Permalänk
Medlem

Budget gaming? (4500:-)

Hej!

Det är så att jag håller på att slänga ihop en gaming dator med en budget på ca 4500. Har lyckats klistra ihop följande UUUNLIMITED power?. De funderingar jag själv har är om jag inte har snålat lite väl på nätagget? Målet är som sagt att lira spel som typ far cry 3, lol och BF3 på burken. Med den här bugdeten förstår jag att man kanske inte kan maxxa de senaste spelen, men förhoppningsvis bör man kunna lira med bra kvalité iallafall.

Tänkte slå till nu i mellandagarna i hoppet om att jag ska kunna göra några fynd. Lagringshårddisk har han, så det behöver ni ej ta med.

All hjälp uppskattas!

God jul och gott nytt år //Heeiman

Permalänk
Medlem

Du kommer bara ha svårt att få plats med alla spel på en enda SSD med 64gb (+ allt annat) Edit, läste nu ni hade det redan.

Starkare nätagg 450w tar det grafikkortet! 500 minimum.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Köper man dåligt nätagg så kan man lika gärna köpa resten skit.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Case: Fractal R5 | Cpu:6600k 4.3ghz | Gpu: GTX 980 | Ram: 16gb crucial Ballistix| Heatsink: Bequiet pure rock
PSU: Evga supernova G2 | MoBo: Asus Z170-Pro

Permalänk
Medlem

Hjälpsamhetsnivå: OVER 9000!

Skrivet av Seetela:

Köper man dåligt nätagg så kan man lika gärna köpa resten skit.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kan funka ja. Men ska den va bronze certifierad så ta hellre lite mer power, kanske 530 så är du på den säkra sidan så att säga! Men kommer nog funka utmärkt!

Permalänk
Medlem

Ok

Skrivet av Cgunner:

Kan funka ja. Men ska den va bronze certifierad så ta hellre lite mer power, kanske 530 så är du på den säkra sidan så att säga! Men kommer nog funka utmärkt!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Sträck dig en lapp högre och skaffa denna? http://www.inet.se/kundvagn/visa/2734280/2012-12-24
2GB Grafikkort kan vara bra om du ska ha 2 skärmar.
Funderar själv på den.

Permalänk

Kanske köra med en HDD. Billigare + mer plats.

Visa signatur

Proccesor:i5 3450 3,1 Ghz Grafik:GeForce GTX 650Ti 2GB Moderkort:MSI Z77A-G43 ATX Chassi:NZXT Source 210 Elite The voltage :D :Be quiet! Pure power L7 530W Bronze 80+ RAM:Corsair 8GB 1333Mhz HDD:1TB Western digital blue Skärm:BenQ 21,5 LED

Permalänk
Medlem

Har fått 1000 extra att jobba med, och efter lite pill kom jag fram till följande kombo:

AMD FX-8120 8-Core Processor
ASUS M5A97 R2.0, Socket-AM3+
Corsair CX 600W PSU
ZOTAC GeForce GTX 650 2GB GDDR5
Crucial m4 SSD 2.5" 64GB
In-Win Mana 136 Midi Tower Svart
Seagate Barracuda® 7200.12 1TB
Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB

Kan jag få en bättre processor för det priset? Har läst lite blandade tankar om Bulldozern

Permalänk
Medlem