Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

SPOTIFY KOMMER TILL WP8!

Kan nån skriva det i tråd-rubriken? 5 miljarder gånger har jag läst nu om Spotify och hur det inte kommer komma......................................................................................................................................................

källa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Tror jag avbeställer min lumia 920 faktiskt. Apparna jag använder mig av finns inte trots att "dom kommer snart".
Google verkar inte heller vilja utveckla appar till windows phone 8.

http://www.guru3d.com/news_story/google_says_no_to_windows_8_...

Helt rätt tycker jag. Det är lätt hänt att man blir besviken ifall man bedömer sitt köp efter vad som komma skall är min erfarenhet

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

Tele2-butiken i SolnaCentrum har både svarta och gula inne idag (fredag).

De säljes endast med abbonemang.

Någon som har sett en vit någonstans??

EG i kungens kurva.

Permalänk
Medlem

WhatsApp finns nu tillgänglig.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

WhatsApp finns nu tillgänglig.

någon kan som kan styrka detta? Ser ej :/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av djaxxo:

någon kan som kan styrka detta? Ser ej :/

Skickades från m.sweclockers.com

Finns ett antal reviews som tackar för att den nu kommit till L920 och att det fungerar bra. Men jag hittar den inte heller, blir säkert tillgänglig under dagen dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av djaxxo:

någon kan som kan styrka detta? Ser ej :/

Skickades från m.sweclockers.com

Jepp, fick en uppdatering nu..

Permalänk
Skrivet av Nameless:

Finns ett antal reviews .

Här är en video där MNB visar laddningshastigheten på den för WP7 jämfört med den nyss lanserade för WP8.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nameless:

Finns ett antal reviews som tackar för att den nu kommit till L920 och att det fungerar bra. Men jag hittar den inte heller, blir säkert tillgänglig under dagen dock.

ok! Då inväntar jag tills min hittar den

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem

Det ni kan göra är att prova att installera via http://www.windowsphone.com

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Skrivet av avm:

Testa google. "Spotify to windows phone 8"

--

LE55ON har nu släppt dissasemble video,

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

LE55ON har nu släppt dissasemble video,

http://www.youtube.com/watch?v=cKd8tCAH-eY

Perfekt, nu vågar jag mig på att skruva upp min L920 för att fästa batteriet! (jag har, liksom många andra, fått ett exemplar där batteriet är löst.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nameless:

Perfekt, nu kanske jag vågar mig på att skruva upp min L920 för att fästa batteriet! (jag har fått ett exemplar där batteriet är löst, liksom många andra)

Voidar man inte garantin då?

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Voidar man inte garantin då?

Det finns ingenting som ger ledtrådar om att man faktiskt har öppnat telefonen, men har man sönder någonting så kommer det givetvis verka misstänksamt. Men så busenkelt som det verkar vara att fixera batteriet, så har jag svårt att se hur man kan misslyckas om man bara är litegrann händig i grunden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Det ni kan göra är att prova att installera via http://www.windowsphone.com

någon som kan dela den till oss ? Hittar inte ens den på sidan :/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nameless:

Perfekt, nu vågar jag mig på att skruva upp min L920 för att fästa batteriet! (jag har, liksom många andra, fått ett exemplar där batteriet är löst.)

Nu blir d o skruva, har Inget fel på min men det är så sjukt roligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Min knarrar lite på området mellan kameraknappen och knappen i mitten. Skall jag byta ut den? Det ger ett ganska så plastig känsla. Har ni också så, eller är det bara jag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av djaxxo:

någon som kan dela den till oss ? Hittar inte ens den på sidan :/

Testa denna direkt i mobilen 😊

http://www.windowsphone.com/s?appid=218a0ebb-1585-4c7e-a9ec-0...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av WM8-Erk:

funkade ju! Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av WM8-Erk:

stort tack!

testade appen direkt, verkar funka iallafall!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk

WhatsApp

För en del funkar det inte att installera från windowsphone sida, eller i appstore från telefonen. Ni kan prova att surfa in på whatsapp.com och därifrån välja download. Funkade för mig.

Permalänk
Skrivet av Jeddan:

Voidar man inte garantin då?

I teorin, ja. I praktiken nej. Gör man det utan tummen mitt i hand kan ingen se att den varit öppnad. Jag har lämnat in en mobil med synliga brytmärken på garantireparation. Det struntade anovo i ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

Om nån vet en bra väder-app som är gratis och har stora tiles så säg gärna till.

kör med en app som får uppdatering från yr och heter"Frost" funkar bra än så länge

Visa signatur

==Ryzen 5800x==16gb ram 3200Mhz cl14==ASUS 550-F== Gigabyte 3070 oc == LG UltraGear 27GP950 27" Gaming 4K UHD IPS==Lumia 930, Samsung S6, Moto X Style, LG G6, Sony xperia xz1 compact, LG V30,Sony xz3,Iphone xs max, Sony xperia 5ii,Samsung S22 Ultra==LG 55EG910V,LG C8 65"==AuneX1s,THX AAA 789==JBL 305==,Hifiman4xx, DT 1990 Pro==

Permalänk
Skrivet av kalleidol:

Det är dom om programmen funkar med högre upplösning än den gamla upplösningen.. Spotify gör inte det och spotify verkar helt ärligt inte intresserade av WP...

Fast hur skulle något program kunna vara gjort för högre upplösning? WP7.5 stödjer ju bara 800*480 och de flesta programmen funkar ju utmärkt på Lumia.

Jag tror det enda som krävs är ett par klick för att göra appen tillgänglig för WP8. Annars kanske man kan få tag på en installationsfil och låsa upp utvecklarfunktionerna på mobilen

Permalänk
Medlem
Skrivet av snuffe82:

Min knarrar lite på området mellan kameraknappen och knappen i mitten. Skall jag byta ut den? Det ger ett ganska så plastig känsla. Har ni också så, eller är det bara jag?

Min knarrar på några ställen ibland. Det är absolut inte tätt återkommande, men beroende på hur man håller och klämmer på mobilen så knarrar det ibland. Man har en bit till Apple-standard på den punkten (sambon kör med Apple). Hur man ska lösa den biten vet jag inte riktigt, måste klura på det. Kanske någon typ av silikonfett, som man använder sparsamt på områden där det kan tänkas uppstå friktion...

Det avsevärt mest störande för min del är dock det lösa batteriet, som märks både när man skakar på mobilen, men fram för allt när man "knackar" (engelska tap) på displayen. Det låter ihåligt på ett område, där batteriet glappar. Ger en billig känsla, som jag hoppas bli av med genom att fixera batteriet.

Permalänk
Skrivet av snuffe82:

Min knarrar lite på området mellan kameraknappen och knappen i mitten. Skall jag byta ut den? Det ger ett ganska så plastig känsla. Har ni också så, eller är det bara jag?

Min är solid som en sten. Inget knarr någonstans. Men den är förmodligen sent tillverkad.

Jag hade inte brytt mig. Men du kan säkert få den utbytt om du ber om det och väntar en månad...

Permalänk
Avstängd

Så är det läge att köpa Nokia aktier nu eller vad tror ni?

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Skrivet av strejf:

Så är det läge att köpa Nokia aktier nu eller vad tror ni?

Det är det. Jag gjorde det för 3veckor sedan och de har gått upp 38%

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Så är det läge att köpa Nokia aktier nu eller vad tror ni?

Skulle du ha gjort i juni/juli

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Skrivet av Linus82:

Skulle du ha gjort i juni/juli

Det är lätt att vara efterklok, men jag tror fortfarande det är en bra idé att köpa Nokia-aktier.