Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av klaus_clause:

Angående eduroam så har vi det på mittunivetsitetet Östersund och det fungerar utan problem för mig på l920 iaf..

Skickades från m.sweclockers.com

Behövde du trixa och fixa med certifikat eller gick det igång bara sådär?

Permalänk
Medlem

Netflix

Precis kört in Netflix i datorn, ps3, Lumia 920 och måste bara få säga att det verkar helt ok!

Testade också att köra 3g med kontantkort, där jag har årssurf , med tillhörande maxhastighet på 1mb/s och det flyter faktiskt riktigt bra! Jag som hade på känn att skaffa ett abonnemang för att kunna streama filmer, men nu vete tusan om inte det räcker med "fattigmans surfet" på endast 1mb/s. Men det är klart, det finns ju en begränsning på 0,5G/månad, så det är väl där det sitter antar jag.

Någon annan som kör med Netflix på sin Lumia ? och vilka abonnemang/hastigheter har ni ?

Visa signatur

==Ryzen 5800x==16gb ram 3200Mhz cl14==ASUS 550-F== Gigabyte 3070 oc == LG UltraGear 27GP950 27" Gaming 4K UHD IPS==Lumia 930, Samsung S6, Moto X Style, LG G6, Sony xperia xz1 compact, LG V30,Sony xz3,Iphone xs max, Sony xperia 5ii,Samsung S22 Ultra==LG 55EG910V,LG C8 65"==AuneX1s,THX AAA 789==JBL 305==,Hifiman4xx, DT 1990 Pro==

Permalänk
Medlem

Xbox Music... vad krävs för att få det att funka? kan inte skapa konto påxbox.com heller:

"Ojdå... det där borde inte ha hänt.

Du verkar ha hittat ett fel i systemet.

date: 2012-12-13 20:15:23
code: EEEEEEEE80153034"

Permalänk
Medlem
Skrivet av spicata:

Någon annan som kör med Netflix på sin Lumia ? och vilka abonnemang/hastigheter har ni ?

japp, använder den ganska ofta

har tele2 kompis 49kr/mån + 4G 3GB surf (80kr), räcker gott å väl.
1mbit ned (skulle ha 10mbit men fick aldrig det förens nu)
0.6mbit upp.

nu har jag 39mbit ned å 3mbit upp på lumian 4G

hade 10gb innan, men kom aldrig upp i ens 2GB å då surfade jag väldigt mycket, mycket Spotify, snitta på 1.5 filmer/dag

så jorå det behövs inte så för att klara sig.

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av spicata:

Precis kört in Netflix i datorn, ps3, Lumia 920 och måste bara få säga att det verkar helt ok!

Testade också att köra 3g med kontantkort, där jag har årssurf , med tillhörande maxhastighet på 1mb/s och det flyter faktiskt riktigt bra! Jag som hade på känn att skaffa ett abonnemang för att kunna streama filmer, men nu vete tusan om inte det räcker med "fattigmans surfet" på endast 1mb/s. Men det är klart, det finns ju en begränsning på 0,5G/månad, så det är väl där det sitter antar jag.

Kör netflix, tog telenors deal med "obegränsad" surf, 100 gb har supporten sagt gränsen ligger på vid flera tillfällen men 15gb hittade jag själv i nått datablad, har hur som helst inte kommit upp i det. Får ~1Mb/s enligt http://speedof.me misstänker att den menar mbit, ska ringa telenor när jag kommer ihåg det (har nästan full/full mottagning och ett H brevid).

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Tangentbord:

Kör netflix, tog telenors deal med "obegränsad" surf, 100 gb har supporten sagt gränsen ligger på vid flera tillfällen men 15gb hittade jag själv i nått datablad, har hur som helst inte kommit upp i det. Får ~1Mb/s enligt http://speedof.me misstänker att den menar mbit, ska ringa telenor när jag kommer ihåg det (har nästan full/full mottagning och ett H brevid).

15GB är taket på mobilt abg på största surf / "fri surf"

100GB på 80mbit "fri surf" på mobilt bredband.

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av erCon:

Xbox Music... vad krävs för att få det att funka? kan inte skapa konto påxbox.com heller:

"Ojdå... det där borde inte ha hänt.

Du verkar ha hittat ett fel i systemet.

date: 2012-12-13 20:15:23
code: EEEEEEEE80153034"

Ska fungera felfritt, om du skapat ett konto i mobilen för att ladda hem spel så ska det fungera med samma, Microsoft räknar alla som "Microsoft konton" så Hotmail och Outlook och sånt borde fungera det med.

Permalänk

Filer från annanstans!

Är det någon som vet hur man installerar en fil (.xap) som man lägger på telefonen. Jag kan inte hitta filen någonstans. Finns det någon filemanager eller liknande som man kan använda.

Pizzenizze

Permalänk
Skrivet av spicata:

Kör den också, men inte så ofta dock.
Har Tele2 Volym Låg 1gb så jag vågar inte köra för hårt. Brukar snitta på mindre än en halv gb/mån men har lyckats rätt lätt att överstiga en gång då jag började streama webbradio lite oftare. Men då och då blir det nått avsnitt av HIMYM.

Använder appen "free speed test" och kom som mest upp i ca 4,3mb/s ned och 2,33mb/s upp med 4g.

Permalänk
Medlem

andra dagen irad gps vägrar fungera öht. någon som vet något om detta eller har liknande problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Mycket märkligt då Lumia 800 inte har den funktionen, tror inte WP har det över huvudtaget.
Jag har testat flera gånger, har även läst här och på andra forum att Lumia 800 inte har den funktionen.

Den kanske var på ändå då. Man är ju lite yrvaken när man vaknar.

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Skrivet av Pizzenizze:

Är det någon som vet hur man installerar en fil (.xap) som man lägger på telefonen. Jag kan inte hitta filen någonstans. Finns det någon filemanager eller liknande som man kan använda.

Pizzenizze

Du måste ha en developer unlocked telefon för det. Till wp7 så deployade man via dev tools och zune, antar att det är nåt liknande för wp8, inte hunnit kolla ännu.

Permalänk
Medlem

Fan har hänt flera gånger nu!! Helt plötsligt måste jag skriva in min 4-siffriga pinkod. Någon mer?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Fan har hänt flera gånger nu!! Helt plötsligt måste jag skriva in min 4-siffriga pinkod. Någon mer?

När exakt? Såg att det fanns i inställningar att man kan ställa in för app store, inte det du råkat ställa in?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonoka:

När exakt? Såg att det fanns i inställningar att man kan ställa in för app store, inte det du råkat ställa in?

Nej. Får för mig att jag råkat stänga av telefonen men detta kan inte vara möjligt. Inte i fickan och sen även sätta på den. Har ringt 112 en gång på en gammal telefon men detta kan inte vara möjligt. Måste vara något som är fel.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Blixten/lampan slutade fungera idag :/, är jag ensam här om detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Barnhörnan är buggad. Om du har den aktiverat och skyddad med pinkod så kommer det upp även om du inte har startat barnhörnan.
För mig det funkade att ta bort krav på lösen i inställningar för barnhörnan tills fix kommer.

Annars kan det också komma upp om din sim kort tappar kontakt vid fall, sitter löst eller liknande.

Permalänk
Medlem

Gomorron på er,
Eftersom det är sista dagen innan julledigheten så låg jag kvar i sängen en stund till. Passade då på att hoppa tillbaka i tråden och läsa lite.
Blir nostalgisk när jag ser hur uppspelta och förväntansfulla vi var. Och när jag nu läser det på min tjusiga L920 inser jag att det var helt rätt att vara uppspelt, tycker den överträffat mina förväntningar.

För övrigt tycker jag det är sjukt kul att helt out if the blue börjat använda ordet "binga" istället för googla på jobbet. De som känner mig flinar lite medans andra blir helt tomma i blicken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av concorde11:

Ja jag har också det problemet!!! JÄÄÄVLIGT störande!!!!

Skrivet av GeneralRushHour:

Samma här, rätt irriterande, tycker dom borde gjort space lite längre eller alternativt byta plats på kommat och space bar.

Tack och lov, det kanske finns hopp om att Microsoft löser detta på ett eller annat sätt då...

Permalänk
Medlem
Skrivet av nino:

Trevligt, men varför inte släppa det direkt och låta oss vänta på saker hela tiden? Vad var problemet att integrera det från början?

Telefonen hinner bli gammal innan man har fått alla uppdateringar.

Skillnaden mellan WP och android är bl.a att en WP-lur, typ 920, inte blir gammal redan efter ett halvår. Lumia 920 kommer garanterat kännas hyffsat modern även efter 2-3 år, varje fall för gemene man. Jämförde min 3 år gamla WP7 med 7.8 mot en Lumia 920 igår, och är imponerad över hur modern den fortfarande känns i jämförelse.

Permalänk
Skrivet av Nisse-Tuta:

Gomorron på er,
Eftersom det är sista dagen innan julledigheten så låg jag kvar i sängen en stund till. Passade då på att hoppa tillbaka i tråden och läsa lite.
Blir nostalgisk när jag ser hur uppspelta och förväntansfulla vi var. Och när jag nu läser det på min tjusiga L920 inser jag att det var helt rätt att vara uppspelt, tycker den överträffat mina förväntningar.

För övrigt tycker jag det är sjukt kul att helt out if the blue börjat använda ordet "binga" istället för googla på jobbet. De som känner mig flinar lite medans andra blir helt tomma i blicken.

Jag har också börjat säga "binga", vissa fattar inget.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5950x, 64Gb Ram, 2*1Tb Nvme, RX 6700 XT Red Dragon (placeholder)
Server: AMD Ryzen 5 1600 @3,80Ghz, HD7950, 16Gb ddr4, 256Gb NVME M.2 + 2Tb HDD*3, Nexus PSU RX-7000

Permalänk
Medlem

Detta har säkert frågats innan, men frågar endå. Någon som har hört något om att flash kommer att fungera efter uppdateringen i januari? Väldigt störande att inte kunna surfa på flashsidor.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Audeze Maxwell Headset | Corsair MM350 Extended Musmatta | Final Mouse UltralightX | Steelseries Apex pro Tangentbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Gomorron på er,

Skrivet av HikiSpray:

Jag har också börjat säga "binga", vissa fattar inget.

Hahahahaha! Nog för att jag är hopplöst förälskad i Lumia 920 men det där ordet kommer aldrig komma ut ur min mun, över min döda kropp!

Mvh. Mansion

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem

"STOCKHOLM (Direkt) Tele2 har sålt slut på hela sitt lager av Nokias Lumia 920, delvis på grund av att den stödjer 4g.
Det sade Tele2:s vd, Thomas Ekman, under bolagets kapitalmarknadsdag, skriver Bloomberg News."

Källa: Affärsvärlden

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansion:

Hahahahaha! Nog för att jag är hopplöst förälskad i Lumia 920 men det där ordet kommer aldrig komma ut ur min mun, över min döda kropp!

Mvh. Mansion

Ni är ena elaka filurer!! sparka inte på den som ligger!! finns dom som fått sina och sen finns det dom som ,,,väntar!!

Visa signatur

OPERATIV: Win 11
DATOR:två hyfsade laptops, ej för gaming men redigering av bilder.

Bra sugen på att ersätta op i en lap till debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuxsux:

Ni är ena elaka filurer!! sparka inte på den som ligger!! finns dom som fått sina och sen finns det dom som ,,,väntar!!

Jag har inte fått min, det kan jag lova...........

Skrivet av Mansion:

Orkar fan knappt skriva det ens, så jävla irriterad är jag.

Dem som inte fått sin mobil från 3 kommer inte få den förrän om 5 veckor från och med idag OAVSETT när ni beställt.

Avbryter sex stycken abonnemang hos 3 idag, dem kunde väl inte bry sig mindre egentligen men jag vänder inte andra kinden till för tredje gången i rad.

Oseriös jävla kundservice.

Faktum är att jag skrev ett "litet" inlägg angående mitt ärende på 3s facebooksida, ju fler likes desto mer uppståndelse och större anledning för 3 att ta sig i kragen.

http://www.facebook.com/3Sverige/posts/10151333780796187 - varning för årets wall of text...

Förlåt om jag "söker" likes, men det handlar knappast om att jag vill få någon personlig bekräftelse utan endast om att tvinga 3 till handling. Detta kan nog även hjälpa de andra stackars själar som tvingas rätta sig efter deras tomma löften och dåliga kundservice.

Mvh. Mansion

Visa signatur

NCASE M1

Permalänk
Medlem

"Binga var ordet, sa Bull"

Permalänk
Medlem
Skrivet av nino:

Detta har säkert frågats innan, men frågar endå. Någon som har hört något om att flash kommer att fungera efter uppdateringen i januari? Väldigt störande att inte kunna surfa på flashsidor.

Kan inte bekräfta, men skulle bli väldigt förvånad om flash-stöd skulle komma. Adobe har ju t.o.m slutat stödja android med flash, så har svårt att se varför WP skulle få stöd för det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansion:

Jag har inte fått min, det kan jag lova...........

Faktum är att jag skrev ett "litet" inlägg angående mitt ärende på 3s facebooksida, ju fler likes desto mer uppståndelse och större anledning för 3 att ta sig i kragen.

http://www.facebook.com/3Sverige/posts/10151333780796187 - varning för årets wall of text...

Förlåt om jag "söker" likes, men det handlar knappast om att jag vill få någon personlig bekräftelse utan endast om att tvinga 3 till handling. Detta kan nog även hjälpa de andra stackars själar som tvingas rätta sig efter deras tomma löften och dåliga kundservice.

Mvh. Mansion

Avbeställde nyss 3 åker till EG i J-kping och hämtar en nu!! trött på förseningar

Visa signatur

OPERATIV: Win 11
DATOR:två hyfsade laptops, ej för gaming men redigering av bilder.

Bra sugen på att ersätta op i en lap till debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuxsux:

Avbeställde nyss 3 åker till EG i J-kping och hämtar en nu!! trött på förseningar

Jag vet inte om du läste mitt ärende, men har du ens haft hälften utav det helvete jag har så förstår jag dig till 100 %. Rekommenderar inte ens någon att vänta på telefonerna från 3 så som dem håller på. Tyvärr har jag personligen inget val som det ser ut...

Tillslut tröttnar även de trognaste utav kunder!!!

Mvh. Mansion

Visa signatur

NCASE M1