Vilken mobil ska man önska sig till jul?

Permalänk
Medlem

jag valde mellan iphone 4 och sg2 men mellan sg3 ch femman hadde jag tagit iphone lätt! bara för den är stilren snygg design bra bygg kvalite inte plastig på något sätt och itunes är inte så krångligt som det verkar ios är inte i närheten av dött lätt att använda och du kan jailbreaka om du vill ha mera frihet.

Permalänk
Medlem

Tycker inte man ska betala flera tusen kronor för lite Kinesisk leksaksplast. Bara Apple och i viss mån HTC som fattat att en sak för 5000kr+ inte bör vara gjord i samma material som ett Kinderägg.

IPhone 5 eller Htc One S då alltså. Eftersom Htc inte har koll på att 4G kommit ut eller vad det är för något så finns det bara en telefon tyvärr, iPhone 5.

Permalänk

Asus Padfone 2 2-in-1

Visa signatur

GAMING: Intel i7 7700K | Gigabyte | Vengeance 16GB DDR4 | MSI GeForce GTX 970 OC 4GB | 128GB Samsung 840 PRO
LAPTOP: Dell Latitude E7470 | Intel i5 | 16GB DDR4 | 256GB SSD
SERVER: Dell PowerEdge R620 | 2x Xeon E5-2630 | 128GB | ESXi 6.7

Permalänk
Medlem

Hade valt Xperia V för egen del om jag fått välja fritt. Anledningen till detta är att den har 720 upplösning och inte är gigantiskt stor bara därför. Sen spelar ANT+ stödet stor roll för mig som tränar (Pulsband och fotsensor)

Visa signatur

Har en tyst dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defeat^:

Eftersom Htc inte har koll på att 4G kommit ut eller vad det är för något så finns det bara en telefon tyvärr, iPhone 5.

Sveriges Iphone 5 har inte stöd för 4g, så sluta vilseleda

Permalänk
Medlem

HTC 8X eller HTC One X.

Permalänk
Avstängd

Har du många betal appar eller? antar att dom inte kommer att funka i en lumia eller ifån.
Själv skulle jag nog importerat en nexus 4, så man slipper dom sjuka påslagen som vi har i Sverige.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Eftersom du har haft android och är van vid det så kör på det igen.

Väljer du en Nexus 4 får du alltid de senaste uppdateringarna, snygg design, väldigt bra skärm samt en av de snabbaste processorerna på marknaden! Enda nackdelen med den (enligt mig) är att kameran kunde ha varit bättre.

Väljer du en SGSIII får du en sjukt nice telefon med ruskigt bra skärm (vet att AMOLED HD ger lite fejkade bilder men snygga är dom!), bra kamera (inte lika bra som lumia 920 dock) samt en hel del roliga finesser med Touchwizard. Ett stort minus är Samsungs val av material men men man får plats för extra minne plus att man kan byta ut batteriet.'

Så gå ut och känn på desigenen, testa mobilerna och se vilken du gillar mest. Personligen hade jag gått på nexusen dels för jag bara använder kameran till fb uppladdningar (och då tycker jag att man inte behöver ha en superbra) och jag gillar dess design samt att den är ruskigt snabb.

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Giuffria:

Sveriges Iphone 5 har inte stöd för 4g, så sluta vilseleda

Jo det har den om ca 2 veckor. Sveriges operatörer öppnar upp nya 4G band som har stöd för iPhone 5 vid årskiftet.

Permalänk
Skrivet av shawn882:

jag valde mellan iphone 4 och sg2 men mellan sg3 ch femman hadde jag tagit iphone lätt! bara för den är stilren snygg design bra bygg kvalite inte plastig på något sätt och itunes är inte så krångligt som det verkar ios är inte i närheten av dött lätt att använda och du kan jailbreaka om du vill ha mera frihet.

men du kan roota din android? och itunes är betyldligt krångligare för på android behöver man bara typ dra filen direkt till telefonen

Visa signatur

Intel core i3-2100 CPU @ 3.10ghz[]Crucial DDR3 1333MHz 8GB KIT CL9[] Sapphire radeon HD 7750 1 GB[] 500GB HDD[] Cooler master elite 310[] Windows 8 Pro N - 64 bit)[]Silver power 500w PSU[] Crucial MX100 256 GB SSD[]
TELEFON: [Samsung Galaxy S3]

Permalänk
Medlem
Skrivet av marm0t:

Jag hade önskat mig en iPhone 4s måste jag erkänna. Känns mer gedigen än femman och mer "iphone-ig". Men av dina val hade jag valt iPhone 5.

fanboi, nej men välj den tycker mest om innerst inne. Ta den som magkänslan går efter. Skulle själv valt Nexus 4.

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreakinOAL:

men du kan roota din android? och itunes är betyldligt krångligare för på android behöver man bara typ dra filen direkt till telefonen

tar kanske 15-30min att lära sig grunderna om ens det och sen senaste uppdateringen har allt blivitcit bättre inget klår heller iphones kvalite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av azz0n^:

fanboi, nej men välj den tycker mest om innerst inne. Ta den som magkänslan går efter. Skulle själv valt Nexus 4.

är verkligen inte en apple fanboy, har själv en htc one x

Permalänk
Skrivet av shawn882:

tar kanske 15-30min att lära sig grunderna om ens det och sen senaste uppdateringen har allt blivitcit bättre inget klår heller iphones kvalite.

du det finns mycket som klår iphone...

Visa signatur

Intel core i3-2100 CPU @ 3.10ghz[]Crucial DDR3 1333MHz 8GB KIT CL9[] Sapphire radeon HD 7750 1 GB[] 500GB HDD[] Cooler master elite 310[] Windows 8 Pro N - 64 bit)[]Silver power 500w PSU[] Crucial MX100 256 GB SSD[]
TELEFON: [Samsung Galaxy S3]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Viceroy:

Om appar är avgörande för dig skaffa en iPhone 5. Annars en Lumia 920.

eh.. vaaaaaa? Windows har inte speciellt många appar..

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Skrivet av RambOFreAc:

eh.. vaaaaaa? Windows har inte speciellt många appar..

du kanske skulle ha läst.. han menade om Trådskaparen spelade mycket kanske han skulle ha en iphone 5.. annars en lumia.

Visa signatur

Intel core i3-2100 CPU @ 3.10ghz[]Crucial DDR3 1333MHz 8GB KIT CL9[] Sapphire radeon HD 7750 1 GB[] 500GB HDD[] Cooler master elite 310[] Windows 8 Pro N - 64 bit)[]Silver power 500w PSU[] Crucial MX100 256 GB SSD[]
TELEFON: [Samsung Galaxy S3]

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreakinOAL:

du det finns mycket som klår iphone...

vad klår iphone? de nyaste mobilerna har likvärdig prestanda men TS tyckte även att s3 hadde lite för stor skärm.

Permalänk
Medlem

Alla har ju sina egna favoriter som man såklart rekommenderar för att man själv tycker dom är bra men de är inget som är säkert att du skulle tycka om samma mobil, så gör som någon herre lite tidigare i tråden nämnde och ge dig ut och testa mobilerna någonstans.

Själv om jag hade fått kasta in en rekommendation så hade jag faktiskt velat säga att Samsungs Note II är helt underbar, den ser ut som ett medeltida vapen för att döda sina jaktbyten med. Men när man har haft den i några dagar så hanterar du den smidigt trots storleken, vart faktiskt förvånad över hur nöjd jag vart med min.

Nu gjorde jag som alla andra och sa min favorit, men de bästa jag och alla andra kan säga är att du ska testa bara!

Permalänk
Skrivet av shawn882:

vad klår iphone? de nyaste mobilerna har likvärdig prestanda men TS tyckte även att s3 hadde lite för stor skärm.

t.ex nexus 4.

Visa signatur

Intel core i3-2100 CPU @ 3.10ghz[]Crucial DDR3 1333MHz 8GB KIT CL9[] Sapphire radeon HD 7750 1 GB[] 500GB HDD[] Cooler master elite 310[] Windows 8 Pro N - 64 bit)[]Silver power 500w PSU[] Crucial MX100 256 GB SSD[]
TELEFON: [Samsung Galaxy S3]

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreakinOAL:

t.ex nexus 4.

ts tyckte att s3 var lite för stor

Permalänk
Skrivet av shawn882:

ts tyckte att s3 var lite för stor

vad har med saken att göra?

Visa signatur

Intel core i3-2100 CPU @ 3.10ghz[]Crucial DDR3 1333MHz 8GB KIT CL9[] Sapphire radeon HD 7750 1 GB[] 500GB HDD[] Cooler master elite 310[] Windows 8 Pro N - 64 bit)[]Silver power 500w PSU[] Crucial MX100 256 GB SSD[]
TELEFON: [Samsung Galaxy S3]

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreakinOAL:

vad har med saken att göra?

den har samma mått och ts ville inte ha för stor

Permalänk
Skrivet av shawn882:

den har samma mått och ts ville inte ha för stor

men du frågade ju vilken telefon som klår iphone 5 :S ?

Visa signatur

Intel core i3-2100 CPU @ 3.10ghz[]Crucial DDR3 1333MHz 8GB KIT CL9[] Sapphire radeon HD 7750 1 GB[] 500GB HDD[] Cooler master elite 310[] Windows 8 Pro N - 64 bit)[]Silver power 500w PSU[] Crucial MX100 256 GB SSD[]
TELEFON: [Samsung Galaxy S3]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FreakinOAL:

du kanske skulle ha läst.. han menade om Trådskaparen spelade mycket kanske han skulle ha en iphone 5.. annars en lumia.

Aah, tänkte inte riktigt på hur han skrev

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreakinOAL:

men du frågade ju vilken telefon som klår iphone 5 :S ?

Och på vilket sätt skulle den "klå" iPhone 5 menar du om jag får fråga?...

Permalänk
Medlem

Jag har faktiskt kikat på en Lumia 920 och verkade imponerad, och jag är en inbiten Android fanboy!
Dock så tycker jag S3 är en trevlig telefon med, Iphone ska jag inte ens uttala mig om då jag aldrig ägt någon.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Instacam heter instagram på windows phone.

Permalänk
Medlem

Jag har en SGSIII, en SGSII, två st Iphone 5, en 3GS, en X10 mini pro och en Galaxy Spica. Första smartphonen var en HTC med Windows Mobile 5, innan dess bara feature phones. Enligt mig själv är jag helt nöjd med att till vardags använda SGSIII, dock bör man idag ta 4G-versionen mest för att den har 2GB RAM(jag var 0-day adopter på SGSIII). Eller en Note II, men den börjar faktiskt bli lite stor, Nexus 4 är förstås het också främst om man vill ligga i framkant med Android

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defeat^:

Jo det har den om ca 2 veckor. Sveriges operatörer öppnar upp nya 4G band som har stöd för iPhone 5 vid årskiftet.

Var har du läst det? Källa tack..

Visa signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Jag har en SGSIII, en SGSII, två st Iphone 5, en 3GS, en X10 mini pro och en Galaxy Spica. Första smartphonen var en HTC med Windows Mobile 5, innan dess bara feature phones. Enligt mig själv är jag helt nöjd med att till vardags använda SGSIII, dock bör man idag ta 4G-versionen mest för att den har 2GB RAM(jag var 0-day adopter på SGSIII). Eller en Note II, men den börjar faktiskt bli lite stor, Nexus 4 är förstås het också främst om man vill ligga i framkant med Android

Är det du som är med i telenor reklamerna?