Klarna Faktura ( Betala i Februari ). Eran erfarenhet??

Permalänk
Medlem
Skrivet av oobum:

Vilket snack, på vilket sätt är Januari och Februari de "tuffaste" månaderna på året?

I januari är det ju många som inte har så mycket pengar kvar efter julen, dessutom är det normalt sett långt mellan löneutbetalningen i december (om man får lön före jul, vilket de flesta får) och den i januari. Jag antar att det är det som avses.

I det här fallet så antar jag dock att man betalar i slutet av februari, dvs när februarilönen har kommit. Det är ju den lön som ska räcka till "minst månad" iom att februari bara är 28 dagar.

Permalänk
Medlem

Har använt deras "betala hela beloppet senare"-tjänst ett par gånger, för mig har det fungerat hur smidigt som helst. Många tycker att det är för riskabelt och att jag är dum som gör det, utifall att något händer och jag skulle behöva pengarna, men med en fast, stabil inkomst tycker jag inte att det ska vara några problem. Oförutsedda utgifter kan självklart inträffa, men se bara till att du inte handlar för en större summa än du är säker på att du kommer få in.

Permalänk
Skrivet av PeCe:

Klarna har trevlig kundtjänstpersonal som, till skillnad från hur det är hos många andra bolag, faktiskt verkar ha mandat att lösa problem. Man bör dock se finansieringstjänster för vad de är...de är ingen medborgarservice utan ett sätt att tjäna pengar. Därmed inte sagt att du bör undvika att använda dessa tjänster; se bara till att du är på det klara med vad som gäller.

Med 20% ränta kan de kosta på sig att vara trevliga.

Skrivet av oobum:

Som sagt, läs villkoren och så länge som du sköter din del så kommer det inte komma några andra kostnader.

Det "klassiska tänket", detta drabbar inte mig. Härligt härligt, men farligt farligt.

Skrivet av Jfqvist:

Har du inte pengar nu så vad är det som säger att du har pengar i Februari. Januari är ju årets tuffaste månad och Februari på andraplats.

Jag håller med:): Januari och oftast februari är oftast de farliga månaderna. (Personligen så hamstrar istället för att ta lån inför och över jul och nyår så att jag ska kunna betala det som betalas skall. Många har ångest över att man iinte kan ge X person den där dyra 12 000:- soffan och tar ett lån för att behålla julfriden. Dumt. Jag har inte kunnat ge någon julklapp 1-2 jular. Men hellre det än lån och betalningsanmärkningar).

Skrivet av trollhattan:

Skulle man inte ha pengarna så kan man betala en minsta summa och så omvandlas det till en avbetalning, dock läggas ju ränta självklart på.

Skrivet av KRQKAN:

Ta förbövelen inga lån eller avbetalningar för smågrejer (köpa bil/hus är en grej)

Mor jobbar med just sånt och hon säger att det är det dummaste du kan göra. Och det är många som fastnar i "fällan"
Spara ist så kommer du undan billigare.

Jag håller med. Ta bara lån till Hus TS.:) Som någon sa: att ta en avbetalning är som att sälja sin själ till djävulen.:P Vad jobbar din mamma med KRQKAN?:)

Visa signatur

Его высокопревосходительство!:)
Sex, resor, kvinnor och mat - det är livet!:) Utan livet kan jag inte leva!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fallra:

Hej SweClockers!

Jag har nu efter många om och men bestämt mig för att jag vill beställa en Lenovo Y500 från Webhallen.
Priset på datorn är 9990 kronor. Jag har inte pengarna just nu för tillfället och har, om jag inte kan låna pengar från föräldrarna, kikat lite närmre på Klarna´s Faktura, Betala i Februari, som finns tillgänglig på Webhallen för tillfället.
Kostnaden är endast 29 kronor och enligt Webhallens köpvillkor så verkar det som om alla kostnader ska stå med i det slutgiltiga priset, så det ska vara den enda tillkommande kostnaden. Om jag däremot missar att betala och betalningen blir försenad, tillkommer väl självklart en relativt stor avgift, men det är väl fan bara att se till att betala fakturan?

Jag undrar vad ni har för erfarenhet av Klarna och om detta är någonting som jag faktiskt borde göra eller om jag bör avstå?

Tack på förhand!

vid försening avgift på 149kr

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Ryska språket;13062112"]Med 20% ränta kan de kosta på sig att vara trevliga.

Det "klassiska tänket", detta drabbar inte mig. Härligt härligt, men farligt farligt.

Jag håller med:): Januari och oftast februari är oftast de farliga månaderna. (Personligen så hamstrar istället för att ta lån inför och över jul och nyår så att jag ska kunna betala det som betalas skall. Många har ångest över att man iinte kan ge X person den där dyra 12 000:- soffan och tar ett lån för att behålla julfriden. Dumt. Jag har inte kunnat ge någon julklapp 1-2 jular. Men hellre det än lån och betalningsanmärkningar).

Och så länge man följer mitt råd, läsa avtalen göra sig införstådd med vad som gäller så händer det inte en själv. Så det är bara härligt härligt, aldrig farligt farligt.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Man kan ju vända på saker och ting också, de där kampanjerna brukar väl löpa över ca 3 månader (på sommaren brukar man kunna handla i juni-juli och betala i september ungefär). Dvs, man får alltså möjlighet att låna, i det här fallet, 10 000 kr i tre månader till 29 kr ränta. De där 29 kr är så lite att man i princip kan betrakta det som ett gratis lån.

Vad är nackdelen med ett gratis lån?

Permalänk
Medlem

köpte datorn med 12 månaders avbetalning

http://www.webhallen.com/se-sv/info/bestallning/kopinfo

9990kr delat på 12 månader blir 832 kr/ månaden + en uppläggnings avgift ( 295 SEK ) första månaden. Det blir MAX 832 kr per månad om du sköter dina inbetalningar.

Sen kan du närsomhelst betala av lånet.

Och ja KLARNAS kundtjänst är super trevliga och enkla att ha att göra med. tagit avbetalning hos dom förut på liknande summor, och det har inte varit några problem alls. Så länge man sköter sig så att säga

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av macbang:

köpte datorn med 12 månaders avbetalning

http://www.webhallen.com/se-sv/info/bestallning/kopinfo

9990kr delat på 12 månader blir 832 kr/ månaden + en uppläggnings avgift ( 295 SEK ) första månaden. Det blir MAX 832 kr per månad om du sköter dina inbetalningar.

Sen kan du närsomhelst betala av lånet.

Och ja KLARNAS kundtjänst är super trevliga och enkla att ha att göra med. tagit avbetalning hos dom förut på liknande summor, och det har inte varit några problem alls. Så länge man sköter sig så att säga

Kul att se att det kom att finnas lite positiv respons här i tråden också.
Jag kommer att betala min dator i Februari, den kommer antagligen komma hem till mig idag ^^ En Lenovo Y500, vad är det du har beställt?

Permalänk

Det jag menar är att så länge man sköter sig så är alla trevliga. Även i ett fängelse om du sköter dig så slipper du låna ut olika kroppsdelar till grannar och andra...ja personer i ditt närområde...

Jag menar t.e.x. om jag skulle skriva kuken, fittan, fängelse, satan, jävlar, så blir det förmodligen liv på folk... Men håller man fingrarna i styr på sitt - snart kyrilliska - tangentbord så blir man nog älskad av alla. Amen, Puss och Kram osv.:) Samma sak med finansbolag: så länge man betalar är "alla nöjda och glada" det är först när man får (mänskliga?) problem som bolagen visar sin riktiga sida.^^

Visa signatur

Его высокопревосходительство!:)
Sex, resor, kvinnor och mat - det är livet!:) Utan livet kan jag inte leva!