Problem med Gigabytes fläktar?

Permalänk
Medlem

Problem med Gigabytes fläktar?

Jag har haft två stycken grafikkort från Gigabyte där på båda korten ena fläkten har börjat vibrera och föra ordentligt med oväsen. Har några andra erfarit detta också med Gigabytes grafikkort eller är det jag som har lyckats med att få två stycken måndagsexemplar?

Korten i fråga är:
GB GF GTX 460SOC 1GB
Gigabyte GF GTX 560Ti

Visa signatur

Intel Core i5-3570K | Corsair XMS3 - 8 GB | ASUS P8Z77-V PRO | Corsair Neutron Series 240GB | Corsair AX 860W | ZOTAC GFORCE GTX 670 2GB

Permalänk
Medlem

högst osannolikt att det är fel på ALLA gigabyte GPUer, skulle gissa på att du har haft en jäkla otur.

Visa signatur

Case: Fractal R5 | Cpu:6600k 4.3ghz | Gpu: GTX 980 | Ram: 16gb crucial Ballistix| Heatsink: Bequiet pure rock
PSU: Evga supernova G2 | MoBo: Asus Z170-Pro

Permalänk
Medlem

Att det inte är fel på alla är rätt så självsägande

Men det skulle ev. kunna vara ett relativt vanligt förekommande problem, var av min förfrågan.

Det blir väl till att kolla ifall jag fortfarande har garanti kvar på kortet och se ifall jag kan skicka in det och få tyst på kortskrället.

Visa signatur

Intel Core i5-3570K | Corsair XMS3 - 8 GB | ASUS P8Z77-V PRO | Corsair Neutron Series 240GB | Corsair AX 860W | ZOTAC GFORCE GTX 670 2GB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av nukey:

Att det inte är fel på alla är rätt så självsägande

Men det skulle ev. kunna vara ett relativt vanligt förekommande problem, var av min förfrågan.

Det blir väl till att kolla ifall jag fortfarande har garanti kvar på kortet och se ifall jag kan skicka in det och få tyst på kortskrället.

Har haft/har GTX460 (OC och SOC) och GTX660 och dessa har inte några problem med fläktarna. Så du har antagligen haft lite otur.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)