Köpråd:40"-43" Med [OBS] låg input lag [OBS]

Permalänk

Köpråd:40"-43" Med [OBS] låg input lag [OBS]

Söker som rubriken antyder söker jag tips på en hd tv med låg input lag för att spela snabba tv-spel på, typ call of duty. Smärtgränsen vad gäller pris går vid ca 5000kr. Den skall helst vara full-hd, men absolut viktigaste är input lag.

Oerhört tacksam för svar då detta verkar vara ett oerhört snårigt ämne!:)

/OvagMateria

Permalänk

Vad är input lag?
Jag själv tänker köpa ny tv och märker precis som du att det här är rörigare än jag trodde.
Folk i min närhet säger helt olika vad som är bra, somliga vill ha lcd, andra säger att lcd och led är samma medans andra säger att det absolut inte är så. Andra föredrar plasma och säger att bilden inte längre bränner sig fast.

Enda jag vill ha är tips på en riktigt bra tv på 50-60 tum, 3d skiter jag i då jag inte orkar sitta med glasögon. Jag kommer främst sitta och spela på den. Vad är det som är bra idag? Vilket märke är bra? Any tips? (jag orkar inte starta en ny tråd då det finns flera andra med samma ämne)

Permalänk

Är exempelvis den här bra eller full av skavanker? Jag vet att mellandagsrea ofta innebär att få sålt saker som inte säljer så bra...
http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/PS60E535A3XXE/s...

Permalänk
Visa signatur

Datorn: i7 3770k, Gigabyte GA-Z77-DS3H, Corsair Vengeance 16gb, Gtx 680, Samsung 830 SSD 256gb, Seagate 1Tb, Fractal design R4, Corsair HX750 750W, DELL U2711.

Studerar: Civilingenjör IT på KTH, började HT 2009 och blir klar sommaren 2014.

Permalänk

Ska dra in till el gigante imorgon och ta mig en kik!

Permalänk
Skrivet av Nightswipe:

Vad är input lag?
Jag själv tänker köpa ny tv och märker precis som du att det här är rörigare än jag trodde.
Folk i min närhet säger helt olika vad som är bra, somliga vill ha lcd, andra säger att lcd och led är samma medans andra säger att det absolut inte är så. Andra föredrar plasma och säger att bilden inte längre bränner sig fast.

Enda jag vill ha är tips på en riktigt bra tv på 50-60 tum, 3d skiter jag i då jag inte orkar sitta med glasögon. Jag kommer främst sitta och spela på den. Vad är det som är bra idag? Vilket märke är bra? Any tips? (jag orkar inte starta en ny tråd då det finns flera andra med samma ämne)

Input lagg är tiden som förflyter från att du använder tv-spelskontrollen till att skärmen reagerar. Hög input lag är alltså väldigt jobbigt om du skall spela tv-spel på tvn.

Eftersom jag köpte en tv som visade sig ha väldigt låg input lagg kan jag ju lika gärna länka till den här: http://www.webhallen.com/se-sv/hemelektronik/152701-samsung_4...

Permalänk

Aha I see.
Synd bara att det inte är fler som tipsar
Hittade en fin tv med klarare bild än alla andra på elgiganten, en samsung 55 tum men som kostade 16000. Vill minnas att den var både smart och 3d vilket jag inte bryr mig om.
Finns det sådana tv-apparater till ett billigare pris eller är de flesta bättre tv-apparatuser som släpps nästan standard att ha med 3d?

Kika i botten här
http://www.elgiganten.se/catalog/ljud-bild/se_tv/tv?SearchPar...

Alla(nästan) dessa med större tum har ju 3d/smart. Finns det utan ens? Eller är det för old school?

Permalänk
Medlem

input lag

Har själv letat efter tv med lågt input lag, sök på input lag wars på google så finns det lite svar där. Philips 4007 verkar ha fått bra betyg. Bra värden för input lag är nästan bara viktigt vid onlinespelande, vid offlinespelande och filmtittande spelar det ingen roll. Eftersom fördröjningen är så minimal och att ljud/bild har samma fördröjning. Vad jag läst så brukar panasonic få bra betyg och LG dåliga, men kan givetvis skilja från modell till modell. Kom gärna med tips om ni hittar nån bra sida med tester, för jag letar fortfarande tv.

Permalänk

Letar fortfarande efter tv jag med och har hört mycket gott om sony, panasonic och samsung. LG som du nämner har jag inte riktigt sett någon skriva om.