina's teaparty-quest två gånger nu, men varje gång, mitt i questet (när man ska försvara henne mot alla waves av mobs i slutet av questet) bara kraschar hela spelet och Steam säger att det uppdateras, men icke. Någon som känner igen det?

Permalänk

Gearbox /borderlands 2 kommer släppa golden keys denna helgen på deras twitter
Här är mer info: http://www.gearboxsoftware.com/community/articles/970/borderl...

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Skrivet av era909:

35 gånger, då har du ju knappt försökt ännu.

Jag gillar hide of terramorpheus och impaler. Impaler när man slåss med robotar och hide när man slåss mot banditer och djur. Annars någon bra absorb-shield funkar också fint.

Nu har jag fått den! Tog runt 65 gånger. Rolig sköld

Visa signatur

Bio: Denon AVC-X3700H - Emotiva XPA-2 - Revel F208 - T.Amp 1050 - Ino Audio pY-2
Dator: Rampage V Extreme, 5930K, Palit 2070 Super, Acer XB270HU, Asus Essence STX II, Sennheiser HD650, Kama Bay Mini Amp, Klipsch RB51

Permalänk
Medlem
Skrivet av sQuille:

25€ på Steam!! ca 5h kvar

Nån som vill lira sen?

Hah, fortfarande dyrare än hos Dustin Home.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Borderlands 2 fick en hel del awards i natt.
5 nya golden keys uppe: http://www.facebook.com/borderlandsgame?ref=ts&fref=ts

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Skrivet av n_sandstrom:

Borderlands 2 fick en hel del awards i natt.
5 nya golden keys uppe: http://www.facebook.com/borderlandsgame?ref=ts&fref=ts

4av 5 funkade, tack!

Visa signatur

Bio: Denon AVC-X3700H - Emotiva XPA-2 - Revel F208 - T.Amp 1050 - Ino Audio pY-2
Dator: Rampage V Extreme, 5930K, Palit 2070 Super, Acer XB270HU, Asus Essence STX II, Sennheiser HD650, Kama Bay Mini Amp, Klipsch RB51

Permalänk

Snart dags för ny DLC, spännande.

Jag har hört viskningar att de kanske skall öka Max-level ett par snäpp. Vet inte vad jag tycker om det.

Visa signatur

Bio: Denon AVC-X3700H - Emotiva XPA-2 - Revel F208 - T.Amp 1050 - Ino Audio pY-2
Dator: Rampage V Extreme, 5930K, Palit 2070 Super, Acer XB270HU, Asus Essence STX II, Sennheiser HD650, Kama Bay Mini Amp, Klipsch RB51

Permalänk
Skrivet av StefanLundgren:

Snart dags för ny DLC, spännande.

Jag har hört viskningar att de kanske skall öka Max-level ett par snäpp. Vet inte vad jag tycker om det.

Tyckte jag såg på steam news att max-leveln inte skulle ökas tillsammans med DLC utan vid sidan om. Om de skulle ta betalt för att höja vet jag inte heller.
Själv är jag bara halvägs till maxlevel så för mig gör det inget men det är väl bara trevligt att kunna levla igen?

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Får man alla DLC's med Season Pass?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Får man alla DLC's med Season Pass?

Man får de fyra första iaf. Dock inte mechromancer DLCet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hezzel:

Man får de fyra första iaf. Dock inte mechromancer DLCet.

Ok! Det är ju inte helt fel. Blir väl att köpa ett sånt då

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather