Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk

Nokia Lumia 920 White Mecenat 0 kr/mån 3 600 kr kontant
Halebop Rubbet Mecenat 24 mån199 kr/mån

Hoppsan.
Nu får vi se hur snabba de är på att leverera fram den.
Kommer nog dröja ett tag, verkar inte vara många som har den vita i lager.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Skrivet av TheSwecHobbit:

Vad kommer den kosta? den har väl samma processor och minne som 920? Vad är det för tradeoff man gör?

Rekommenderat pris på 249 dollar. Jo jag tror att den har samma processor som L920 som är nerklockad till 1 Ghz. Dock så har den "bara" 512 MB RAM. Man får nöja sig med en 5 MP kamera som klarar 720P och är utan alla pureview-godsakerna.

Gsmarena har publicerat en first look preview som du kan läsa här http://www.gsmarena.com/nokia_lumia_620-review-865.php

Kolla in sidan 5, där man kan se att L620 slår GS3 JB i SunSpider och BrowserMark 2.

Det finns en dedikerad tråd om L620 här http://www.sweclockers.com/forum/75-mobiltelefoner/1166844-nokia-lumia-620-a/index2.html

Visa signatur

HP 550-256no| A10-8750 | R7 360
Nokia 6.1 2018 | 128GB Samsung

Permalänk
Skrivet av stshn003:

Rekommenderat pris på 249 dollar. Jo jag tror att den har samma processor som L920 som är nerklockad till 1 Ghz. Dock så har den "bara" 512 MB RAM. Man får nöja sig med en 5 MP kamera som klarar 720P och är utan alla pureview-godsakerna.

Gsmarena har publicerat en first look preview som du kan läsa här http://www.gsmarena.com/nokia_lumia_620-review-865.php

Kolla in sidan 5, där man kan se att L620 slår GS3 JB i SunSpider och BrowserMark 2.

Det finns en dedikerad tråd om L620 här http://www.sweclockers.com/forum/75-mobiltelefoner/1166844-nokia-lumia-620-a/index2.html

Och en ganska lågupplöst skärm med dagens mått när man vant sig med 720 och 1080 lurar runt hörnet. Fast den är iofs liten så det blir ok ppi ändå

Permalänk
Skrivet av lucifer579:

Nokia Lumia 920 White Mecenat 0 kr/mån 3 600 kr kontant
Halebop Rubbet Mecenat 24 mån199 kr/mån

Hoppsan.
Nu får vi se hur snabba de är på att leverera fram den.
Kommer nog dröja ett tag, verkar inte vara många som har den vita i lager.

Vart finner du den för 3600 kontant?

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedSparowes:

Vart finner du den för 3600 kontant?

Du kan hitta den på Halebops hemsida för 3600:- kontant om du (precis som lucifer579 skrev) tar och binder upp dig i 24 månader med halebop rubbet. Bara att välja 0:- i förhöjd månadsavgift. Sedan kan studenter med mecenat kortet (student rabatt om jag inte missminner mig) få 50 kronor lägre månadsavgift på abonnemanget.

//Caspus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kezzo:

Ja kameran är ju löjligt bra ;P

håller inte med. Utan blixt i mörker absolut. Med blixt.. N8 lika bra/bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Som jag sa, batteriet i min 1,5 år gamla iP4 räcker gått och väl i två-tre dagar utan problem. Många kanske är rädda att byta ut sin iP4 eftersom de tror att Lumians batteri bara räcker i ca 25 minuter.
Filmen visar att när folk säger att Lumians batteri är dåligt/medelmåttigt så är det ändå ca dubbelt så bra som den iPhone vederbörande håller i sin hand och bör därför inte ta ryktena om värdelöst batteri på så stort allvar.
Det är missvisande på bra många mer punkter en att iPhonen är gammal, ta tex apparna, vad säger att den ena inte drar mer en den andra? Vad säger att inte medium i ljusstyrka på iPhonen är mycket mer än på Lumian?
Vem bryr sig, som jag skriver på youtube, det är en liten skoj jämförelse för att ge folk en uppfattning om hur det "dåliga" batteriet står sig mot en telefon med bra batteri.

verkar som om det beror på vilken telefon man fick. Om jag utsatte min telefon för det testet skulle batteriet ta slut. Som exempel, med alla bakgrundsapps avstängda, positionering avstängd, facebook/mail/mm på Manuel/24h sync, lågt ljus på skärmen, medium känslighet.. Osv

innan detta så gjorde jag en hård reset.

om telefonen då bara får ligga drar den 20% på 5-6h....

och om jag använder den.. Ni kan ju föreställa er batteriet mår då...

kom gärna med förslag, för jag gillar den annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av philip_BNF:

Tack för rättningen men jag håller kvar min åsikt om materialvalet. Jag tycker det upplevs som "billigt" även om det kanske inte är det på pappret.

Jag vidhåller att om tycker man keramiskt zirkonium känns "billigt" så har man inte så mycket koll alls. Jag tycker att metall känns billigt i jämförelse med keramiska material.

Permalänk
Medlem

Jaha då var det över nyåret...

tog lite filmer å,bilder. Kompisarna blev mäktigt förvånande hur ljusa bilderna blev å Bra ljudet blev på filmen :-).

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem

Någon som har samma problem som jag har? Om man trycker mellanhårt på övre kanten av telefonen knarrar den lite samt böjer sig. Köpte min på the Nokia Store i Dubai så måste skicka den till Nokias service för att få den bytt och det orkar jag inte. Kan man lösa det på något sätt?

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 PRO | 4x4 Vengeance 1600MHz LP | ASUS 7970 DirectCUII

O2+ODAC->Ultrasone PRO 900

Permalänk

Finns inget tillval för mig i kontant, och rubbet är inte så billigt. Går även inte välja till något student kort

Visa signatur

Permalänk

Totalt:
399 kr/mån
0 kr kontant

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedSparowes:

Finns inget tillval för mig i kontant, och rubbet är inte så billigt. Går även inte välja till något student kort

Vill du utnyttja erbjudandet för studentkort, så får du använda dig av mecenats hemsida. Halebop har inga studenterbjudanden på sin hemsida.

Gällande om du vill betala kontant eller med en förhöjd månadsavgift, så klicka helt enkelt på nokia 920 på halebops hemsida, välj sedan knappen ändra i rutan "mobilen", och välj 0kr i delbetalning, då kommer det en kontantavgift på 3600:- istället. Den summan gäller om du binder dig i 24 månader, notera också att en delbetalning på 150:- under 24 månader är 3600:- så totala kostnaden är ingen skillnad.
Vill du ha 0 månader i bindningstid så blir det ungefär 5000kr i kontant kostnad.

Klickar du på ändra under rutan "abonnemanget" så kan du även välja annan storlek på surf (10gb istället för default 3gb) samt ändra bindningstid.

Om detta skulle vara fel, så skyller jag på jobbets datorer som inte kan hantera websidor gjorda efter milleniumskiftet på ett vettigt sätt....

Själv känner jag att detta blir nog ett köp nästa lön. Som det ser ut nu så har julkostnaderna ätit upp mina pengar.

//Caspus

Permalänk
Skrivet av Aktsu:

Jag vidhåller att om tycker man keramiskt zirkonium känns "billigt" så har man inte så mycket koll alls. Jag tycker att metall känns billigt i jämförelse med keramiska material.

"Men jag tycker att..." det är åsikter som aldrig kan vara varken fel eller rätt. Tycker du att folk som upplever en kashmir pullover som "billigare" än en pullover gjord i bomull som dumma i huvudet eller? Jag vill påstå att en persons första intryck av ett material är oerhört mycket mer intressant för en tillverkare än bara ren fakta som någon tomte pratar om.

Avslutar med ännu en åsikt, jag tycker att keramiska material känns billigt i jämförelse med metall.

Visa signatur

|Silverstone Fortress II|Intel i5 2500k @ stock|Asus Maximus IV Extreme B3 Intel P67|CM V8|Gainward GTX 570 Phantom|Corsair Vengeance 2x4|Corsair HX 750|Iphone 4 16 Gb|Nokia Lumia 920|Macbook Air 13" 2012 8 gb|

Permalänk
Skrivet av Caspus:

Vill du utnyttja erbjudandet för studentkort, så får du använda dig av mecenats hemsida. Halebop har inga studenterbjudanden på sin hemsida.

Gällande om du vill betala kontant eller med en förhöjd månadsavgift, så klicka helt enkelt på nokia 920 på halebops hemsida, välj sedan knappen ändra i rutan "mobilen", och välj 0kr i delbetalning, då kommer det en kontantavgift på 3600:- istället. Den summan gäller om du binder dig i 24 månader, notera också att en delbetalning på 150:- under 24 månader är 3600:- så totala kostnaden är ingen skillnad.
Vill du ha 0 månader i bindningstid så blir det ungefär 5000kr i kontant kostnad.

Klickar du på ändra under rutan "abonnemanget" så kan du även välja annan storlek på surf (10gb istället för default 3gb) samt ändra bindningstid.

Om detta skulle vara fel, så skyller jag på jobbets datorer som inte kan hantera websidor gjorda efter milleniumskiftet på ett vettigt sätt....

Själv känner jag att detta blir nog ett köp nästa lön. Som det ser ut nu så har julkostnaderna ätit upp mina pengar.

//Caspus

Tack för bra guide! Blir nog det där i februari, då nuvarande skit i mitt öga abonemmang går ut.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Färg.... Vit eller röd? Vad säger ni?

Du ska ha en rosa eller en polkagris randig.

Visa signatur

"Obi-Wan: Luke, you will find that many of the truths we cling to depend greatly on our own point of view."
— Return of the Jedi
So help spread Dogecoin Many world. Such address: D6wTiKAD9hbVcgRgML687jvj2KiqAbiaUR
So good Much deed! ( Currently: Very few DOGEcoins donated ) even few deeds can be good!

Permalänk
Medlem
Skrivet av philip_BNF:

"Men jag tycker att..." det är åsikter som aldrig kan vara varken fel eller rätt. Tycker du att folk som upplever en kashmir pullover som "billigare" än en pullover gjord i bomull som dumma i huvudet eller? Jag vill påstå att en persons första intryck av ett material är oerhört mycket mer intressant för en tillverkare än bara ren fakta som någon tomte pratar om.

Avslutar med ännu en åsikt, jag tycker att keramiska material känns billigt i jämförelse med metall.

Självklart får folk tycka vad som helst, men man kan fortfarande framstå som man är helt borta i skallen för det. Och ja, jag tycker att folk som upplever kashmir som billigare än bomull är rätt blåsta ja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Någon som vet om Telia och Halebop delar lager?
Moreover, kanske någon som vet om halebop har den i lager nu?
Den 4e åker jag hem mot norrland igen nu när julen är över och kommer således köpa på mig en telefon.

Färg.... Vit eller röd? Vad säger ni?

GUL alla dagar på året!! hm möjligen RÖD då verkar ju lika stilig som gul mer en fråga om ,,smak.

Ot jag köpte min på E-G och valde till just Halebop.

Visa signatur

OPERATIV: Win 11
DATOR:två hyfsade laptops, ej för gaming men redigering av bilder.

Bra sugen på att ersätta op i en lap till debian

Permalänk
Medlem

Jag har haft min L920 (svart, vilket var det enda som fanns hemma) i en vecka nu och jag är mycket nöjd, nästan lite förälskad, vet dock inte varför eftersom jag har ett par negativa saker att säga om telefonen och apputbudet (vilket dock bara kommer att bli bättre). Senare om det längre ner. Men först lite om bakgrunden om varför det blev en lumia.

Min första smartphone var en iPhone 3G och sedan har jag haft Iphone 3GS, IP4 och IP4S och jag har varit mycket nöjd med dessa lurar. Sedan väntade jag på iPhone 5 och tanken var att byta till en sådan, nyheterna var dock för få och jag hade tröttnat på OS:et, jag ville ha något nytt. Jag köpte sedan en HTC One X, där jag tyckte att själva hårdvaran kändes bra och jag tycker iaf att Android var något nytt jämfört med iOS , dock så tyckte jag att Sense var mycket instabilt, hade mycket problem med ofrivilliga omstarter och lagg. Sålde den telefonen och köpte en Samsung Galaxy S3 som jag var ganska nöjd med förutom batteritiden och den har gett upp helt och ska in på lagning. Och eftersom jag måste ha en telefon och det tar lite tid att få tillbaka S3:an så blev det ett impulsköp av lumian som jag varit lite nyfiken på.

Fördelar:
+ Jag upplever lumian som välbyggd och inget knak för mig.
+ Batteritiden är mycket bra, upplever den som bättre än både HTC One X och SG3, dock så upplever jag att IP4S:en har något bättre batteritid.
+ Skärmen är kanon, responsen är mycket bra och allt flyter på riktigt bra.
+ Kameran är mycket bra.
+ Jag gillar OS:et och utseendet.
+ Jag tycker vikten på telefon är "lagom" och designen är snygg.
+ Den trådlösa laddningen

Nackdelar:
- Bluetooth uppspelningen (musik och tal) i bilen ger sämre ljudkvalitet än mina andra telefoner.
- Jag saknar Instagram och Spotify, hoppas dem dyker upp snart.
- Jag kommer inte riktigt överrens med varken Nokia music varken Microsoft music, dock så kan det vara fel på mig

Hade problem med kameran dag 1, den tog gröna bilder men efter en omstart har det fungerat som det ska.

Jag är mycket imponerad och det kan bara bli bättre, just nu kan jag inte tänka mig att byta tillbaka till varken iPhone eller Android....och min S3:a kommer jag sälja när den kommer tillbaka från servicen.

Och en sista sak till Nisse-Tuta, riktigt snygga, bra och informativa Youtube videos...keep up the good work!!!

Visa signatur

MB: ASUS P8Z77-V PRO-ATX | CPU: Intel i7-3770K 3,5GHz | GPU: GeForce GTX 680 2GB
RAM: Corsair Vengeance 16GB DDR3 1600MHz | Systemdisk: Intel SSD 330, 120GB | Skärm: DELL U2711 27''
Ljudkort: Asus XONAR D2 | Kylning: Corsair Hydro H100 | PSU: Corsair 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kpt.blau:

Jag har haft min L920 (svart, vilket var det enda som fanns hemma) i en vecka nu och jag är mycket nöjd, nästan lite förälskad........

Och en sista sak till Nisse-Tuta, riktigt snygga, bra och informativa Youtube videos...keep up the good work!!!

Man blir lätt lite galen i den här telefonen, slog mig i morse när jag vakna och skulle kolla mail m.m att WP8 är så jävla snyggt så det är tokigt.

Tackar och bockar, kommer nog lägga upp JBL-testet idag.

Permalänk
Medlem

Var till 99% inne på att köpa en 920. Men efter att ha läst här och på wpcentral tvekar jag. Inte för att några appar saknas utan pga alla buggar det verkar vara.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ari_Gold:

Var till 99% inne på att köpa en 920. Men efter att ha läst här och på wpcentral tvekar jag. Inte för att några appar saknas utan pga alla buggar det verkar vara.

Ja då får du nog klara dig utan telefon eftersom det inte finns några buggfria
Men ta det du läser med en nypa salt, en överväldigande majoritet har inga buggar i sina telefoner.
Om inte annat kan du kolla den undersökning som folk i denna tråd svarat på,
http://voto.se/poll/L920

Permalänk
Skrivet av Nisse-Tuta:

Ja då får du nog klara dig utan telefon eftersom det inte finns några buggfria
Men ta det du läser med en nypa salt, en överväldigande majoritet har inga buggar i sina telefoner.
Om inte annat kan du kolla den undersökning som folk i denna tråd svarat på,
http://voto.se/poll/L920

Ägare av telefoner blir ju lätt hemmablinda och erkänner inte gärna att det kanske är fel på deras telefoner som de lagt sina pengar på och försvarar dem med näbbar och klor så såna polls brukar aldrig kännas så pålitliga

Permalänk
Medlem
Skrivet av MattiasAsb:

Ägare av telefoner blir ju lätt hemmablinda och erkänner inte gärna att det kanske är fel på deras telefoner som de lagt sina pengar på och försvarar dem med näbbar och klor så såna polls brukar aldrig kännas så pålitliga

Om inte majoriteten av Lumia920 ägarna var genuint nöjda och buggfria så skulle det vara en sån världsnyhet så det liknar ingenting och Nokia skulle gå rakt ner i toaletten.

Jag gissar att 99.9 % av de som köper en telefon bara tutar och kör, de sitter inte och klämmer så hårt att det knarrar och gör det det så skiter de fullständigt i det. Om folks skärm spricker så anklagar de inte Nokia för att tillverka dåliga telefoner utan skäms för att de klantat sig

Som jag skrev ovanför, om man ska köpa en telefon som inte det rapporterats fel eller buggar på så BLIR DET JU INGEN TELEON

Ta iPhone 4, den skulle spricka, ladda ur batteriet, starta om sig, tappa täckningen om man höll den fel osv. Jag har haft en i snart två år och inget av det stämde.

Lumia 920, knarr, batteri, vibration osv. Har haft den nu i nån månad och inget av det stämmer.

Min gamla Fiat Barchetta, problem med kamrem, elsystem, rost osv. Nej nej nej.

Min Franska Bulldog, andningsbesvär, snarkar vaken, inkontinent. Nej, nej nej.

Det är de med problem som hörs eftersom de söker svar. Om alla gjorde ett inlägg för varje funktion som fungerade så skulle ju internet ta slut

Permalänk
Medlem
Skrivet av MattiasAsb:

På samma sätt som det oftast (förutom entusiasterna) är folk som har fel som skapar trådar i modellspecifika forum. Det inte går att bedöma en telefon/dator/vad som helst baserat på en poll, men det går inte heller att göra det baserat på forumtrådar.

Visa signatur

Gigabyte GA-P55A-UD3 | Core i5 760, 2,8GHz | 1TB Samsung Spinpoint F3, 2 TB Seagate Barracuda Green
Corsair 8 GB DDR3 1600MHz CL8 | GF GTX 760 | Corsair VX 550w | Win 10 64-bit
laptop: Samsung 730U3E

Permalänk
Medlem
Skrivet av MattiasAsb:

fast du vrider å vänder på allt så varenda bugg framstås som om mobilen är obrukbar. Du får nog tänka om.

självklart finns det buggar, jag har hittat flera men det finns i ALLA mobiler, plattformer. Säg mig något system som inte har någon form utav bugg. Nej för det kommer du inte säga för då säger jag att du försvarar det med näbbar å klor?

jag har buggar i mobilen men inte sådana som gör mitt liv värre bara bättre eftersom jag är nöjd som fan å blir ännu nöjdare när fixes kommer till dom lite större buggarna.

så den pollen känns "pålitlig". Jag skulle aldrig gå efter en review som någon pc-för-alla har gjort. Hellre en Poll än en sådan tidning. Dock känner å klämmer jag själv å skapar en egen uppfattning. Bästa sättet.

men vi alla tänker annorlunda och det väl Bra. Men du får sluta säga "försvara med näbbar å klor" eller "du vågar inte erkänna"

om man verkligen är nöjd? Vad säger du då?!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av madman99:

På samma sätt som det oftast (förutom entusiasterna) är folk som har fel som skapar trådar i modellspecifika forum. Det inte går att bedöma en telefon/dator/vad som helst baserat på en poll, men det går inte heller att göra det baserat på forumtrådar.

det går inte bedöma en mobil baserat på någonting egentligen. Testa mobilen själv för att se om den passar dina behov, stil osv. Punkt

Visa signatur

Permalänk

Köp en Nokia 3310 om ni vill ha en felfri mobil!!

jag har varit inne på många forum (iphone 5, note 2, sgs3) och där tar dom också upp en drös med bekymmer och buggar precis som här!!

Många som köpt Iphone 5 har exempelvis problem med touchen på skärmen!! Ska ingen våga köpa en Iphone 5 för det då eller??

Ännu värre är det när folk som är fanboys till andra märken eller OS kommer hit eller till andra forum för och bara snacka massa dynga! Mycket sådant får man också läsa utan att veta om det och skulle man basera sin uppfattning efter det vore det väl ganska synd!

Permalänk
Medlem

Jag tackar för synpunkterna och förstår också ett det är mest buggar och fel som diskuteras. Jag lockas helt klart av wp8 och är hjärtligt trött på iOS även om det funkat otroligt bra för mig och jag fortfarande sitter med min iPhone 3G som fungerar bra förutom att den är rätt seg nu. Men den har ju ett par år på nacken. Har även en iPhone 4 i jobbet och även den fungerar felfritt.

Jag har inga problem med att lämna tillbaka en telefon jag inte är nöjd med men det är väl svårare att komma ur abonnemanget man tecknar upp sig på.
Tänker köpa av Telia för att kunna dra av lite av kostnaden för telefonen på potten.