Köra på 2 skärmar och en tv smtidigt, Radeon HD 6870

Permalänk

Köra på 2 skärmar och en tv smtidigt, Radeon HD 6870

Tja

Har en polare som vill kunna köra med sina 2 datorskärmar samtidigt som sin tv, dock utan eyefinity igång då han vill extenda sina skärmar och duplicata mainskärmen till tv:n för film och sånt.
Tv:n går via hdmi uttaget och de två skärmarna går igenom dvi.

Hans uppsättning är såhär:
Andraskärm, Mainskärm, Tv

Tack för hjälpen på förhand!

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X • EVGA GeForce RTX 3080 10GB XC3 ULTRA • 32GB G-skill TridentZ DDR4 3600MHz • MSI MPG B550i Gaming Edge WiFi
🖥️ → LG 42" OLED C2 • 🥽 → VR: HTC Vive
💻 → Dell XPS 13 9343
🎧 → AKG K702 | V-MODA BoomPro | Schiit HEL 2
🖱️ → Logitech MX Master 3 | ⌨️ → Logitech MX Keys

Permalänk

Seriöst ingen som kan hjälpa oss lösa detta??

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X • EVGA GeForce RTX 3080 10GB XC3 ULTRA • 32GB G-skill TridentZ DDR4 3600MHz • MSI MPG B550i Gaming Edge WiFi
🖥️ → LG 42" OLED C2 • 🥽 → VR: HTC Vive
💻 → Dell XPS 13 9343
🎧 → AKG K702 | V-MODA BoomPro | Schiit HEL 2
🖱️ → Logitech MX Master 3 | ⌨️ → Logitech MX Keys

Permalänk
Medlem

Finns en funktion i CCC som heter duplicera skrivbord.... prövat den?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 900D | PSU: XFX ProSeries Black Edition 1050W | Moderkort: ASUS Z97-DELUXE | CPU/Kylning: Intel Core i7-4790K@4.9GHz/Corsair H110 | GPU: GTX970 | RAM: 32GB DDR3 Crucial Ballistix

Permalänk

Det funkar inte för att det handlar om totalt 3 skärmar...

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X • EVGA GeForce RTX 3080 10GB XC3 ULTRA • 32GB G-skill TridentZ DDR4 3600MHz • MSI MPG B550i Gaming Edge WiFi
🖥️ → LG 42" OLED C2 • 🥽 → VR: HTC Vive
💻 → Dell XPS 13 9343
🎧 → AKG K702 | V-MODA BoomPro | Schiit HEL 2
🖱️ → Logitech MX Master 3 | ⌨️ → Logitech MX Keys

Permalänk
Medlem

Tjenare!

Du behöver minst en Aktiv adapter för den 3'e skärmen
grafikkorten klarar köra 2 skärmar passivt och senare behövs aktiva adaptrar

jag har också 6870+4 skärmar och kör med: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=619157
funkar utmärkt

Visa signatur

-ASUS Crosshair III Formula 790FX ROG-<>-AMD Phenom II X4 945 3.0GHZ 8MB-<>-Corsair XMS3 1600Mhz 12GB PC3-12800 (2X2GB+2X4GB)-<>-XFX Radeon HD6870 1GB-<>-Sapphire Radeon HD6870 1GB-<>-Cooler Master HAFx-<>-Samsung Spinpoint F1 1TB-><-WD RE4-GP Enterprise 2TB->
"Jag har alltid rätt! förutom dom tillfällena då jag har fel" - Unknown

Permalänk
Medlem

Man behöver inga adaptrar. Bara koppla in skärmarna, högerklicka skrivbordet, personalize, screen resolution, välj skärm, kryssa i extend desktop. Klart.

Adapter behöver man bara för eyefinity om man inte har displayport på skärmen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crowling:

Tjenare!

Du behöver minst en Aktiv adapter för den 3'e skärmen
grafikkorten klarar köra 2 skärmar passivt och senare behövs aktiva adaptrar

jag har också 6870+4 skärmar och kör med: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=619157
funkar utmärkt

Detta e rätt, för att köra mer än två skärmar samtidigt behöver man en aktiv DP-adapter om man ska ha mer än två olika bilder.

Skrivet av Ernesto:

Man behöver inga adaptrar. Bara koppla in skärmarna, högerklicka skrivbordet, personalize, screen resolution, välj skärm, kryssa i extend desktop. Klart.

Adapter behöver man bara för eyefinity om man inte har displayport på skärmen

Skickades från m.sweclockers.com

Detta e fel. Man behöver en adapter även om man inte ska köra eyefinity, däremot tror jag inte att man behöver en adapter om man ska klona skärm ett till tv:n. Adapter behövs om man ska köra mer än två olika bilder dvs att skärm ett, två och tv visar olika saker men om man ska göra så att skärm ett och tv visar samma sak och skärm två visar egen bild så borde det bara behövas en fysisk splitter mellan datorn och skärm ett/tv.