Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Korrupterat Windows 7? - Mycket konstigt

Permalänk
Medlem

Korrupterat Windows 7? - Mycket konstigt

Hej!

Jag har byggt en dator åt en polare och just precis efter han lämnat vår stad så har han stött på problem.

Delarna: http://www.inet.se/kundvagn/visa/2747649/2012-12-26 och ett gtx 680.
Det gäller Windows 7 Version 6.1.7600 Build 7600

Hur det hände: Han kopplade in högtalare i varenda ljudport, men han fick inget ljud. Han fick upp "realtek hd audio manager - välj vad du kopplat in för ljudenhet" prompten och han valde "speakers" eller liknande, då fick han inget ljud. Då började han fippla med ljudinställningarna och väljda SPDFI som standardenhet och fortsätta att testa vilken port som gick.
Då dog datorn helt plötsligt och nu när han startar det får han denna skärm:

Alla frontjack gällande ljud har fungerat tidigare, men jacken därbak har han aldrig testat innan denna incident.

Tack på förhand för svar! Uppskattas enormt.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Hedersmedlem

Jag kan inte se Windows i inköpslistan. Är det äkta och inget modifierat som kan krångla?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Kan du skaka fram en lite bättre bild eller skriva av exakt det som står på skärmen så har vi det lite lättare att hjälpa till!

Permalänk
Medlem

Varför det blev som det blev vet jag inte, men jag skulle föreslå att du/han följer instruktionerna på skärmen; speciellt punkt 3.