Apple störtdyker på börsen – minus sex procent på ett dygn

Permalänk
Medlem

Apple bygger fantastisk hårdvara, speciellt surfplattorna och datorerna men tyvärr är ju iOS så extremt statiskt och trist vilket gör att jag inte kommer köpa någon mer iPad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ODDNAME:

För mig tog det 1-2 minuter första gången jag försökte med det.... Vad jag menar får alla tolka fritt

Det var inte det som var själva poängen, visar att du inte läser vad du citerar men jag antar att man inte längre behöver ha det som ett krav. Poängen är själva inlåsningen som man får stå ut som kund, att man inte vår välja mellan olika alternativ utan är begränsad till vad Apple väljer åt en.
Att påstå att iTunes är allt annat än idiotiskt är att blunda för alla de bättre alternativen som finns, iTunes är ett fint skal och inget annat.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herbert"FWA%/:

Nokia n9. skönaste telefonen jag haft

ja, den bara fungerar! spotify och youtube fungerar och jag kan läsa tidningen och kolla e-mailen.. mer än så behöver man inte av en smartphone och utöver det kan man faktiskt smsa/mmsa/ringa med den + ta väldigt bra foton och allt detta betalar jag runt 150kr i månaden för inkl fri surf och telefonen är den nästbästa kvalitetstelefonen jag haft, den som var bättre är nokia 3210 i mitt tycke

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Julen kom tidigt i år. På tiden bubblan brast.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Det var inte det som var själva poängen, visar att du inte läser vad du citerar men jag antar att man inte längre behöver ha det som ett krav. Poängen är själva inlåsningen som man får stå ut som kund, att man inte vår välja mellan olika alternativ utan är begränsad till vad Apple väljer åt en.
Att påstå att iTunes är allt annat än idiotiskt är att blunda för alla de bättre alternativen som finns, iTunes är ett fint skal och inget annat.

För dig ja. Men säg tex. en medel-Svensson som inte är så kunnig på datorer. För honom är det lättare med ett program med symboler och knappar som underlättat för honom. Musiken är ordnad i ett bibliotek vari han enkelt kan föra över musik till sin spelare.
För dig som i förväg har musiken ordnar i mappar på din hårddisk är det en helt annats sorts ordning, så för dig är iTunes svårt.

Personligen så fann jag iTunes väldigt enkelt och rätt fram, trots att jag har musiken kategoriserad i mappar.

Permalänk
Medlem

Apples innovation dog med Steve Jobs. Det enda de verkar kapabla till nuförtiden är att göra mer av det de redan har, samt att de försöker återuppfinna hjulet. Så jag förstår att folk börjar få upp ögonen för alternativen.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Vem har någonsin sagt att akitekursen inte säger något?

Fanboy haterers at the best

bara att läsa
http://www.sweclockers.com/forum/52-nyhetskommentarer/1137914...

Permalänk
Medlem
Skrivet av thorsama:

Meningslöst inlägg, samma problem finns på båda sidor och det vet du, ingenting man ska bry sig om.

OnT: Tror att Apple kommer tappa en hel del till. Sedan kommer marknaden jämna ut sig tills Apple kommer på nästa "revolutionerande" sak, och så åker den upp igen.

"Sedan kommer marknaden jämna ut sig till Apple SNOR nästa revolutionerande sak" FTFY

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

För dig ja. Men säg tex. en medel-Svensson som inte är så kunnig på datorer. För honom är det lättare med ett program med symboler och knappar som underlättat för honom. Musiken är ordnad i ett bibliotek vari han enkelt kan föra över musik till sin spelare.
För dig som i förväg har musiken ordnar i mappar på din hårddisk är det en helt annats sorts ordning, så för dig är iTunes svårt.

Personligen så fann jag iTunes väldigt enkelt och rätt fram, trots att jag har musiken kategoriserad i mappar.

Absolut inte, när det uppstår problem med Apples produkter så är det just medelSvensson som råkar illa ut på grund av inlåsningen, på grund att man inte har andra alternativ att testa. Jag jobbar dagligen med att ge support på just Apple's produkter och det är ingen hemlighet att det är Apples produkter som är svårast att supporta, oavsett typ av kund.
Sen skiljer det sig självklart mellan olika personer, att påstå något annat vore idiotiskt, men jag ser mer på helheten, och det är där min poäng kommer in, att man inte kommer ifrån inlåsningen oavsett vad för typ av person man är.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Apples innovation dog med Steve Jobs. Det enda de verkar kapabla till nuförtiden är att göra mer av det de redan har, samt att de försöker återuppfinna hjulet. Så jag förstår att folk börjar få upp ögonen för alternativen.

Världen är full utav innovatörer, Steve Jobs var mycket duktig, men knappast unik. Problemet är för innovatörer att vara på rätt plats vid rätt tillfälle, de flesta människor kan inte bara förverkliga sin kreativitet pga sin livssituation.

Permalänk
Medlem

Många här skriver om innovation. Har Apple verkligen misslyckats med att skapa nya använindgsområden med befintlig teknik? Jag tycker att Apple ligger i framkanten när det gäller innovationer och design. Och det trots att jag inte använder deras produkter och kommer troligtvis aldrig göra det heller.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Avstängd

Dyk dyk dyk o flyt inte upp igen.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk

Bra för marknaden. Det är på tiden att Google och Microsoft börjar knappa in nu.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Nu kommer jag att svära så om ni är lite skygga får ni hoppa över min post

Något fasansfullt inträffade under gårdagen, jag blev nämligen tvingad till att ladda ner och installera iTunes för att flytta över lite musik till min mors iPod Nano som hon har vunnit.
Vilket JÄVLA skitprogram det är, idiotiska menyer och helt JÄVLA idiotiskt tillgångasätt för att flytta över 5 låtar, det tog mig inte mer än cirka en timme att få över skiten.
VARFÖR, snälla rara VARFÖR kan man inte få öppna iPod'n som en ENKEL, JÄVLA, DISKENHET, och flytta över allt på 20 sekunder istället, till den mapp som man SJÄLV HÅLLER KOLL PÅ.
Jag hoppas innerligt att Apple går under, oavsett hur innovativt det företaget har varit en gång (Man ska inte blunda för den första iPhone, osv.) så låser företaget in folk i deras idiotiska system, och det blir ett enda jävla gröt.

Så, nu har jag fått ut ilskan lite!

Håller med dig till 100% och jag förstår inte hur alla apple anhängare kan försvara detta vidriga och bakåtsträvande sättet.

har en iphone 4 själv som jag fick en gång i tiden men jag säger då, aldrig mera apple om jag ska lägga ut själv.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Jaha, och? Typ...

Även om 6% är en ansenlig summa så förändrar inte det Apple som företag och vanligt folks, de som köper produkterna, synsätt på företaget. Ärligt talat, vad gör det om Apples produkter må vara dyrare i förhållande till hårdvaran? Alla argument emot Apple faller i det långa loppet. Det är som att klanka ned på Lambourghini för att de säljer en lyxbil för 2 miljoner när t.ex. Volvo har alternativ som gör ungefär samma sak till 1/4 av priset (bil-analogi ftw).

Elektronik-företag är alla lika, that's it. Samtidigt är alla berättigade att gilla/försvara sina favoriter, det är ju ändå en form utav tävling. Men att vara lite mer zen i frågan är inte skadligt.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

säger bara så här när apple lanserade ipad 4 och ipad mini så hade dom sålt 100 milioner enheter inomden marknaden. so lägg till några fler milioner nu och det står för ca hälften av marknaden så då säger dom att ca 240-280 milioner tablet enheter finns. ganska liten marknade skulle jag säga och det finns mycket och växa in i här och skulle nog säga att det finns mycket mer att växa för android också

Permalänk
Medlem

Goda nyheter

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Medlem

Skulle Apple inte finnas så hade inte konkurrensen varit i närheten lika stor på hårdvarumarknaden. Utvecklingen av mobiltelefoner, operativsystem och datorer skulle inte alls vara densamme utan Apple, så det är ju väldigt konstigt att just sweclockers vill eliminera just detta företag.

Yay, nu siktar vi på sämre utveckling i alla branscher!
Och innan ni flyger på mig, jag sitter med två pc, en mac och en Galaxy S3. Och jag föredrar inte macen.

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Medlem

Så äpplet börjar äntligen ruttna.... fallfrukt som det är!

Visa signatur

C2D E6300 @ 3.2HGz 1.2V | Thermalright 120 Extr. | Gainward 8800 GT Golden Sample |Samsung 2x500Gb | Corsair VX 550V | Antec P182 [img]http://valid.x86-secret.com/cache/banner/421648.png[/img]

Permalänk
Medlem

Jo så går det när marknaden inte läser mer än headlines.

IDC now expects Android's worldwide tablet share to increase from 39.8% in 2011 to 42.7% for the full year of 2012. During that same time Apple's share will slip from 56.3% in 2011 to 53.8% in 2012.

Katastrof.

Vad ingen orkade läsa var att IDC's prognos för actuall sales är att Apple sales stiger från 37,7 miljoner paddor 2011 till 65,8 miljoner 2012 och deras prognos för 2016 är att Apple då säljer 140 miljoner paddor.

Det där med marknadsandel på en växande marknad är inte lätt att förstå.

Så apple är skit och det går åt helsike för dom. "Bara" 74% försäljningsökning för iPad's i år och ytterligare 130% fram till 2016.

Katastrof. lol

Permalänk

Hur kan man hata ett företag så mycket? Är ni stora aktieägare i Samsung/Google eller vad är det frågan om? Apple gör produkter i världsklass. Annars blir man inte världens största företag. Punkt!

Permalänk
Medlem

Every king has his reign and then he dies. It's inevitable.

Visa signatur

Intel Core i7 4790k | ASUS STRIX GTX 980 OC | 1TB SAMSUNG 850 EVO

Permalänk
Medlem

Apple kommer att tappa på samtliga fronter. När Jobs rensade var det enkelheten som stod i fokus. Idag glider Apple längre och längre ifrån det idealet och med det aktiekursen.

Inom 1 år kommer Apple att vara nere på jorden igen. Varför?

iP 4: THE THING
iP4s: imponerande
iP5: ja vad tillför denna till familjen?

iPad Mini: ooo realy?!
iPad 4 ut innan liket av 3an hunnit kallna.

Förtroende skadat!

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

Där sprack bubblan.

Permalänk
Medlem

Det är inget hate, jag blir genuint varm i hjärtat av en sådan tidig julklapp.

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Medlem
Skrivet av zonar:

Så äpplet börjar äntligen ruttna.... fallfrukt som det är!

Inte ens masken vill in och äta.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Läste två sidor såg ingen som sa att aktier inte spellade roll, hittade ett par haters o någon som skev bubbla

Permalänk
Medlem

Snart dags att köpa då

Permalänk
Avstängd

Man kan inte lura folk hur länge som helst... Detta var väntat. Speciellt sedan Jobs dog, utan honom är Apple ingenting.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AcolYte:

"Sedan kommer marknaden jämna ut sig till Apple SNOR nästa revolutionerande sak" FTFY

Givet min gode herre, antog att alla kände till Apples spel vid detta laget

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.